Diskuse  (389. strana z 4647)

Historie hledání   Pokec   Příspěvky  Témata   |<   <<   >>   >|  
Chronologicky řazené příspěvky: (záznamy jsou na řazeny od nejnovějšího po nejstarší)
Záznamy z pokecu jsou skryty a nezobrazují se v rámci diskuze.
Hledat text:
Hledá se přesně zadaný text, bez rozlišení malých a velkých znaků.
Hledá se pouze v textu  příspěvků,  nehledá se podle jména či data.
Nové téma diskuse    Pokec    Otočit řazení
Číslo stránky:
Osvetleni.  (Odpověď pro: Jakub  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 23:36
Roman   (id: 1 )
[Odpovědět]
Vše je relativní a je zbytečné se dohadovat. Při délce 2 m budeš mít podobný problém. A pokud chceš seriózně pěstovat skaláry, tak nemůžeš udělat akvárium o výšce 50 cm. To by ti na vodu zbylo nějakých 40 cm a to už je na skaláry málo. Navíc skoro každý echinodorus by ti vylezl z vody. Teď už vše bude záležet na Mirkovi jak se rozhodne, informací i názorů zde padlo hodně, což je dobře.
Osvetleni.  (Odpověď pro: Mirďas  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 23:32
Jakub   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
No to jsem si oddychl:)Urcite se tam bude skalarum libit.Az bude nadrz hotova,tak ji sem dej.Jsem na ni zvedavy:)Jak posilal Roman nakres,tak tak jsem se to snazil uz vysvetlit celou dobu.Jen ty kompakty me nenapadly.
Osvetleni.  (Odpověď pro: Roman  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 23:28
Jakub   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
To neni pravda.Vyssi akvarium vyjde financne vic.Protoze cim vyssi akvarium,tim vice roste objem a je za potrebi tlustsi sklo.Zatimco 2 metrove akva se da udelat i 10mm skla,zatimco 160d*60v uz musi byt z 12mm.
Partner rubriky
Partner rubriky
Osvetleni.  (Odpověď pro: pytel  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 23:01
Roman   (id: 1 )
[Odpovědět]
Ano, ale musíš vzít v úvahu spoustu věcí. Např. hmotnost akvária, nároky na prostor, náročnost na údržbu, cena za provoz, ale také cenu pořizovací. Při délce 2 m to bude výrazně dražší. A já si myslím, že i 160 cm bude nádherné. Když bych si dal dvoumetrové akvárko o výšce 60 cm a šířce 60 cm, tak bych také s ním mohl skončit u sousedů pode mnou. Vždyž se vším všudy nebudu dalko od jedné tuny.
Osvetleni.  (Odpověď pro: pytel  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 22:46
Mirďas   (id: 520 )
[Odpovědět]
Ale kdyz jsem si vzal metr a nameril jsem 160cm a 200cm tak moc velky rozdil v tom neni.I tech 160 cm je dost podle me.
Osvetleni.  (Odpověď pro: Roman  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 22:38
pytel   (id: 439   pytlova 205 - rio tapajos  
 kategorie velká akvária, objem 205 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  pytlova 12°  
 kategorie malá akvária, objem 12 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Roots of jungle - Pytel  
 kategorie malá akvária, objem 12 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  pytlova krajta královská  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
[Odpovědět]
kdybych si měl vybral udělám to akvárko dvoumetrové. ono se to musí vidět na živo, ale 160 bude vypadat jako obyčejné velké akvárko ale 200 to bude AKVÁRIUM.
Osvetleni.  (Odpověď pro: Roman  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 22:34
Mirďas   (id: 520 )
[Odpovědět]
Ano,zarivky budou 6X150cm.Jasne informaci mam uz celkem dost,jen se tedka pustit do realizace.
Osvetleni.  (Odpověď pro: Mirďas  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 22:24
Roman   (id: 1 )
[Odpovědět]
Varianta dobrá proč ne. Já si osobně myslím že délka akvárka 160 by bohatě stačila (předpokládám že chceš použít zářivky 150cm). Na té hloubce bych určitě přidal, skaláry ji potřebují, zvláště kdyby jsi se pokusil chovat skaláry vysoké. Myslím, že teď už máš informací spoustu, takže spíš se musíš pustit do realizace.
Osvetleni.  (Odpověď pro: Mirďas  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 21:17
Mirďas   (id: 520 )
[Odpovědět]
Kryt se zarivkama,pohled je jakoby z vrchu.Lip jsem to neudelal.

Přiložený obrázek: Zářivky
Osvetleni.  (Odpověď pro: Roman  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 20:54
Mirďas   (id: 520 )
[Odpovědět]
Dekuji,i tohle mi moc pomohl.Skusim nakreslit obrazek jak bych si predstavoval umisteni zarivek nad akvariem.
Osvetleni.  (Odpověď pro: Mirďas  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 20:44
Roman   (id: 1 )  Autor editoval příspěvek 19.11.2005 21:42
[Odpovědět]
Co se týká délky, záleží jen na tobě a na finančních možnostech. Pokud chceš pěstovat skaláry, raději bych volil větší hloubku. Výška vodního sloupce by měla být alespoň 55 cm. Pokud si budeš nechat vyrábět akvárium na zakázku, pak bych ho raději udělal ještě vyšší a prostor nad vodou využil pro umístění osvětlení. Výroba krytu pak bude hračkou. Princip jsem zde již jednou popsal, takže to jen zkopíruji:

Kryt akvária
Co se nás týká, tak my používáme profisionálně vyrobený kryt, který je ale konstrukčně tak jednoduchý, že když se na něj pamatuje již při pořizování akvária, není žádný problém ho zrealizovat doma.

Akvárium musí být o asi 10 až 15 cm vyšší. Vlastní princip krytu je pak patrný z vedlejšího obrázku, kde jednotlivá čísla znamenají následující:

1 - vlastní akvárium
2 - vyztužovací pásky na nichž bude ležet krycí sklo
3 - krycí sklo
4 - případný výřez v rohu boční či zadní stěny pro přívody
5 - zářivky
6 - vlastní kryt z podýhované dřevotřísky (leží na akváriu)
7 - výklopný díl pro krmení rybiček
8 - samolepící tapeta stejného vzhledu jako povrch krytu
9 - zarážky bránící posunutí krytu na akváriu

Pokud by nebylo možné zajistit vyříznutí rohu akvária, přívody by bylo nutné vést vrchem přes kryt. Krycí sklo sice není bezpodmínečně nutné, ale výrazně snižuje vlhkost vzduchu pod krytem. Pokud se navíc prostor pod krytem odvětrává ventilátorem (např. kvůli snížení teploty), není problém s vlhkostí vůbec žádný. Polepení kvária v horní části tapetou je zrealizováno proto, aby zářivky nesvítily do okolí. Je nutno použít nějakou tapetu, která nebude propouštět světlo, nebo použít dvě vrstvy, nejdříve černou a teprve přes ní tapetu například ve světlejším odstínu.


P.S. Klidně tykej.
Rostlinky  (Odpověď pro: Tom H  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 20:19
Franta   (id: 448 )
[Odpovědět]
No vidis, hned je to o znamku lepsi!! skoda tech fotek, hele to svetlo tam mas tak slaby bily porad, nebo je to fotkama?
Rostlinky - nové téma
19.11.2005 20:09
Tom H   (id: 692   Tomova společenská padesátka-již neexistující  
 kategorie malá akvária, objem 50 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
[Odpovědět]
Ahojky lidi,tak už jsem problém s rostlinkama vyřešil,alepoň doufám Bohužel problém s fotkama zatím ne,ale do pátku už budou mnohem lepší!!!!! Jestli se chcete podívat můžete,snad alespoň trochu tu změnu uvidíte Tak zatím a dík za rady,to měření se vyplatilo!
Osvetleni.  (Odpověď pro: Roman  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 19:55
Mirďas   (id: 520 )
[Odpovědět]
Tenhle obrazek mi hodne pomohl.Nevim jastli mam Vykat nebo tykat,radsi budu vykat .Co si myslite o tom,jak mi tu radili v diskusi o tech zarivkach?Bavili jsme se jeste o tom,ktery rozmer je lepsi.Je lepsi 200*55*50-vyska 50,nebo 160*60*55=vyska 50. Dekuji za odpoved.
Osvetleni.  (Odpověď pro: Mirďas  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 19:42
Roman   (id: 1 )  Autor editoval příspěvek 19.11.2005 19:49
[Odpovědět]
Když to shrnu, co se tady probralo, asi bych použil 150 cm zářivky, protože 180 cm zářivky budou mnohem hůře sehnatelné a ani sortiment nebude největší. Uspořádal bych je podle následujícího obrázku. Možná pokud by se mě zdálo na krajích nádrže osvětlení slabší, doplnil bych jej kompaktními zářivkami. Pozor, ty ale trochu více hřejí. Co se týká zářivek, použil bych 4 až 5 kusů.

Přiložený obrázek: Zářivky
pestřenec červený  (Odpověď pro: Kuon  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 19:21
fergis   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
Naši pestřenci s oblibou obývali kokosák s dírou o průměru cca 2,5 cm Zkus jim tam šoupnout ten s průměrem 2 cm a když si jej nebudou všímat tak díru trochu zvětši, však uvidíš sám
pestřenec červený  (Odpověď pro: Kuon  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 19:20
Franta   (id: 448 )
[Odpovědět]
Jestli je průměr 2cm, tak si myslím, že to stačit nebude, chtělo by to tak 4-5cm...
Osvetleni.  (Odpověď pro: Jakub  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 19:16
Mirďas   (id: 520 )
[Odpovědět]
Bohuzel Astronouti tam nebudou,jsou v inzerci na prodej,akvarko bude pro skalary.
pestřenec červený - nové téma
19.11.2005 19:08
Kuon   (neregistrovaný návštěvník)
[Odpovědět]
Poraďte mi jak velký otvor by měl být v kokosovým ořechu aby si ho mí pestřenci oblíbili?? Mám rozpůlenej kokosák a v něm po straně vyřízlou díru-tak 2cm v průměru tak že se tam akorát ryba vejde.Neměla by být ďoura větší??Dík
Pískové terasy  (Odpověď pro: Blanka  Zobrazit původní příspěvek )
19.11.2005 18:03
Roman   (id: 1 )
[Odpovědět]
Podstata je použít větší kameny (pokud ti nevadí černá je břidlice ideální) k vytvoření jakýchsi přehrad, které vysypeš pískem.
Historie hledání   Pokec   Příspěvky  Témata   |<   <<   >>   >|