Zadání nového příspěvku

 

Xantorická forma Hoplosternum thoracatum? - Ivo Rittig
Jméno či přezdívka:


Kliknutím vložíte smajlíka:            
Text příspěvku:


Kontrolní kód
Opište text z obrázku:  
K záznamu je možno v případě potřeby připojit obrázek, který musí být typu JPG/JPEG a jeho velikost nesmí být větší než 250 kB. Šířka ani výška nesmí překročit rozměr 1280x1024! Obrázek se připojí k vlastnímu záznamu.
Připojit obrázek:
(komentáře jsou řazeny od nejnovějšího po nejstarší)
Již napsané příspěvky k článku:
16.6.2009 (8:16)
Vee  (id: 7867   ´120´ ze ´442´ ....prehistorie  
 kategorie střední akvária, objem 120 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ´60´ze ´442´ .....prehistorie  
 kategorie malá akvária, objem 60 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ´127´ ze ´442´ .....prehistorie  
 kategorie střední akvária, objem 127 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ´300´  
 kategorie velká akvária, objem 300 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ´90´ New Generation´ .....historie  
 kategorie střední akvária, objem 90 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ´127´ New Generation  
 kategorie střední akvária, objem 127 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ´60´ New Generation ...historie  
 kategorie malá akvária, objem 60 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ´300´ V NOVÉM  
 kategorie velká akvária, objem 300 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ´300´ AKTUÁLNĚ  
 kategorie velká akvária, objem 300 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  jak by řekl Hurvajz: CHÁÁ...CHÁÁ...  
 kategorie jezírka 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
...na tomto příspěvku je krásný to, že šikovný chovatel si všimnul barevné odchylky u několika kousků a zajímalo ho zda je to šlechtitelsky podchytitelný a taky si na to sám našel odpověď v praxi...
...takhle prostě vznikají nová plemena a odrůdy, variety...
...je dobrý si položit otázku jak jsou tyhle (v podstatě vadní) jedinci životaschopní...nebudu daleko od pravdy, když budu odhadovat pomalejší růst, zvýšenou citlivost k nemocem, krátkověkost, často zhoršená plodnost...to jsou ale pro dnešní "zlatokopy" v zoošopech nejlepší možné vlastnosti prodávaného zboží - ryba kterou chce mít každý, která navíc ráda chcípe a proto se musí stále dokupovat a navíc podporovat dalšími zaručenými prostředky...
...pro mě jsou to jen zajímavosti, které jsou dost často hnusné a nevyrovnají se zdaleka přírodním /původním formám....a vůbec, kde bereme to právo šlechtit ryby (a další živáčky) do těchto "nemocných" podob...představte si školku plnou dětí s pokřivenými obličejíčky, že by se nemohly ani nadechnout bez pomoci přístrojů.....a to jen proto, že by byly roztomilé?
10.4.2008 (0:54)
zanek  (id: 6817   okoun_svratka4  
 kategorie střední akvária, objem 90 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  říční schody  
 kategorie malá akvária, objem 30 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
jako zajímavý, ale je to špatně! na nich ma bejt krasný ze sou vzácní, že se narodí jeden z milionu!! dřív kdyžs chytil zlatyho karasa taxis přál tři přání. ted je ma v bazenku každej kretén...
25.3.2008 (20:09)
Horác  (id: 2547   400 litrů pro krevetky  
 kategorie velká akvária, objem 465 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
to Sumec: Že Vás to baví :o) ... Nejdřív napíšete, že nevíte, o čem je řeč (souhlas :o), poté rozhořčeně řešíte, že šlechtitel má nárok na svou odměnu (to tu nikdo nezpochybňoval), poté urážíte, pak se omlouváte a pak to zase berete zpět :o) ... A to vše jako anonym. Komentáře netřeba :o) ...
P.S. Pokud máte nějaký problém, doporučuji zaregistrovat se a vyřešit ho formou osobních vzkazů. Tohle naše špičkování určitě nikoho nezajímá. :o)
25.3.2008 (12:52)
sumec XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Už taky hloupnu.Oprava-samozřejmě,, zhlédnutí´´
25.3.2008 (12:41)
Sumec XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Po shlédnutí stránek Horácovo akvárium a dalšího jeho příspěvku beru omluvu zpět.
23.3.2008 (16:42)
Severák  (neregistrovaný návštěvník)
Dobrý den. Osobně nejsem zrovna příznivcem albinotických či xantorických forem ryb, ale zároveň obdivuji chovatele kterým se něco podobného podaří. Pana Rittiga sice osobně neznám, ale slyšel jsem o něm že dokáže dělat opravdu kvalitní ryby a tak mu držím palce. Myslím si, že by bylo dobré kdyby se mu podařilo odchovávat ustálenou formu těchto Albino Thorakátů. Časem až bude mít dostatek odchovů bych třeba také pár kousků vzal pro vlastní chov. Thorakáty chovám a odchovávám už několik let a vždy patřili k oblíbencům v mé pěstírně. Zdravím a přeji mnoho úspěchů.
21.3.2008 (18:03)
Horác  (id: 2547   400 litrů pro krevetky  
 kategorie velká akvária, objem 465 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
Já jsem v klidu :o) ... Možná by ale bylo dobré, kdyby někdo zdejším diskutujícím vysvětlil, že člověk s jiným (či dokonce opačným) názorem nemusí být automaticky vnímán jako nepřítel, závistivec, hlupák a bůhvícoještě ...
21.3.2008 (0:03)
Roman  (id: 1 )
No tak, clapi klídek.
20.3.2008 (19:51)
Horác  (id: 2547   400 litrů pro krevetky  
 kategorie velká akvária, objem 465 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
Nevěřím svým očím. Já jsem to tu přečetl několikrát a žádné příspěvky, z nichž čiší závist, jsem nenašel. (O blbosti to bohužel říct nemůžu). Provokatér tu svou poznámku určitě závistivě nemyslel a já už vůbec ne. Já jen na plnou hubu řekl, že se mi ta ryba nelíbí. Pokud mě tady kvůli tomu hodláte obviňovat ze závisti, tak máte opravdu hodně jednoduché vidění světa. Ale budiž. Blahoslavení chudí duchem, neboť jejich je království nebeské. (Matouš 5.3).

to Pancerfaust: Když už se vyžíváte v těch absurditách ... zapomněl jste zmínit souvislost tohoto tématu s tím, že planeta Pluto byla vyjmuta ze seznamu planet :o))) ...
20.3.2008 (13:56)
Nora  (neregistrovaný návštěvník)
Blahopřeji autorovi článku k povedenému zpracování. Krátké, výstižné, srozumitelné pojetí doplněné povedenými fotografiemi. Pouze mne zaráží některé příspěvky na téma "zbohatnutí". Z některých přímo čiší závist. To jsou tito rádoby "akvaristi" opravdu tak konzumní, že vše přepočítávají pouze na peníze? Jak se říká: přej a budiž Ti přáno.
Hodně úspěchů v další trpělivé práci všem akvaristům a autorovi obzvláště.
19.3.2008 (21:37)
Pancerfaust-FM  (neregistrovaný návštěvník)
Gratuluju autorovi članku za jeho nadšeni a dotahnuti započateho do konce.Za toto dostava tu největši odměnu a tou je kladny vysledek.
Rybka je nadherna podle fota a bude budit zajem široke veřejnosti.

Jestli se tady někdo ohani slovy genetika a podobně tak at se podiva do sveho rodneho listu a rodneho stromu.Pak by nepsal hlouposti.
Pokud tady jde někomu, že je to proti přirodě tak na prvnim mistě je tady on sam proti přirodě.A to tim že už vlastni akvarko do ktereho z marnotratnosti naliva sladkou vodu ktere na světe velkym tempem ubyva.Použiva filtr ktery je pohaněn el.proudem. a vyroben z plastu.A stejnym spusobem využiva formu kritiky přes internet.Takto mohu pokračovat do nekonečna.

Ps: Autor članku je velice štasten ze sveho uspěchu. Tak proč mu berete tuto radost. Nechapu??? Aha ja zapoměl,!!! On uspěl my nikoli tak ho zhodime z baně. OMYL.
18.3.2008 (8:24)
Sumec XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Samozřejmě číst umím a chápu snad ještě dobře.Nechci nikoho urážet a pokud se tak stalo ,tak se omlouvám.Ale šlechtění barevných mutací je úplně jinde než toto degenerativní křížení.A hlavně nemusí být za každou cenu a podtrženo hamižností.Proč jsou například tak oblíbené různé barevné formy terčovců,krunýřovců,pestřenců atd.?Cci tím jenom říct,že bych tak tvrdě tuto činnost neodsuzoval.Nikdy neříkej nikdy.Přeji hezký den a hodně pozitivních akvaristických zážitků
18.3.2008 (7:13)
Horác  (id: 2547   400 litrů pro krevetky  
 kategorie velká akvária, objem 465 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
to Sumec XXX : Tak teď nevím ... Děláte si srandu, nebo jenom neumíte číst? Já tu psal o zbytečnosti a nesmyslnosti "šlechtěn" za každou cenu. Já o voze, Vy o koze. Tímhle stylem se smysluplná diskuse vést nedá. Mějte se.
18.3.2008 (6:58)
sumec XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Pořád a pořád se tu mele o penězích!!!Budˇ jsi na tom tak finančně špatně,nebo si hloupý Ty.Nikdo tady nedělá pokusy a nesnaží se o genetické deformace.Samotnému se mě to nelíbí a žádné takovéto ryby nechovám.A kdyby nebylo těchto chovatelů,tak by Ti v nádrži neplaval ani ten přírodní kousek.Nebo by jsi ho zaletěl polapit do sítí??
17.3.2008 (23:41)
Horác  (id: 2547   400 litrů pro krevetky  
 kategorie velká akvária, objem 465 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
to Sumec XXX : Jsme si nerozuměli ... Já panu Rittigovi ty peníze přeju ... zpočátku jsem pochyboval o tom, že vydělá majlant, protože se ta ryba nebude nikomu líbit ... Ve svém druhém příspěvku jsem uznal, že to nemusí být pravda, protože jak už jsem psal, "lidé só různé" ... třeba s tím opravdu udělá díru do světa.

to Karel XX : S dovolením, já jsem to vzal přesně za ten konec, za který jsem to chtěl vzít. Celé je to nepřirozené a podivné. Ona ta snaha odchovat zlatou formu nemá zase tak daleko od "šlechtění" zrůd (podtrhuji slovo zrůd) typu teleskopka, nebehledka, bublinoočka, lví hlava apod. Když slyšíte tyhle názvy, taky se Vám jako první vybaví ta "neuvěřitelná mravenčí práce", která za tím stojí? Mně se vybavují slova jako hloupost, bezohlednost a hamižnost. Problém je v tom, kde je hranice. Kdy je to ještě šlechtění a kdy už je to prznění? Jedinou motivací je "dokázat to" resp. "dokázat to jako první". Ale k čemu je to vlastně dobré?
17.3.2008 (22:25)
Karel XX  (id: 3103 )
Osobně si myslím, že ani Rudík ani Horác to nevzali za správný konec. Chápu, že se někomu nějaká rybička líbí více a některá méně, ale podstatou je ta neuvěřitelná mravenčí práce autora článku s cílem odchovat zlatou formu. Osobně si myslím, že málokdo by to dokázal. Je to super a držím Ivošovi palce, aby to dotáhl do úspěšného konce. Super článeček.
17.3.2008 (21:17)
sumec XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Tak pořádně nechápu o čem je řeč,či písmo.Jde tu snad o to ,že se chovateli naskytla příležitost dát akvaristickému světu něco nového, i když připouštím ,že né každému se může líbit.A to atˇ jde o jakoukoliv jinou ploutev.Není v tom chemie,umělá genetika,jde jen pouze a pouze o mravenčí práci,trpělivost a dosti trápení z nezdarů.Nehledě na odpracována léta(za pár měsíců to nesvede ani ten božskej),vynaložené prostředky.Odměnou může být právě ten výsledek práce, a na to správný akvarista je hrdý.Alespoň já jsem o tom přesvědčený a se mnou pár desítek mých kamarádů akvaristů.To ,že je za to nějaká odměna(která taky nemusí být-dle líbivosti a tržnosti)je v naprostém pořádku.Pokud někdo zbohatnul z chovu ryb,jak píšete,tak těchto chovatelů alespoň u nás v republice mnoho není a že chovatelů znám spousty.Ti dobří se mají dobře ,to ano.Ale je to vykoupeno denodenní prací vč.sobot a nedělí,problematických dovolených, pokud si chovatel vůbec na dovolenou troufne odjet.Jsou tady jiné skupiny lidí,kteří se mají v podstatě lépe,nemusí dělat vůbec nic a jen od státu berou. Od toho státu,kam ti ,,hrozně zbohatlí´´ odvádějí část svých financí.Sám jsem chovatel,vlastním slušnou pěstírnu a akvaristika je můj život
17.3.2008 (18:24)
Horác  (id: 2547   400 litrů pro krevetky  
 kategorie velká akvária, objem 465 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
uzivate_l : Dobrá. Lidé jsou různí a líbí se jim i různé věci. Možná se na tom majlant skutečně vydělat dá, takže ty první tři slova mého prvního příspěvku beru zpět. Za tím ostatním si ale stojím - není nad přírodní formy (ať už jde o thorakáta, skaláru nebo terčovce). Jinak - co si budeme povídat - tyhlety vyšlechtěné podivnosti si lidé kupují především proto, "že to ještě nikdo nemá". Což mi trochu zavání snobismem. Vám ne?
17.3.2008 (16:59)
rudik1  (id: 3065   Prodigy  
 kategorie velká akvária, objem 480 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
zatim mam akvaristiku jen jako konicka.az budu uvazovat o tom,ze zbohatnu,pustim se tedy do odchovu neceho podobneho.bude mi jedno,ze se mi to nelibi,hlavne ze budu nechutne prachatej
konzerva ruda
17.3.2008 (8:59)
uzivate_l  (id: 4018 )
Panove Horaci a Rudiku,a myslite si,ze by byla ryba urcena pro cesky trh?K nam by slo mizive procento,mozna v desitkach kusu,ale venku by nam za to utrhli ruce,respektive chovateli,ktery je pusti ven.Vzpomente si,co udelal nastup ruznych deformovanych ryb na trh,nas i zahranicni..Blood parrot,Cervene dania a dalsi "Lahudky"...Byl to doslova boom a dnes je najdete v kazdem X-tem akvariu.Hold,cim vic skaredejsi a barevnejsi ryba,tim vetsi trhak.
17.3.2008 (8:23)
EditaMT  (id: 5917 )
je to je tedy něco, ze zoobutiku jsem si prinesla takovou malou raritku, bylo mi ho jednoho opuštěnce mezi těmi normálními líto... Pancéřníček je jako albín, ale má černá očka, nemá za žábrami takový ten duhový nádech a na horní hřbetní ploutvičce má jednu čenou tečku... jsem úplný laik, třeba jde o už dávno známou variantu, ale dost mi ty Vaše připomíná... Děkuji a přeji mnoho úspěchů... EMT
16.3.2008 (12:30)
Rudolfos  (id: 5575 )
No, tak je to sice zajímavá novinka a určitě se některým lidem bude líbit, ale já souhlasím s názorem, že je přírodní hezčí.
Zdravim konzervy
16.3.2008 (12:05)
macha3  (id: 5448   Máchovo jezero  
 kategorie velká akvária, objem 416 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Zajímavé ,ale víc preferuji klasickou přírodní formu.Jinak hodně úspěchů.
16.3.2008 (9:47)
Roman  (id: 1 )
Osobně si myslím, že tak jako každá zlatá forma i tento pancéřníček je velmi zajimavou alternativou ke standardnímu vybarvení. Mě se prostě líbí. Ale k tomu aby se rozšířil v našich akváriích vede asi ještě dlouhá cesta.
16.3.2008 (8:25)
Sumec XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Jak jsem tak koukal,tak proti zlaté formě skalár nic nemáš
15.3.2008 (22:50)
volcomek  (id: 5620   Americke Akvisto :o)  
 kategorie velká akvária, objem 220 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  JA Tank  
 kategorie velká akvária, objem 672 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
presne tak
15.3.2008 (20:24)
rudik1  (id: 3065   Prodigy  
 kategorie velká akvária, objem 480 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
asi jsem teda taky stara konzerva,pac mam stejny nazor jako horac.
15.3.2008 (10:48)
Horác  (id: 2547   400 litrů pro krevetky  
 kategorie velká akvária, objem 465 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
Zaděláno na majlant? Sorry, ale tohle bych nechtěl do akvárka ani zadarmo. Jako zvláštnost dobrý, ... ale normální, přírodně zbarvený thorakát je přece tisíckrát krásnější. Nebo ne? Asi už jsem stará konzerva :o) ...
14.3.2008 (15:09)
Evák  (id: 6914   Evino  
 kategorie velká akvária, objem 180 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Kolejní relaxační  
 kategorie malá akvária, objem 37 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Velmi zajímavé!
Zajímalo by mě, jestli jsou jedinci plně životaschopní a schopní rozmnožování.
Držím palce!!!
14.3.2008 (14:46)
Carlos  (id: 5962   Karlíkova 110ka  
 kategorie střední akvária, objem 110 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Krevetárko necelých 9L  
 kategorie malá akvária, objem 9 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Krab krabice a paludarium  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Brachypelma emilia  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Mimča Brachypelma smithi, albopiloum, albiceps a Psalmopoeus irminia  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Lasiodora parahybana  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
Myslim ze je to jeden z nejzajimavejsich clanku na akvarku. Jen tak dal a informujte o dalsich generacich
14.3.2008 (9:10)
provokatér  (id: 5992 )
Když to vyjde, je zaděláno na majlant.