Zadání nového příspěvku

 

Základy CO2 - Aivosh
Jméno či přezdívka:


Kliknutím vložíte smajlíka:            
Text příspěvku:


Kontrolní kód
Opište text z obrázku:  
K záznamu je možno v případě potřeby připojit obrázek, který musí být typu JPG/JPEG a jeho velikost nesmí být větší než 250 kB. Šířka ani výška nesmí překročit rozměr 1280x1024! Obrázek se připojí k vlastnímu záznamu.
Připojit obrázek:
(komentáře jsou řazeny od nejnovějšího po nejstarší)
Již napsané příspěvky k článku:
13.9.2018 (13:01)
Fanouš  (neregistrovaný návštěvník)
Teď jsem kupoval CO2 set a fakt paráda. Jel jsem 3 roky na kvasnicích a probublal jsem snad víc cukru než kolik mě stál ten set Nevadí no, tady je maj za dobrou cenu: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/co2-d...
20.4.2017 (20:18)
Hanz XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Tvrzení, že permanentní testy jsou k ničemu mi přijde úplně mimo. Naopak měření skrze tillmanovu tabulku vyžaduje vysoce přesné testy pH a navíc by rozpuštěné CO2 muselo být jediným zdrojem kyselosti ve vodě.
1.3.2016 (10:11)
surpan  (id: 166   Bujná třicítka  
 kategorie malá akvária, objem 30 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Společenská stodvacka  
 kategorie střední akvária, objem 120 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Akvarijní panelák  
 kategorie střední akvária, objem 160 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Buckoanubisárium  
 kategorie střední akvária, objem 122 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Kostka 216l  
 kategorie velká akvária, objem 216 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Trochu jsem si pohrál a vytvořil jsem seznam plníren CO2, kde vám v ČR i na Slovensku doplní vaší CO2 lahev pro akvaristiku. Všechny uvedené firmy jsem obvolal a položil jim několik dotazů, viz tabulka: Seznam plníren CO2 pro akvaristiku v ČR a SK: http://surpanblog.cz/rubriky/hlavni-strana/k...
30.7.2015 (14:55)
dddddddddddd  (neregistrovaný návštěvník)
mám žraloky všechny druhy
28.1.2015 (22:37)
Hop XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Co se týká úpravy 6kg láhve CO2: klidně používejte láhve s jehlou. Používám ji u svářečky a redukční ventil mi zamrzá při trvalém odběru víc jak 6 l/min. Když jsem tento průtok pustil do vody tak to vypadá jako když foukáte do vody naplno brčkem. I při odběru 20 bublinek (v počítadle) za vteřinu je průtok ccá 60ml/min. CO2 se vaří při -80°C, takče pokud nebude na 1 láhev připojeno 20 akvárií určitě se tekutý CO2 nedostane ani do kohoutu.
9.10.2012 (17:53)
terka XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Mám dotaz rychlou pomoc potřebuji !Omylem se nalilo do akvárka smíchané hnojivo s vodou jak pomoci děkuju
4.8.2012 (11:28)
Riper  (neregistrovaný návštěvník)
Zaujal mě tento článek na vlastní výrobu CO2 přihnojování a chtěl jsem se jen zeptat, kolik kvasnic a cukru budu na 2 litrovou láhev potřebovat? Děkuji za odpověd.
5.7.2011 (11:54)
Petr XXX  (neregistrovaný návštěvník)
O vhodném lepidle , které nepoškodí vzduchovací hadičku ve víčku se píše na http://aquaviva.ic.cz/CO2.htm Je tam i vyfoceno. Nikde jsem ale nenašel jednoznačné doporučení, jaké kvasnice používat. O vinných kvasnicích jsem četl poprvé zde. Jsou lepší? Má někdo zkušenost?
2.5.2011 (22:48)
dj koli  (id: 11650   Malawi 120l  
 kategorie střední akvária, objem 120 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Moje nová 400l- zatím prázdná, každý den na tom pracuji  
 kategorie velká akvária, objem 450 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Naše TV  
 kategorie velká akvária, objem 438 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Agamárium :)  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
ahoj mám 80l akvárium, plné rostlinek. A středně rybek jako ancistrus 4x, neonky, tetry, panceřníčky torokátky, a nějaké živorodky. Prosím, je potřeba škrtit přívod CO2. Dnes jsem si vyrobil petlahev, ale nikdy jsem ph ani nic podobného neměřil. Mám vyndavat na noc? Prosím, o rady začátečníkovi v Co2. Jinak koncem týdne i přijde Pmdd je možno kombiunovat?
27.1.2011 (15:10)
jeeery  (neregistrovaný návštěvník)
Zdravim,chci se zeptat,všude se mluví o zvyšování CO2 v akvárií,ale nikde jsem se nedočetl o snižování CO2,mám 200 l akvárko PH6,8, uhličitanová tvrdost 8dKH, což je 37 mg/l dle Tillmanovy tabulky, CO2 nepřidávám, jak uhličitanovou tvrdost snížit?

díky
22.1.2011 (23:35)
arnosthnetko  (neregistrovaný návštěvník)
Tady máte jeden PH metr v přepočtu za 350 korun z Honkongu, na akvaristiku by měl stačit :) http://www.dealextreme.com/p/home-swimming-p...
29.12.2010 (14:20)
Chocho  (neregistrovaný návštěvník)
Ahoj všichni nadšenci, právě jsem osadil a zajíždím své první akvárko, takže tu nebudu hýřit radami, ale jedna praktická šetřící by byla: Naši čeští šoumeni vydělávají jak se dá, zvlášť pokud jim dá trh příležitost.. opravdu elektronický pH metr u nás neseženete pod tisícáka, ale já si ho objednal na eBay včetně poštovného kdesi z HongKongu v přepočtu za 260,- Kč
29.11.2010 (19:43)
Tom XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Pro EvaXXX: Pouštět CO2 spolu se vzduchováním je nesmysl, vzduchování samo o sobě CO2 z vody "vyhání"
18.11.2010 (12:07)
Eva XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Tak jsem si podle vašich rad a nápadů také vyrobila "kolonu" na výrobu CO2. Akorát zvažuji způsob aplikace do vody. Napadla mě možnost pouštět to tam spolu se vzduchováním pomocí kolínka napíchlého na hadičku se vzduchem a na noc třeba vypnout. Vzduchovací kamínek mám pískovcový a dělá jemné bublinky. Uvažuji o tom proto, že se mi nechce zavrtávat do dna další hadičku a narušovat rostliny. Co si o tom myslíte prosím vás?
30.10.2010 (8:14)
nordigo  (neregistrovaný návštěvník)
Já na regulaci použil také rozdvojku. Jedna větev, šla do akvaria a na druhou, kterou šlo přebytečné CO2 do vzduchu jsem místo zpětného ventilu dal obyčejné škrtítko, kterým jsem to reguloval rovněž bez problémů.
15.9.2010 (15:01)
Štefan  (neregistrovaný návštěvník)
Sifonové bombičky kupuji na www.sifos.cz a jsem maximálně spokojen.
1.3.2010 (21:38)
Jezevec  (neregistrovaný návštěvník)
Varuji pred pokusy nechat neco kvasit v uzavrene nadobe, obzvlaste sklenene! Pamatuji se jak jsem omylem dal do sifonove lahve (sklenena, opletena) druhou bombicku a to byla prda. To si myslim ze by ta lahev mela neco vydrzet. Jinak ta slehackova mela pokud se pamatuji hlinikovou pojistku, ovsem radeji nepouzivat jako uzavreny kvasny system. Jinak co se tyka jehlovych ventilu tak muzu doporucit ventily pro automatizaci, napr toto http://www.instarjbc.cz/obchod/nastrcne-spoj... maji pomerne citlive nastaveni a celkem solidne drzi nastavenou hodnotu. Samozrejmne ze v automatizaci se da najit spousta vhodnych veci jako rychlospojky, hadice a ventily vse naprosto spolehlive ale pro domaci balasteni ovsem rozhoduje cena.
16.2.2010 (16:37)
Harryzn  (id: 8739 )
Zkoušel někdo přidat do "burčáku" trošku pyrosiřičitanu draselného? Jen tak mě to napadlo, že když se používá k usměrňování kvašení moštu při výrobě vína, tak by mohl pomoci ukočírovat to bouřlivé kvašení ze začátku a defakto tak i prodloužit délku kvašení náplně. Jen už jsem víno nedělal ani nepamatuju, tak nevím dávkování. Jediné co jsem zatím našel je "1/4 čajové lžičky pyrosiřičitanu draselného na šestigalonový sud moštu (zhruba 75 ppm SO2) před kvašením". Tudíž na ty 1,5 - 2L kvasu by se toho muselo dát fakt málinko :)
31.1.2010 (13:07)
Čenda  (neregistrovaný návštěvník)
co2 běžně vzniká alkoholovým kvašením.tzn fermentací cukru na alkohol+co2+enerige pro kvasnice.
Je jedno jestli to jsou kvasnice nebo kvásek z vinných kvasinek(seženete v drogerii). Bude to kvasit, i když tam žádné kvasnice nepřidáte. Všude kolem nás je jich dost. A divoký kvasnice to začnou kolonizovat taky rychle.
15.7.2009 (19:33)
Roman  (id: 1 )
Kvasnice se často prodávají v kostkách no a 1/8 kostky je půlka ze čtvrtiny. Hrnek je běžný třídecák.
2.7.2009 (11:11)
František  (neregistrovaný návštěvník)
co je to za míru 1/8 kostky kvasnic a hrnek cukru?
20.5.2009 (13:31)
dan XXX  (neregistrovaný návštěvník)
uz mi to ficí...
19.5.2009 (11:10)
dan XXX  (neregistrovaný návštěvník)
jak víte ze z cukru a kvasínek vznikne co2 ....a kde se daji sehnat ty kvasinky ..
5.3.2009 (9:41)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
tak hodne stesti v experimentech.
a ja bych dodal, ze jsem ten panelakovy mestak
nicmene jak vidno z clanku, mam i neco malo navic oproti palici
5.3.2009 (9:28)
václav XXX  (neregistrovaný návštěvník)
No taky chci podpořit kytky tak hledám a uvažuju.... napadli mě 2 věci který jsem zatím nevyzkoušel ale testnu a dám vědět. Problém s tlakem bych řešil malým ručním zahradním postřikovačem nádoba má i tlakovej ventilek a stál myslím kilčo to je dobrá investice oproti malování . Cykloventilek je taky řešení ale bál bych se ucpání. Já osobně mám na dělaným kompresoru místo pojistky špičku fixy s víčkem a fachčí to 20 let ok. Ještě lepší by moh bejt starej papiňák a že bejvaj hliníkový by vadit nemělo.
To už je ale na dílničku což na vsi problém není ale paneláci asi problém mít budou. U kamaráda ve městě jsem totiž viděl jeho veškerý nářadí... 6tikilovou palici na 10 cm násadě a mikrometr
15.1.2009 (21:16)
Wandis  (neregistrovaný návštěvník)
Lado, no napad je to treba dobry, urcite co se tyce tlaku, nadoba na slehacku by mela vydrzet....spise muze nastat problem ten, ze to nevydrzi kvasinky samotne a tyto zive organismy se v ne prilis dobrych tlakovych podminkach nebudou citit dobre....treba jsou to mrsky a ten tlak snesou....jen jsem se vzila na chvili do role kvasinky :D
14.1.2009 (0:34)
Pavel+  (id: 8645 )
ahojky, jsem zacatecnik. poridil jsem si bombu a ta mi vybublala za 2 tydny vzhledem k cene naplne 50 franku (asi 800 kc)to docela zabolelo, druha naplne funguje uz treti tyden a zda se OK. PH jsem snizil z 9 na 7 a z akvaria naprosto porostleho rasou se rasa vytratila za 3 dny. skvela to vec
21.11.2008 (16:24)
Láďa XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Ahojda všem. Jsem začátečnický akvarista (teprve čekám než mi dojde písek do aq.. ) a pročítám různé diskuze o všem možném a tak i o CO2. Na mé budoucí 54l aq je určitě bomby škoda a tak počítám s kvasnicema. Všude se řeší problém co s tlakem ve kvasné nádobě. Buďto můžete riskovat, což asi nikdo nedělá, a nebo přes noc CO2 uniká bez upotřebení do ovzduší. Napadlo mě zda-li již někdo zkoušel zkombinovat dva způsoby tvorby CO2. Prostě a jednoduše kvasnou směs založit ne v plastové nádobě, ale v nádobě na šlehačku. Když vydrží tlak z bombičky tak by kvasný proces neměl být problém
6.9.2008 (11:31)
BOBŘÍK2  (id: 7260 )
jj už mě to podle tohoto navodu bubla tyden diky
14.8.2008 (17:15)
pepone11  (neregistrovaný návštěvník)
rikam si proc kupovat ph metr.ja mam ph papirky a jsem spokojeny
16.6.2008 (22:51)
muzi  (id: 6340   muziho první 112  
 kategorie střední akvária, objem 112 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  muziho 16 - krevetkarium a spol  
 kategorie malá akvária, objem 16 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  muziho 25 - odchovná  
 kategorie malá akvária, objem 25 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Kolego Bilhazarde, viděl jsi někdy láhev s burčákem? a zkusil sis tuto láhev uzavřít a nechat ji třeba v pokoji jen tak? dokážeš si představit, jaký tlak se dokáže kvasným procesem vyvynout, když tato láhev vybuchne? Myslím, že není třeba dál vysvětlovat, že motorku není třeba.
25.5.2008 (16:30)
Bilhazard  (id: 7390 )
heh no ale cim to tam vhani to zapomel dodat treba jeste k tomu vzduchovaci motorek jinak to asi jen tak bublat urcite nebude
26.4.2008 (10:46)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
v mem pripade to bylo velmi slabe jen tesne u vyvodu z hadicky. na pul metru uz rozhodne nebylo citit vubec nic.
25.4.2008 (19:44)
vejvar XXX  (neregistrovaný návštěvník)
mam takovy dotaz
když se vyrabi co2 z kvasnic, nesmrdi to nahodou?
22.3.2008 (9:23)
dodmo  (id: 6952 )
ja myslim že lepši navod je na http://www.aquanet.ic.cz/
17.3.2008 (14:28)
matus777  (neregistrovaný návštěvník)
mne naplna vidrzala 14dni !!!!!!
8.2.2008 (20:17)
arrahada  (id: 4344   ArroMajo  
 kategorie velká akvária, objem 180 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Jedu si kvasnice dnem i nocí a vše je ok. cca 1/8-1/4 kostky kvasnic a 3-4 polívkový lžíce cukru a bublá to akorát dle mojeho nejlepšího odhadu. 1x za 2 tejdy to obnovim a je to. Rostlinky rostou, ryby plavou. Problémy mám se sinicema a tak, no. Ale to je jiný téma.
1.2.2008 (14:51)
GP  (neregistrovaný návštěvník)
Ahoj.
jen drobnost. ukutil jsem si co2 z kvaseni podle zdejsiho navodu (super!!) a premyslel, jak zamezit promenlivosti tlaku a tim nutnosti stale regulovat. nekde jsem videl radu na odbocku se zpetnym ventilem - potreba urcity tlak i v otevrenem smeru a ten je vyuzit na protlaceni do akva - ale to se mi zdalo trochu nesystemove ;) a take i drazsi, pokud jich potrebujete vic zasebou pro zviseni tlaku. ja sem ho nahradil beznym cykloventilkem (jde krasne nasadit na klasickou vzduchovaci hadicku)a jakmile stoupne tlak a ventilek zacne propoustet, jde krasne pomoci jehloveho ventilu ze zapalovace ;) zregulovat prutok...
snad to nekomu pomuze.
zdar a hodne uspechu....
6.1.2008 (10:47)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
Dekuji vsem za pochvalu
Petry ten set od papilonu me docela i zajima. Predevsim jaky ma lahev zavit? A pak take, jak si spokojen s regulaci ventilu jehloveho? je dostatecne jemna? Neni treba problem nastavit davkovani po desetinach sekundy na bublinku? A jaky mas vystupni tlak na manometru? pH metr je myslim opravdu dobra volba
Diky za odpovedi
5.1.2008 (22:21)
Petry  (id: 1886   Petryho 160-tka  
 kategorie střední akvária, objem 160 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Diky za velmi poučný článek. Začínám s CO2, tak jsou všechny rady dobré. Raději jsem si připlatil a zakoupil jsem CO2 set od firmy Papillon. Po přečtení Tvého článku začínám shánět ph metr. Zdá se, že je to opravdu dobrá věcička. Je lepší zainvestovat do toho, než znovu zarybňovat akva. Hodně zdaru a sil do dalších skvělých článků.
6.12.2007 (1:17)
mecoun126  (neregistrovaný návštěvník)
taky používém difuzní zvon a jsem naprosto spokojen.
30.11.2007 (15:42)
Lochneska  (id: 3878   Akvárium Lochnesky  
 kategorie střední akvária, objem 84 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Spirokok  
 kategorie malá akvária, objem 54 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Tetrárium - již NEEXISTUJE  
 kategorie malá akvária, objem 54 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
Dokonalý video, díky!!!
24.11.2007 (15:35)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
techniku i many dekuji vam za vysvetleni.
majer kdyby byla mozna treba fotka a zpusob napojeni, bude jiste par lidi rado
rado diky
24.11.2007 (15:29)
many  (id: 1202   manyho akva  
 kategorie velká akvária, objem 210 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  akva pro terčovce  
 kategorie velká akvária, objem 400 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
aivoshi,na vysvětlenou:elektromag.ventil je umístěn v konstrukci svařovacího zdroje/svářečky/.Teplota vznikající při svařovacím procesu,jej nijak neovlivňuje.Zahřívá se prostě sám,svojí činností.Často i zámněrně.Jak píše TECHNIK,ve "svářečkách"může jít o úmysl,skutečně při velkém odběru CO2 dochází k podchlazení.Ale v akva se používají bez tohoto "chlazení"a nijak to nevadí.
23.11.2007 (20:50)
Rado  (neregistrovaný návštěvník)
ale k němu budeš teda potřebovat ještě trafo - takže bude cena elektromagnetu někde trochu jinde .. pokud to dobře chápu - tak vyjde cena takovýhodle kompletu - mimo mraky práce a shánění přes 4000Kč .. tak to zlatý kvasnice. Jinak Aivosh - super článek
23.11.2007 (12:53)
Majer  (id: 5510 )
Pro všechny co chtějí ušetřit dnes jsem zakoupil elektromagnetický ventil používaný ve vozech lpg stál 540kč je na dvanáct v. ale to není problém .Tak se už těším domu abych to zprovoznil.
20.11.2007 (21:40)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
Karle muj odhad je
2 kg bomba cca 1800
redukcak 700
jehlak - tady je to dost relativni,zalezi,co se pouzije,ale rekneme 20 - 900
zpetny stoji tak 50,mozna min
nejake hadicky kolem 100 treba
bublinkomer asi 20
difuzer pokud pouzijes jako ja a napojis na vypust z filtru,tak cca 100
20.11.2007 (21:03)
Karel XXX  (neregistrovaný návštěvník)
chci se jen zeptat - na kolik tak zhruba vyjde peněz - když si budu chtít sám sehnat a vyrobit CO2 dávkování z bomby (manželčiny požadavky by byly - bomba originál - ne z hasičáku , bezpečný ventil, zpětný ventil a pojistné - zkrátka aby to bylo bezpečné a také s nějakým optimálním difuzerem. Děkuji za odpovědi - pokud se nechce nikomu rozepisovat jednotlivé částky - stačí konečná - zbytek si seženu později sám... ted si CO2 nebudu mít čas vyrobit - ale uvažuji o svátkách
18.11.2007 (11:02)
Technik  (id: 3376   Rostlinné akvárium PT444  
 kategorie velká akvária, objem 440 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ITS firemní a bezobslužné  
 kategorie velká akvária, objem 500 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Život pro drobečky  
 kategorie malá akvária, objem 20 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Nadměrné ohřívání ventilu u CO2 bývá i záměr od výrobce. Při velkém průtoku CO2 mívá ventil snahu namrzat. To se však týká svařování. Mám ventil 24V 2,5W a i pokud je sepnutý nepřetržitě je jenom mírně teplý.
17.11.2007 (21:27)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
Dekuji vsem za prispevky.

Many ahoj,co prosimte presne znamena: Používají se ve zdrojích svařovacího proudu pro svařování v ochraných atmosferách. ?
Znamena to neco ze ta teplota tomu nevadi?

kurtinde ahoj.zalezi samozrejme na podminkach v akvariu. Opravdu ti ja odsud nemohu rict,jestli to takhle staci a nebo nestaci. To davkovani si musis nastavit podle tvych specifickych podminek a podle toho,kolik CO2 tvoje akvarium potrebuje. Ale abych ti dal aspon trosku funkcni radu, tak obecne je CO2 z kvasnic tolik,ze se jim setrit nemusi a nezridkakdy staci jen tak,jak to provozujes ty,tedy ze cast plynu se nestihne rozpustit. Ale opravdu je to velmi individualni viz. kapitola o tom,jake mnozstvi plynu se ma davkovat!
Takze nikde neni dane,ze uz ted nemas CO2 moc. Takze preju hodne stesti a hlavne opatrne,s CO2 neni az takova sranda
17.11.2007 (17:29)
kurtind  (id: 5570 )
Zdravím. Zkouším bublat CO2 pomocí kvasnic, ale i při použití jemného difuzéru se ty drobné bublinky dostávají na hladinu. Jestli jsem to dobře pochopil, takhle by to být nemělo. Nasadil jsem teda těsně nad kamínek na hadičku polovinu umělohmotného "kindervejce", ale CO2 jen vytvoří velkou bublinu a nerozpouští se. Máte k tomu někdo nějaké řešení? Díky.
13.11.2007 (22:49)
Technik  (id: 3376   Rostlinné akvárium PT444  
 kategorie velká akvária, objem 440 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ITS firemní a bezobslužné  
 kategorie velká akvária, objem 500 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Život pro drobečky  
 kategorie malá akvária, objem 20 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Jenom připomínka ohledně tlakové výdrže PET lahví. Podle typu vydrží i několik barů. Největší výhodou je, že nebouchne celá, nýbrž tlak neudrží vršek a buď začne upouštět případně ulítne. Vyzkoušeno na Matonkách a podobných lahvích. Láhev nesmí být poškozená například velkým poškrábáním. V žádném případě bych nedoporučoval láhve skleněné. Při explozi jsou kousky skla jako střepiny granátu.
12.11.2007 (11:07)
many  (id: 1202   manyho akva  
 kategorie velká akvária, objem 210 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  akva pro terčovce  
 kategorie velká akvária, objem 400 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Ahoj Aivoshi,s tím elektromagnetickým ventilem máš ,pravdu.Používám ho rovněž a vím,že se ohřívají normálně.Používají se ve zdrojích svařovacího proudu pro svařování v ochraných atmosferách.Protože mám svařečskou školu a svářeček osm,tak to mohu potvrdit.
12.11.2007 (9:34)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
robert.muller
tak muj je videt na fotce,vyrobce neznamy, zere 6W a ma snest az 50 stupnu Celsia teplotu okoli. Jeho teplotu nemam jak zmerit, nemam nejaky infra povrchovy teplomer ani jine cidlo a prilozit k tomu rtutak nebo nejakou sondu domaciho teplomeru je na prd.
Kazdopadne predpokladam,ze kdyz ventil nema ani pasivni chlazeni,tak je na tuto teplotu konstruovan a ja jsem take zadny problem nezaznamenal. Ano,topi to hodne,jak pisu i v clanku,ale netopi to tak,aby se mu neco stalo... Pouzivam jej cca rok a pul (nevim presne) a to denne - je 13 hodin rozevreny,tudiz topi.
12.11.2007 (9:22)
robert.muller  (id: 3216 )
Ahojky. Používám domácí výrobu z pet lahve i CO2 lahev s jehlovým ventilem a spol... Podle velikosti a umístění akvária. Největší problém však vidím v elektromagnetickém vetilu, hodně se přehřívá až na cca 70 stupňů C. Článek je fajn, ale docela by mne zajímaly postřehy a zkušenosti s tímto potřebným komponentem. Co kdyby jsme každý nafotil ten svůj, udali výrobce, změřili teplotu a provedli tak srovnání...
12.11.2007 (9:09)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
fazola sem si rikal,ze budu moderni a vyuziju toho,co mi technika nabizi
Ale je tam aspon videt, jak je to hrozne jednoduche vyrobit. Za 2,5 minuty pripraveno k syceni
A proc rovnou nepouzijete skleneny demizon?
12.11.2007 (8:48)
fazola  (id: 1221   Fazolova 200ka - prodáno  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Fazolova Afrika - prodáno  
 kategorie velká akvária, objem 300 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Tak jako všichni říkám, video masakr

Jinak tu skleněnou láhev bych viděl tak jedině s tím pantovým drátěným uzávěrem. To víčko se už asi vyrábí z plastu a ne z keramiky. Je v ní třeba pivo Bernard 18°, bohužel konkrétní láhev je jen 0,5l. Pokud by se ovšem nějak šikovně dal provrtat ten vršek (zavazí drát)...

Obrázek http://www.elahve.cz/product/217/swing-top-r...
11.11.2007 (11:39)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
tak to by nam pak uz nemel kdo sdelit svoje zkusenosti ledaze by to dalik umistil do nejake pancerove bedny
jinak dodatek k clanku uz jsem napsal, poslal Romanovi,tak jak prijde a bude mit chvilku jej snad prida
11.11.2007 (11:33)
dalik.007  (id: 4883   Normální pokojové akva  
 kategorie velká akvária, objem 270 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
střepy jsou pro štěstí
11.11.2007 (11:29)
rudik1  (id: 3065   Prodigy  
 kategorie velká akvária, objem 480 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
tak sklenena lahev me jeste nenapadla,s tou by se dalo jit i do valky .myslim ze strepin by bylo hodne,tim padem hodne zranenych(v tom lepsim pripade)
11.11.2007 (11:22)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
Dalik mate pravdu,toto tam neni. Je tam ale jasne napsane nekolikrat,ze kazdy si musi nastavit na zaklade vlastniho mereni idelani koncentraci CO2. A to je tak proto,ze kazde akvarium je uplne jine!! Jelikoz se mi to nechce opisovat porad dokola,tak si zde dovolim zkopirovat svoji predchozi reakci pro jineho uzivatele se stejnym dotazem : martinek XXX jsem rad,ze se clanek libi a ze k necemu je:)
k tomu dotazu. nemam konkretni zkusenost,ale celkem jiste vim,ze to bude specificke pro kazde akvarium. Kazde akvarium je jinak osvetlene,ma jiny pocet ryb,jiny pocet rostlin,je jinak hnojene,ma jinou kvalitu vody, jinou intenzitu proudeni, jine cereni hladiny atd. atd. promennych je opravdu hodne, takze chce to vyzkouset pro svoje vlastni konkretni podminky
a jakmile prijde roman,tak odpoved na tento dotaz zakomponuji do clanku.
co se tyce sklenene lahve, tak pokud vam nevadi rozstrikane kvasnice po baraku,experimentujte,jak se vam libi a pokud na neco dobreho prijdete,tak dejte nam ostatnim vedet,jiste budeme radi
11.11.2007 (11:07)
dalik.007  (id: 4883   Normální pokojové akva  
 kategorie velká akvária, objem 270 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
já jako vůbec nevím - co2 nemám ale pořád o něm přemýšlím-máme na půdě plno bombiček na sifon ale spíš bych se dal na ty kvasnice..jestli nějak vychytám to regulování. Mě jako začátečníkovi tam chybí jakou intenzitou to musí bublat...abych si neotrávil ryby atd.

a jestli vám jde o tlak a roztržení pet láhve proč nedáte láhev skleněnou? dal bych do ní gumový špunt s dírkou uprostřed, do díry hadičku a zalít lepidlem a láhev by se zaručeně neroztrhala ne?..ale zas by asi vystřelil špunt ale to by se dalo taky nějak vychytat
11.11.2007 (10:59)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
rudiku klasicka vzduchovaci hadicka by mela mit prumer 4 mm vnitrni a 6 mm vnejsi. Jinak ja mam reaktor na CO2,ktery tesni jen prave na zaklade vsunute hadicky, konkretne hadicky o vnejsim prumeru 16 mm do otvoru 13 mm. Vim,ze kdyz se udela presny otvor,tak to drzi,ale stacil min presny a uz to utikalo kolem. Nakonec se mi velmi osvedcilo to vrtat rozzhavenym vrtakem,kdy se nic neodstipuje a krasne se to vyvrta presne. Mozna by to slo pouzit i tady.Ja sem ti samozrejme nechtel zhodit tve reseni jako nemozne,vzdyt sem to tam i psal,jen jsem chtel upozornit i na pripadna rizika,kdyz ty uz si ho tak krasne pochvalil Jinak jak rikas,jedna z nevyhod kvaseni byla i ta,ze jsem se furt musel starat,abych mel kvasnice. Ale myslim,ze byly mnohem vetsi rizika... Tlakovou lahev jednoznacne schvaluji,coz je asi ale naprosto jasne z me neustale agitace
11.11.2007 (10:52)
rudik1  (id: 3065   Prodigy  
 kategorie velká akvária, objem 480 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
i kdyz ale otvor neudelas uplne presny,nevadi.spojka ma prumer asi 4mm.hadicaka taky.kdyz ji nasadis,prumer se zvetsi.tim ze je mekka a pruzna,utesni pripadne nedostatky v "hranatem"otvoru.musis u spetneho vsunuti celkem zabtat,tak s tou netesnosti to nebude tak spatne.nicmene bublam asi rok a uz me nebavi stale hlidat stav naplne a kupovat droždi(nepecu,tak jinak mi je doma k nicemu)zvazuji vyrobu z tlakove lahve a ventilu.jsem svarec a jiste si k hodinam umim pomoci
11.11.2007 (10:42)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
Ahoj rudo a dekuji za pochvalu
Toto reseni me nenapadlo a zni to velmi zajimave. Obcas se ale v diskuzich vyskytuji prispevky,kdy lidi porad cekaji a cekaji a vono nic a je to prave diky nejake netesnosti. Ono asi taky zalezi na tom,jak cistej a pravidelnej otvor se tim vrtakem podari udelat. Ale vidim to jako moznou alternativu, jelikoz vim sam,ze ty reakce byvaji hodne bourlive a mensi netesnost by asi nevadila. Ovsem ve chvili, kdy jiz reakce konci,tak pripadna netesnost muze zbytecne uspisit vymenu naplne.
11.11.2007 (10:17)
rudik1  (id: 3065   Prodigy  
 kategorie velká akvária, objem 480 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
zdravim a chvalim clanek i video(nema chybu)
jen bych dodal,ze neni treba nic lepit.provrtas li vicko vrtakem pr. 4mm,hadicku prostrcis a pak teprve nasadis spojku.tu nasledne vrazis spet do otvoru.spojka se zarazi o hranu,ktera na ni je a drzi to.i kdyby to netesnilo 100%ně ,nevadi.pri pripadnem ucpani kamenu ci jine koncovky utece tlak prave tudy a nedojde k nestastnemu vybuchu a prisernemu smradu v byte.
s pozdravem
ruda
11.11.2007 (10:10)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
Jaro kdyz jsem s CO2 zacinal,tak jsem po tomto aplikatoru take pokukoval, nakonec ale zvitezila bomba. Je fajn,ze ti to vydrzi presne od rana do vecera,za vyhodu povazuji to,ze nemusis plnit vickrat denne,bohuzel stale se kazde rano musi najit nekdo,kdo to naplni,pokud se tak nestane,tak podminky v akvariu se za ten den vyrazne zmeni oproti dni predchozimu. Bohuzel vsak kazde akvarium je jine a jinemu cloveku to nemusi vydrzet cely den. Ale hlavne, vis jaky mas objem CO2 ve vode a nebo to poustis pouze nazdarbuh? A tim nemyslim kontrolu kapkovym pH testem Ona totiz mozna vladne spokojenost, ze ti to vydrzi presne na jeden den,ale treba aplikaci ani nedosahujes to,co bys sam chtel. Na stranu druhou nejake CO2 jiste pridas a tak kytkam pomuzes. Nechci te nejak kritizovat,jen sem chtel ozrejmit to,ze tato aplikace nema jen same vyhody. Nejednomu uzivateli to muze v pohode stacit tak,jak to mas ty. A abych jen nehanel, tak tvoje akvarko uz z prezentace znam delsi dobu a libi se mi jeho zajimavy styl At se dari
11.11.2007 (10:01)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
Ondrovi jsem odepsal a jelikoz by to treba mohlo zajimat i ostatni,kopii odpovedi vkladam i sem.
Ahoj Ondro
Takto to nemam vyzkousene a navic tlak jsem nikdy nemeril,ale odhaduji,ze z pul lzicky cukru bude taky vznikat slusny tlak,ale ne dlouho,jelikoz je to pomerne male mnozstvi paliva pro kvasinky. A difuze nutna je,pokud pouze vlozis holou hadicku do vody,tak CO2 bude stoupat ve velkych bublinach a temer bez uzitku vyprcha na hladine. Doufam,ze jsem ti odpovedel na tve otazky,jelikoz si nejsem jist,ze jsem spravne pochopil,co jsi chtel napsat.
Ivo
11.11.2007 (9:58)
Jaro  (id: 4814   Farove akvárium  
 kategorie velká akvária, objem 450 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Ahoj. Pripojím sa ke debate o aplikácii CO2. Mám 300l akvárium. Kúpil som aplikátor od Rataja, ten sklenenný trojuholník /nádoba s obráteným dnom/v rohu nádrže, stanovený na 300 l akvárium. Prívod CO2 je cez hadičku so škrtidlom s nádstavcom pre klasickú sifónovú hlašu. Jedno naplnenie nádoby vydrží presne od rána do večera 12 hod. Bombičky stoja 19 Sk a vydržia mesiac. A hlavne nemusím nič maskovať. Jednoduchá a perfektná vec.
11.11.2007 (8:28)
KadlecOndrej@email.cz  (neregistrovaný návštěvník)
Jo a ještě je ta difuze nutna ? Pis prosim na KadlecOndrej@email.cz
11.11.2007 (8:26)
KadlecOndrej@email.cz  (neregistrovaný návštěvník)
Ahoj Avioshi.
Tvůj návod mě fakticky zasvětil do domácí výroby CO2 do akvária. Jen bych se chtěl zeptat: Když mám 0.5l lahev a přidam do ni 1ml kvasnic + 0.5 čajové lžičky a zaliji vodou do 3/4, bude vznikat velký tlak? Piš prosím odpověď na KadlecOndrej@email.cz
10.11.2007 (21:52)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
Tomas Endersone toto muze byt pomerne zajimave reseni pro nektere akvaristy,jak pises. Jako problem bych trochu videl tu cenu, pokud to mas za 300 korun na pul roku ve 45l akvarku,ve vetsim asi naklady porostou. Souhlasim,ze to bude bezpecnejsi nez kvasnice. Ale stabilita bude stale nic extra,jelikoz se vzdycky musi najit nejaka ta ruka,co by to napustila a nejlepe pravidelne
Jinak dekujeme za poklonu, ale myslim,ze se s Romanem shodneme,ze na nic tisteneho to nebude. Tak at se ti dari

martinek XXX jsem rad,ze se clanek libi a ze k necemu je:)
k tomu dotazu. nemam konkretni zkusenost,ale celkem jiste vim,ze to bude specificke pro kazde akvarium. Kazde akvarium je jinak osvetlene,ma jiny pocet ryb,jiny pocet rostlin,je jinak hnojene,ma jinou kvalitu vody, jinou intenzitu proudeni, jine cereni hladiny atd. atd. promennych je opravdu hodne, takze chce to vyzkouset pro svoje vlastni konkretni podminky
10.11.2007 (21:03)
mARTINek XXX  (neregistrovaný návštěvník)
To Avosh: díky! Už dlouho o CO2 uvažuju, teď mám pár nových nakopnutí.

Jen tak ze zvědavosti (ale možná je to celkem důležitá informace): když se používá v akvárku nádobka s CO2 dnem vzhůru - pasivní přenos CO2 do vody (třeba u sifonových bombiček), jaký je optimální poměr styčné plochy CO2-voda ku objemu akvárka?
10.11.2007 (18:10)
Tomas Enderson  (id: 2125   Akvárko Jednoho Blázna  
 kategorie malá akvária, objem 45 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Black Rock From Tomas Enderson  
 kategorie malá akvária, objem 12 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Pro Avoshe:
Hele používám CO set od Tetry je to vlastně ta sifonka a musím říct že je do fakt asi nejlepší a nejbezpečnější varianta jak s CO začínat nebo sitit malé akva ve kterém člověk chce mít sušný kytičky. (používám to v 45L vody)Pořizovací cena je cca 400,- a náhradní lahev se dá koupit kolem 300,- a na půl roku vystaráno proto než někdo začne kvasit tak bych mu doporučil vyskoušet tuto variantu.

Jinak fakt zase článek od profesionálů nebudeš ve spolupráci s Romanem vydávat nějakej tištěnej občastník mělo by to super úspěch.

S pozdravem a přáním dalších skvělých nápadů

Tomas Enderson LBC
10.11.2007 (17:04)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
anjin diky doufal jsem,ze se bude libit a clanek ozivi
10.11.2007 (14:43)
anjin  (id: 187   Anjinova dvěstěpadesátka  
 kategorie velká akvária, objem 250 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Aivoshi, tvůj videonávod mě fakt dostal. Za tohle by sis zasloužil nějakou cenu.
10.11.2007 (9:43)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
Machi presne tak
10.11.2007 (1:47)
Machi  (neregistrovaný návštěvník)
Je to normálně droždí?
10.11.2007 (1:36)
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
mira244 kazdy je sveho stesti strujcem a proto,i kdyz metode kvasnic nefandim jsem o ni neco napsal, aby zacatecnici do toho nemuseli jen tak po hlave skocit,ale meli i nejake to info predem,jak to funguje,snad i pro nekoho uzitecne

thomaZi nevim nevim,ale momentalne me nenapada,co bych jeste zvideodokumentoval

Machi kvasnice se daji koupit myslim ve vetsine obchodu s potravinama
9.11.2007 (21:12)
Machi  (neregistrovaný návštěvník)
Hezký článek.. možná jsem to přehlídl, ale kde se dají sehnat ty kvasnice? Děkuji
9.11.2007 (20:54)
thomaZ  (id: 3768   AQ04 Manacapuru  
 kategorie velká akvária, objem 420 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  deepCUBE  
 kategorie střední akvária, objem 120 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  offCUBE2  
 kategorie střední akvária, objem 120 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  NANOjungle  
 kategorie malá akvária, objem 10 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Reborn  
 kategorie velká akvária, objem 364 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  uncared-for  
 kategorie malá akvária, objem 50 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  )
Aivoši, ty seš masér.
Těšim se na další videonávody.
9.11.2007 (20:14)
mira244  (id: 5381   Akva112  
 kategorie střední akvária, objem 112 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Zajímavý článek, já zatim kvasim a snažím se regulovat to pomocí vzduchování na noc pomocí spínacích hodin. CO2 aplikuju celých 24 hod, žádne povytahování nebo zpětné ventily. Zatim jsem bez problému, hodnoty PH 7 a KH 8 (v celku stabilní měření), ale je pravdou, že klasické měření je nepřesné a stačí jen desetina a hodnota CO2 je úplně jiná. A je faktem, že když doběhne kvašení, tak se PH i KH radikálně mění docela v krátké době. Já to měření provádím jen orientačně a více méně to sleduju na rybkách, jak se chovají.
A jako aplikátor používám (světe, div se) obyčejnou špejly, kterou zasunu do plast. spojky na konci hadičky. Výhoda je v tom, že když se časem zanese, tak ji vyměním za jinou. A na místo PET láhvé používám malý kanystřík o objemu 5l (mám pocit, že v něm byl nějaký džus zakoupený v nějakém marketu), který má nejen větší objem, tudíž i větší výdrž aplikace CO2, ale i více odolá tlaku oproti PETce.
A hlavně, na mojí stodvanáctku je aplikace CO2 pomocí láhve a dalších vymožeností jaksi ehm.........
Ale každopádně je to článek výstižný a pro nezasvěceného přímo výborný.