Diskuse  (1. strana z 70)

Historie hledání   Pokec   Zobrazit vše   |<   <<   >>   >|  
Chronologicky řazené příspěvky: (záznamy jsou na řazeny od nejnovějšího po nejstarší)
Hledaný text:
vzduchovani
Hledat text:
Hledá se přesně zadaný text, bez rozlišení malých a velkých znaků.
Hledá se pouze v textu  příspěvků,  nehledá se podle jména či data.
Nové téma diskuse    Pokec    Otočit řazení
Číslo stránky:
Krupička  (Odpověď pro: oraj  Zobrazit původní příspěvek )
16.5.2005 0:13
Martin Novák   (id: 167   Akva Tanganyika 405L 3D  
 kategorie velká akvária, objem 405 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Patrové Terárium # 1  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Patrové Terárium # 2  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  PALUDÁRIUM  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
[Odpovědět]
Jedná se zcela jistě o krupičku (Ichthyophthirius). Určitě je vhodnější ryby odlovit do karanténní nádrže a věnovat se jim s terapií zvlášť. Už z toho důvodu, že se eliminuje další přenos nákazy a nezatěžují se léčivem další ryby a filtry. Pro léčbu se hodí jakékoliv farmaka na bázi Malachitové zeleně či Methylenové modři. Na trhu (v každé akvaristice) je na výběr z množství léčiv. Nejedná se o závažnou chorobu, ryby to zvládnou v pohodě. Jako pro všechny nemoci doporučuji zahájit i podpůrnou léčbu (klid-žádný stres, zvýšená teplota vody, silné vzduchování, čistá voda bez zvýšených dusíkatých látek).
Okysličení + Piraňa  (Odpověď pro: Danthez  Zobrazit původní příspěvek )
11.5.2005 6:28
Roman   (id: 1 )
[Odpovědět]
K překysličení vody vzduchování nedojde, ale pokud se čeří hladina, tak nepotřebuješ vzduchovací motorek (pokud to nepřeženeš s počtem rybiček).
Žádost o radu  (Odpověď pro: Ogula  Zobrazit původní příspěvek )
2.5.2005 21:05
Alnus   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
Zdravím Vás a děkuji za Váš příspěvek směřovaný ke mně! Určitě máte pravdu, zařizuji akvárium velmi pozvolna, teprve jsem ve fázi usazování písku a čekám, až mi známý vyrobí stojny na vyzvednutí akvárka. Několik týdnů si nechám působit jen rostliny, vzduchování a svícení, pak vysadím 1 ancistruse atd. Samozřejmě nechci, aby na nějaké mé spěchání doplácely rybičky, takže s těmi gavúnky jsem to myslel spíš do budoucnosti, až se mi podaří klima v akvárku ustálit - třeba za půl roku, rok. Nejsem kaskadér, na to mám rybičky rád! S pozdravem - Honza.
Partner rubriky
Partner rubriky
gavůni - nové téma
2.5.2005 5:08
Ola   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
Ahoj Alnusi už přes rok gavůny chováme ve 120 l akváriu .Jsou tam i pancéřníčci ,krunýřovci a mřenky nějaká tetrovitá ryba a všechno je v pohodě.Teplota je nastavena na 23 st.Celsia. Nižší by byl problém viděla jsem u chovatele , že nastydli a uhynuli.Bosemani vyrostou do velikosti uvádí se 10 cm, ale viděla jsem i větší. Po ránu jsou nádherně vybarvení a to za to stojí.Dále jsou citlivý na dusičnany to okamžitě plavou u dna se staženýma ploutvema.Měli jsme i kalamitu při léčbě krupičky přestalo jít vzduchování a tak nám jich 5 uhynulo.Jezerní gavůny máme taky ty jsou v jiném akva. za stejných podmínek .Ještě máme modré.Jsou to opravdu mírné rybky a tak trochu zvědavé.Dále potřebují trs jemnolistých rostlin , kvůli tření.
Žádost o radu  (Odpověď pro: Roman  Zobrazit původní příspěvek )
1.5.2005 22:07
Alnus   (id: 191   Alnusovo akvárium  
 kategorie střední akvária, objem 88 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Alnusova velká nádrž  
 kategorie velká akvária, objem 300 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
[Odpovědět]
Ahoj Romane! Děkuju za rady a za Tvůj čas!! Pokud jsi tím Romanem, který vede tyto stránky, pak Ti je musím velmi pochválit, moc se mi líbí! Váš akvarijní deník je super!! S těmi gavúnky jsem si to myslel, že to nebude průchozí, už jen proto, že teplota vody pro parmičky nádherné je výrazně nižší než pro gavúnky. A nebyl by pro jednou schůdnější alespoň g. jezerní, u něho uvádíte rozsah teploty vody blíž k parmičkám... V čem přesně je chov gavúnků náročnější? V kvalitě vody, vzduchování, osvětlení ...? Děkuju moc!! Honza.
Živá potrava  (Odpověď pro: Ogula  Zobrazit původní příspěvek )
25.4.2005 12:11
pepin   (id: 75   skorodvěstěpade  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Skoropjéťo-soužití Ocelátů a Frontos  
 kategorie velká akvária, objem 474 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
[Odpovědět]
Hm-určitě by se to doma pěstovat nebo spíše chovat dalo, ale nevím jak. Na to jsem byl vždy příliš pohodlnej a v paneláku je to problém. Radějc kupuju mražený.
Jinak já jsem taky chodil s punčochou na rybník (říkal jsem tomu mšice) a čas od času jsem měl v nádrží nějakej bordel a chcípaly mi rybky. Pravda je, že jsem začínal a moc jsem si na to nedával pozor. Vždy jsem si nalovil do kýble na balkoně, zavedl jsem tam vzduchování a ty mšice mi tak týden vydržely. Myslím si, že kdyby se jim tam hodilo nějaký jejich přirozený krmení a čas od času se jim vyměnilo trochu vody, tak je otázka pěstování vyřešena.
Čabas.
Dovolená  (Odpověď pro: ala  Zobrazit původní příspěvek )
21.4.2005 11:52
Tommy   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
Na dovolenou se neboj odjet, ryby vydrží i 3 týdny bez krmení (osobní zkušenost), jen bych nechal zapnuté aspoň vzduchování (lépe i fitr), což platí hlavně v létě, když je horko a se zvyšující se teplotou vody v akváriu klesá obsah kyslíku, rozpuštěného ve vodě. Jinak souhlasím s Romanem co se týká spínacích hodin - od té doby, co jsem je pořídil (cca rok nazpět) mi rostliny krásně rostou a tím pádem se daří i rybám (např. se mi vytřeli ancistrusy a vykulilo se několik mladých, kteří krásně rostou). Z hlediska krmení dávám rybám 1x týdně jednodenní půst a myslím, že jim to svědčí. Mějte se všichni dobře a ať se daří.T.
Počet ryb  (Odpověď pro: Ogula  Zobrazit původní příspěvek )
19.4.2005 10:39
Roman   (id: 1 )
[Odpovědět]
Pokud by byly už všechny ryby dospělé (narostly by do maximální velikosti), už by to určitě bylo za doporučovanou hranicí, ale při častější výměně vody a přídavném vzduchování by se to možná ještě dalo zvládnout. Pokud jsou ryby ještě malé, tak asi nebudeš mít problém a než vyrostou, tak je pravděpodobné, že některé ubydou.
Vzduchovací motorek  (Odpověď pro: Petr  Zobrazit původní příspěvek )
17.4.2005 22:25
pepin   (id: 75   skorodvěstěpade  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Skoropjéťo-soužití Ocelátů a Frontos  
 kategorie velká akvária, objem 474 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
[Odpovědět]
Těch vosum let Romanovi věř. Já mám vzd.motorky cca. 15let a furt dobrý. Akorát musíš čas od čásku koupit ňákou součásku (to se rýmuje co? - chi chi) mám na mysli membránu a tuto čas od čásku namáznout nečím mastným, ale bacha-ne smradlavým aby se to nedostalo vzduchováním do nádrže. Já osobně to natírám (jednou za rok) lehce glicerýnem) ono se to dobře vsákne a dlouho membrána vydrží. Na závěr vím, že není dobré motorek často vypínat a zase zapínat.
Čebus.
Bílý zákal  (Odpověď pro: Roman  Zobrazit původní příspěvek )
29.3.2005 11:23
Ogula   (id: 128   Ogulina nadržka  
 kategorie střední akvária, objem 160 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
[Odpovědět]
Písek jsem vyvařila, tak tím to snad není, ale je pravda, že akva je ještě dost nezaběhnuté. Filtr ze starého akva mě napadl taky, jenže se mi v něm naposlední chvíli objevila krupička a tak jsem nechtěla riskovat přenos nákazy do nového akva. Bombičky jsou dobrý nápad, ale jak se napojí na vzduchování? Nějak mi to vkládání do diskuze nejde, omlouvám se, že vám tady způsobuji trochu nepořádek a zároveň velké díky za Vaši snahu.
solení  (Odpověď pro: ondra  Zobrazit původní příspěvek )
16.3.2005 18:17
pepin   (id: 75   skorodvěstěpade  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Skoropjéťo-soužití Ocelátů a Frontos  
 kategorie velká akvária, objem 474 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
[Odpovědět]
Ondro souhlasím s Romanem, ale mám z toho takový podivný pocit a to : jako kdybys myslel, že tam tu sůl nasypeš (teda alespoň takhles to napsal) Prosímtě tedy tu sůl musíš dát do sklenice nejlépe s teplou ne-li horkou vodou a tam toi pořádně rozmíchat, pak pomalu vlít do nádrže a to v místě, kde máš buď vzduchování, nebo nějaký proud vody. Já sůl přečerpávám spolu s novou vodou popisovaným způsobem, při výměně vody v akvárku (l/3 z celk. objemu).a to po troškách.
(kdybys jí tam sypal, tak by rybky myslely, že je to žrádlo a byl by malér)
Čabas.
Kniha návštěv  (Odpověď pro: radek  Zobrazit původní příspěvek )
17.2.2005 23:21
Roman   (id: 1 )
[Odpovědět]
Pravděpodobně v živinách. Asi nedostatek železa, případně nedostatek CO2 v blízkosti vzduchování. Světlo není ten základní problém.
Kniha návštěv - nové téma
17.2.2005 21:49
radek   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
Přidal jsem do akvária 2 nové rostliny - Echinodorus bleherae - submerzní formu. Po asi dvou týdnech mi začaly hnědnout listy, které jsou blízko osvětlení a vzduchování. Jiné listy jsou zatím v pořádku. Nevíte v čem je hlavní problém? Díky.
Kniha návštěv - nové téma
24.1.2005 22:11
Márty   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
Jo ja sem s nim naprosto spokojen, jeste sem udelal male vylepseni, abych nemusel porad regulovat vzduch udelal sem mikroskopickou dirku do hadicky se vzduchovani a tak mi co pul minuty plufne par bublinek do akvarka :) a pokud je zapojena vzduchovaci hadicka do stredu filtru a filtr je ponoren vic jak 6cm tak je se do vody dostava co2 dobre i z atmosfery, prej diky tlaku, ale to by asi muselo bezet porad, zere to jen 2,5W tak super :) aspon myslim kontroloval sem zaneseni filtru a jak to tak vypada je nutne ho cistit tak co 4 tydny, staci preprat v odpustene vode lehce. No tolim vycerpavajici zkusenost jratkodoba :)
Kniha návštěv - nové téma
17.1.2005 0:00
Jitka   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
Dobrý den, jsem tu u vás sice poprvé, ale vaše kniha návštěv mě velice zaujala. Prosím Vás tímto o radu pro nás, začátečníky. K vánocům jsme si pořídili akvárko (55 l),ale rybičky nám hned dostali krupičku a některé to bohužel nepřežili (přišli jsme hlavně o všechny neonky). Na doporučení ze Zverimexu jsme začali kapat anti-ichtin a zvýšili teplotu na 29°C. Krupičku sice postupně chytili všechny rybičky, ale úspěšně jsme se ji zbavili (je to tak 3 dny). Ale včera se naše Danio pruhované začalo chovat divně - začalo plavat mírně na stranu, žádné viditelné znaky nemoci nejsou patrné, ostatní ryby (skaláry, mečou..) jsou v pořádku. Teplotu vody jsme začali z těch 29°C snižovat a nyní je na 27°C. Filtr, vzduchování i pH je v pořádku. Nevíte, čím by to mohlo být? Sami se domníváme, že je to asi následek té krupičky, kterou chudinky dánia měli poměrně hodně.Předem Vám mnohokrát děkuji. Ale to víte, mi zatím sbíráme zkušenosti a zatím spíše ty špatné. Ale chybami se člověk učí. Krásný pozdrav z Pardubic.
Kniha návštěv - nové téma
16.1.2005 0:00
ola   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
Jsem ráda ,že jste se již vrátili, zase si budu pročítat vaše posřehy s chovem rybiček a pěstováním rostlinek .Máte velice pěkné akvárium a to že píšete i o problémech mi pomohlo nezrušit akvárium ,když mi při léčení přestalo jít vzduchování a zemřelo mi několik rybiček. Teď bojuji s krupičkou, o které nevím ,jak se do akvária dostala, možná s rostlinkama , protože ty jsou nové. Četla jsem si i dotaz na štětičkouvou řasu ,kterou jsem si úspěšně zavlekla od souseda , který mi z dobré vůle poskytl pár rostlinek . Nejdříve jsem k boji zakoupila parmičku černopruhou , ale ta už to nezvládala a tak jsme likvidovali hodně napadené listy , ale po týdnu to bylo stejné . Proto jsem v akvaristice zakoupila ALGO-stop depot ,jelikož máme jako filtr biohoubu a v návodu je ,že se má tableta dát před proudící vodu, tak jsme nákonec tablety dali do trubice v houbě . Řasa je pryč, ale pozor nesmí se to podle mě používat moc dlouho i rostlinky potom moc nerostou.
Bílý povlak na hladině  (Odpověď pro: x1man  Zobrazit původní příspěvek )
10.1.2005 0:00
Márty   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
To sou myslim sinice, ale to se tvori pokud voda v akva stoji a malo svetla, je to take mazlave mel sem to v nadrzi bez filtru a vzduchovani,
Kniha návštěv - nové téma
18.12.2004 0:00
dracula   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
Keďže máte aké také skúsenosti s ampuláriami, rád by som sa spítal na zopár vecí, ktoré s nimi súvisia. Chcel by som si kúpiť jednu, aby sa mi nemnožila /vraj tento druh nieje hermafrodit/. Keďže mi teraz v hlavnom akvárku šarapatí choroba, zopár týždňov by som ju rád mal v asi 5 l nádrži. Chcel by som vedieť, či by jej stačilo 5 l, bez vzduchovania /niekde som čítal vraj dýchajú vzduch nad hladinou/, ale z pravidelnou výmenou vody, napríklad každý 4tý deň. Plus ak by to stačilo, plnila by táto nádrž aj funkciu karantény, keďže o chorobách prenášaných slimákmy som počul doslova horory. A ešte by ma zaújmalo, ako rozoznám pohlavie u danií pruhovaných. Mám domienku že je to pár, ale niesom si istý. Jedno danio je priam dokonale štíhle /možno samec/, naproti tomu druhé má na chrbte akoby hrb /možno samica/ a celé pôsobý akosi mohutnejšie. Ale čo sa toho chrbátu týka neviem či to prirodzená deformácia, alebo výsledok dákej nehody. Ďakujem za odpovede.........majte sa....
Kniha návštěv - nové téma
14.11.2004 0:00
Lubík   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
Rada pro Vlka:
Je dobré specofikovat jakou nemoc podstoupila jinak ji měj v karanténě a zvyš ji teplotu na 28-29 stupňů což zrychlí trávení pak přidej v lékárně zakoupenou NACL v obchodě ji nekupuj je v ní jód dávka asi 1 kávová lžička na 2l a pak ji také kup živou potravu a nespotřebovanou potravu odsaj at se nekazí voda jinak ji také prospěje vzduchování vzduchovacím kamínkem a postačí molitanový filtr lepší je Biologický protože odbourávájí v něm bakterie čpavek a jedovaté dusitany Luba
Kniha návštěv  (Odpověď pro: Michal Strnad  Zobrazit původní příspěvek )
8.10.2004 0:00
Roman   (id: 1 )
[Odpovědět]
Ahoj, co se týče velikosti avária, tak 25 litrů je opravdu hodně malé akvárium (to je asi tak 40x30x21 cm). Pokud by jste na to měli místo, lepší by bylo akvárium alespoň dvojnásobného objemu, aby rybičky měly kde plavat. I tak by do takového akvária měly přijít rybičky menší, takže pozor na jejich velikost až dorostou. Navíc u akvárií platí: čím menší, tím pracnější na údržbu. Co se týká vzduchování, není nutné, pokud v akváriu nebude moc ryb a bude v něm dostatek rostlin. Ve většině případů se také o dostatek kyslíku ve vodě postará filtr pro filtrování vody v akváriu. Co se týče svícení, určitě by se v akváriu mělo svítit. Ať už kvůli rostlinkám, tak i kvůli rybičkám. Navíc by akvárium nemělo stát na místě přímo osvětleném sluníčkem. Pokud budete mít v akváriu živé rostliny, je nutné jim zajistit i dostatek světla. Když se svítí zářivkami, doporučuje se minimálně 0,5 W příkonu na 1 litr objemu akvária. Pozor ale na to, aby osvětlovací kryt nebyl úplně uzavřený, aby nedocházelo k nadměrnému ohřevu vody. V případě, že nebudete mít živé rostlinky, stačí i méně výkonné osvětlení. Svítit by se mělo asi tak 12 hodin denně.


Co se týče rybiček a rostlinek, nechte si poradit v nějaké akvaristice podle toho, co se vám bude líbit. Hezké jsou neonky, tetry císařské nebo krvavé, razbory klínoskvrnné a spousta dalších. Určitě si přikupte i nějakého ancistrusa a popřípadě i pár pancéřníčků (např. pandy), aby vám zbírali i potravu, která spadne až na dno. K rybičkám můžete přidat i jednu ampulárii (šnek). Uvidíte že bude zajímavé pozorovat co vyvádí. I u rostlinek si dávejte pozor na velikost. Některé (např. Echinodorus horemanii red), pokud se jim daří, jsou opravdu náročné na místo.


Pokud ale budete akváriu věnovat pravidelně trochu času, určitě budete mít radost z každého pohledu na něj. Jenom je potřeba si uvědomit, že když se do toho pustíte, musíte vydržet, aby rybičky nakonec nebyly chudáci.
Historie hledání   Pokec   Zobrazit vše   |<   <<   >>   >|