Diskuse  (4618. strana z 4647)

Historie hledání   Pokec   Příspěvky  Témata   |<   <<   >>   >|  
Chronologicky řazené příspěvky: (záznamy jsou na řazeny od nejnovějšího po nejstarší)
Záznamy z pokecu jsou skryty a nezobrazují se v rámci diskuze.
Hledat text:
Hledá se přesně zadaný text, bez rozlišení malých a velkých znaků.
Hledá se pouze v textu  příspěvků,  nehledá se podle jména či data.
Nové téma diskuse    Pokec    Otočit řazení
Číslo stránky:
něco jako žížalky - nové téma
25.2.2018 11:25
Kulisek   (id: 1375 )
[Odpovědět]
Dobrý den dnes při odkalování akva jsem v kýblu našel něco jako nitěnky,žížalky nevím jak to popsat na dně jsem to neviděl takže je to v písku.Je tam toho docela dost a nevím jestli mi to nenakazí ryby.Kdyby měl někdo nějakou zkušenost budu rád za každou radu díky
24.2.2018 16:01
Roman   (id: 1 )
[Odpovědět]
Dá se najít černý, světle zelený, tmavě zelený, nerezový i ten skleněný, ale plastový transparentní jsem neviděl.
Úvaha Betta  (Odpověď pro: LU2  Zobrazit původní příspěvek )
24.2.2018 15:53
Roman   (id: 1 )
[Odpovědět]
Betťak je většinou vůči jiným rybám v pohodě, spíše bývá problém s tím, že ho některé ryby stresují. Agresivní bývá většinou jen k samcům stejného druhu. Čeho bys chtěl dosáhnout? Více samců v jednom akváriu?
Partner rubriky
Partner rubriky
Tvrdost vody  (Odpověď pro: Rybupust  Zobrazit původní příspěvek )
24.2.2018 15:50
Roman   (id: 1 )
[Odpovědět]
Osobně nemám zkušenosti se zvyšováním tvrdosti. U nás je to spíše naopak. Podle toho co vím, spousta akvaristů radí ke zvýšení uhličitanové tvrdosti použít jemně mletý vápenec. Zkus si prostudovat diskuzi na https://akvarista.cz/web//diskuse/index.php?...
Úvaha Betta - nové téma
24.2.2018 11:41
LU2   (id: 9684   Naše společná placka  
 kategorie velká akvária, objem 198 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Pokusné .  
 kategorie malá akvária, objem 57 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  KOI JEZÍRKO  
 kategorie jezírka 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
[Odpovědět]
Jen tak mě napadlo jestli se chovatelé Betta Splendens nepokusili někdy vyšlechtit neagresivní formu vzhledem tomu co za nádhery se jim povedly tak snad něco takového by mohlo jít .Dokážu si představit obrovský potenciál jak v prodeji tak v nádherném akváriu které by předčilo s hejnem samečků i mořské akvárium . Neslyšeli jste někdo o nějakém experimentu.?
Tvrdost vody  (Odpověď pro: Roman  Zobrazit původní příspěvek )
23.2.2018 11:17
Rybupust   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
Mám jí jen jeden stupeň, jak celkovou, tak i uhličitanovou, chovám živorodky a myslím, že se jim v destilce moc dařit nebude.
Někdo mi poradil přidat sůl a sodu, tak nevím, zda to pomůže.
23.2.2018 10:49
Aleš808   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
Ahoj,
chtěl bych nahradit typické zelené hadičky transparentními. Hadičky se dají sehnat snadno, ale nikde se mi nedaří najít tu část, která je v akvárku a saje vodu ven, tedy ten malý sací koš, případně i tu čas ve tvaru "J", která vede od sacího koše ven.
Máte tip, kde takovou věc koupit/vyrobit, našel jsem jen něco ze skla - hodně drahého.

Díky
Aleš
Tvrdost vody  (Odpověď pro: Rybupust  Zobrazit původní příspěvek )
22.2.2018 22:19
Roman   (id: 1 )
[Odpovědět]
Ahoj, zkus se podívat na https://akvarista.cz/web//diskuse/index.php?...

A jakou máš vlastně tvrdost uhličitanovou a jakou celkovou? Proč vlastně ji chceš zvyšovat? Předpokládám, že s rostlinami to nesouvisí.
Tvrdost vody - nové téma
22.2.2018 15:22
Rybupust   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
Zdravím příznivce tohoto krásného koníčku.Chtěl bych se zeptat,jaký rozdíl je mezi celkovou tvrdostí vody a tvrdostí uhličitanovou (nebo-li přechodnou,jestli to píšu správně).Jsem začátečník a mám v tom docela guláš. A ještě pár dotazů...Jak danou tvrdost vody nejjednodušeji a nejlevněji zvýšit? Je možné přidat jen Vápník a Hořčík nebo se musí kupovat drahé přípravky v akvaristice? Zvýší se tím obě tvrdosti? Z Předem moc DĚKUJI za odpovědi. Ať se vám všem daří.
21.2.2018 23:29
Roman   (id: 1 )
[Odpovědět]
Ano, říkáš. Jen je nutné, aby vrchní vrstva byla silnější a staré dno se tak nedostalo na povrch.
21.2.2018 23:25
Krios   (id: 15992   Kriosovo První Akvárium  
 kategorie malá akvária, objem 40 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
[Odpovědět]
Děkuji, ten písek je tedy až jakoby nahoru nad "substrát"? chápu s právně? jakoby uplně vrchní vrstva. Pod to hodím staré dno a do míst kde zasadím rostlinky tak ještě ty jílové kuličky? říkám to správně?
21.2.2018 22:23
Roman   (id: 1 )  Autor editoval příspěvek 21.2.2018 22:24
[Odpovědět]
V podstatě ideální je říční písek o zrnitosti 2 až 4 mm. Jde o to, aby kamínky byly oblé nikoliv s ostrými hranami. Když už máš staré dno, nech ho v akva. Hnojivo v podobě jílových kuliček se živinami klidně k těm silně kořenícím rostlinám (např. echonodory) také dát můžeš.

P.S. Pokud chceš mít černé dno, tak docela dobrou zkušenost mám s barevným Flexi pískem viz http://www.sklorex-akvarium.cz/p2953-pisek-f...
21.2.2018 19:29
Krios   (id: 15992   Kriosovo První Akvárium  
 kategorie malá akvária, objem 40 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
[Odpovědět]
Co tedy dát na to dno prosím? :) a dávat do toho i nějaké hnojivo pro rostlinky? :) děkuji za odpovědi a za informace :)
21.2.2018 11:56
Roman   (id: 1 )
[Odpovědět]
Ano, přesně tak. Raději to udělej hned, ať to nemusíš předělávat za chodu.
21.2.2018 10:31
Krios   (id: 15992   Kriosovo První Akvárium  
 kategorie malá akvária, objem 40 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
[Odpovědět]
Takže ideálně všechno vybagrovat a nahodit znovu? :D protože to nakonec mramor je oboje... i to černé... Tak hodit to Stare Dno a nad to pisek? :) nebo jak? :)
21.2.2018 10:04
xOB   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
&qt;xOBe to bílé není mramor, je to koupeno přímo do akvárka a stejný materiál jako to černé.

Bohuzel vlastni zkusenost, v akvaristice koupeno a stejne to byl mramor. Dej to do octa a uvidis zda sumi, pokud ano, tak je to mramor, ci neco co obsahuje vapenec

A misto drti je lepsi obycejny ricni pisek frakce 2-4mm, nezapadava do nej tolik bordel
20.2.2018 23:43
Roman   (id: 1 )
[Odpovědět]
Pokud nebudeš mít přerybněno a filtr bude alespoň trochu čeřit hladinu, pak nebude vzduchování zapotřebí
20.2.2018 20:59
Krios   (id: 15992   Kriosovo První Akvárium  
 kategorie malá akvária, objem 40 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
[Odpovědět]
Takže chápu správně že vzduch nebude potřeba ju? :)
Jake rybky k Bette?  (Odpověď pro: AndyA  Zobrazit původní příspěvek )
20.2.2018 20:40
Roman   (id: 1 )
[Odpovědět]
Ano je to možné. Osobně bych ale přidal ryby žijící spíše v dolní polovině akvária. Například hejno nějakých drobných pancéřníčků. Beťák potřebuje klid a určitě by mu neprospívalo, kdyby na něj dorážely nějaké jiné ryby, když se zavěsí u hladiny. ;)
20.2.2018 20:36
Roman   (id: 1 )
[Odpovědět]
Co se týká písku, dávám přednost oblým kamínkům před drtí. Ostré hrany mohou poškodit jak jemnější rostlinky, tak i např. fousky pancéřníčkům. Jinak klidně vlož odkazy dle potřeby. Pokud jsi myslel značku topítka, pak jsem používal hodně topítka Atman.

Rostlinky se rozrůst mohou a také nemusí. Ne každé rostlince se bude v akváriu dařit. Např. ta jedna rostlinka mi připomíná Ceratopteris, což není zrovna rostlina do malého akvária. Docela hezkou rostlinkou do rohu menšího akvária je např. Hygrophila corymbosa Compact, ale hodně záleží na světlu. Spíše se koukni do prezentací tady nebo i jinde a zkus si něco vytipovat.

Ten vývod blíže hladině jsem radil proto, aby až budou v akváriu ryby se více čeřila hladina a tím se rybám dostávalo více kyslíku do vody, ale není to nijak kritické.
Historie hledání   Pokec   Příspěvky  Témata   |<   <<   >>   >|