Zadání nového příspěvku

 

Začátečníci, prezentace, chyby ... - Lukáš Říha alias Bukylak
Jméno či přezdívka:


Kliknutím vložíte smajlíka:            
Text příspěvku:


Kontrolní kód
Opište text z obrázku:  
K záznamu je možno v případě potřeby připojit obrázek, který musí být typu JPG/JPEG a jeho velikost nesmí být větší než 250 kB. Šířka ani výška nesmí překročit rozměr 1280x1024! Obrázek se připojí k vlastnímu záznamu.
Připojit obrázek:
(komentáře jsou řazeny od nejnovějšího po nejstarší)
Již napsané příspěvky k článku:
23.6.2013 (19:46)
Dubaigirl  (neregistrovaný návštěvník)
Proto se zacatecnikum rika zacatecnik, ze si jdou neco zkusit. A tak pak rvat ze proc si neporidili odbornou literature nez zacali, mi prijde docela vtipne..ve vetsine hobby je to spis naopak, clovek jde neco zkusit a teprve kdyz zajem trva jde studovat. A skutecne misto utoku na osobnost akvaristy zacatecnika by odborna kritika a rada byla zajiste podstatne uzitecnejsi..
8.2.2013 (7:45)
Roman  (id: 1 )
karlos XXX: Spíše by jsi měl napsat příspěvek s dotazem do diskuze viz. http://www.akvarko.cz/kniha.php
7.2.2013 (19:40)
karlos XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Zdravim,potřeboval bych poradit.Sem začátečnik a podle ruznych navodu sem založil akvárko 126L,zatim měsíc bez problému.Mam jak živé tak i umělé rostliny,kořen,kameny atd.ale k věci Koupil sem 6 mečovek a 2 krunýřovce ale nevim jaké druhy ryb mohu dat knim aby to nevadilo.Po skušenostech s ruznými obchody mam pocit,že nabýzej zrovna to co jim nejde na odbyt.Taky kolik by ste doporučily ryb do tohoto oběmu,bylo mi řečeno,že mohu dát kolem 20.Děkuji moc za Vaše rady.
23.1.2013 (20:52)
Bery Kamerunec  (id: 10818 )
Souhlasím s Tebou,že by se někteří akvaristé trošku umírnit co se týká kritiky začínajících akvaristů.S tím to se setkávám i na jiných akva.webech.Některé to opravdu odradí a nedivím se jim.Ale na druhou stranu je plno začátečníků kteří si nejprve opatří akvárko a ryby-někdy i ryby dřív než akvárko.A potom píšou-pomozte nevím co mám dělat.Dnes není problém sehnat literaturu nebo informace které jsou velmi užitečné svými informacemi a radami.A tím předejít většině problémů.A nejednou jsem se setkal i s tím,že přes rady a snahu pomoci dotyčný napsal,že si to stejně udělá po svém.
A pokud jsou takové dotazy (stále dokola se opakující)a těch co se nechtějí poučit stále dost,tak se nedivím některým,že to nevydrží a jsou až příliš tvrdí.
I přesto věřím,že si akvaristika najde cestu do mnoha domovů a akvária budou dělat nejen pěknou dekoraci,ale i radost.
29.10.2012 (18:51)
miki XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Zdravím Tě Anežko,nic si stoho nedělej,takoví se najdou všude,Pokud máš tak malinké akvarko tak je pravdou že je nevhodné dát závojnatku do tak malého protoru.To asi víš že doroste do 20cm a ten binec co vyprodukuje.Takové ryby se opravdu hodí do jezírek.Ale můžu doporučit živorodky,pár málo vzrostlých rostlinek a dílo hotovo.To byl jen můj názor.Přejí ti mnoho úspěchu v akvaristice a držse.
29.10.2012 (18:37)
miki XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Zdravím,co se týče nákupu rybek v supermaketu,tak to je pravda že nevíš co do akvarka zavlečeš. Podle mých zkušeností a není jích málo bych se přiklonil k akvaburzám,jsou pomalu každý měsíc a v každém větším městě.A k ramírézkám bych se rád vyadrřil jen kladně, nebod mám šest páru.Dělám je poměrnš dlouho.S vodou je to pravda ale nic složitého,udržovat čistotu,pravidelné praní fitru pokud je vnitřní,teplota okolo 25-27°C.PH-6,5-6.8. .CHtěl bych ti příteli jen říct že za ten rok jsi urazil kus cesty,Tvé akvarko je prostě pěkné a taky Tě stálo dost penízek.Ale snad se ti to vyplatí a jednou ti Tvou snahu rybky vrátí.Drž se a na frajírky co jsou takz.akvaristi nedej.Taky jsem kdysi začínal s tou běličkou-mečovka zelená.
24.8.2012 (19:07)
Bukylak  (id: 11448   Nano cube z přebytků  
 kategorie malá akvária, objem 10 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Splněný sen  
 kategorie velká akvária, objem 375 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Já bych osobně doporučil s vypouklým předním sklem. Je to sice věc názoru, ale měl jsem akvárium (viz. fotky výše)takto řešené a byl jsem spokojený. Akvárium vypadá opticky lépe a dá se snáze pozorovat z jakéhokoliv úhlu.
21.8.2012 (14:29)
Petra XXX  (neregistrovaný návštěvník)
chystam se v zari kupovat akvarko, pred par lety jsem mela obycejne kolem 56litru, nyni chci kolem 100l, ale mam dilema jestli ve predu rovne sklo nebo zaoblene, na prvni pohled zaoblene vypada lip. Ale nezkresluje moc? Ktere mi spis doporucite?
5.7.2012 (19:05)
beby  (id: 7745   Oáza klidu  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
ja nevim.. tohle vsechno je hrozne dvousecne... pravda je totiz na obou stranach... jednak je tu spousta zacatecniku, kteri si mysli, ze spolkli moudro sveta a vysledkem toho je, ze ti, co zkusenosti maji jsou jedovati. Osobne si myslim, ze uz preventivne. A tech par, kteri jsou do toho skutecne nadseni se svezou s davem. Z toho chapu onu demotivaci. Byla jsem na tom uplne stejne, nakonec jsem se ale nastvala a ony ultrakriticke poznamky zacala obracet. V tom smyslu, ze vytka je jedna vec, ale poradit co s tim vec druha a mnohem dulezitejsi. Nakonec oni zkuseni povolili a dali mi spoustu dobrych rad diky kterym mam dnes takove akvarko jake mam a za to sem jim vdecna. Ono by uplne postacilo, kdyby tu nebyla spousta ukricenych zacatecniku, kteri mlati kolem sebe kdyz to neni tak jak si mysleli, ze to bude. Omlouvam se, ze jsem se takhle rozepsala... ale clanek by dle meho nazoru mel byt miren oboustrane a pote se muzeme jednou dockat harmonicke spolecnosti, ktera nezkusenym zkusenosti predava a ti zkuseni nebudou tercem nesmyslnych narknuti a kdo vi ceho. Holt kazdej si zametme pred svym prahem a nenechavejme ze sebe promlouvat dotcene ego...
3.7.2012 (9:35)
novakovazkladna XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Myslím si, že kdo opravdu akvaristiku dělá dlouho a opravdu hodně moc toho ví, by nikdy nekritizoval. Právě rpto, že si zvědomuje, kolik toho neví. Je známé, že mudrcové se nikdy nechlubí, naopak říkají: Vím, kolik nevím!
Podle hodnocení i tónu přece poznáte závistivé nebo škodolibé kritiky od poctivých, dobře radících a zkušených chovatelů, kterým záleží na tom, aby se Vašim Toníkům, Honzíkům, Pepínům, Otíkům a ostatním dobře dařilo.
A podle psychologie nám na ostatních vadí právě naše vlastní chyby. Uvědomujme si to, přestaňme štěkat a podle Komenského spějme k jednotě.
30.6.2012 (8:00)
dzin  (id: 1615 )
ty ramirezky nedoporučuji jsou strašně háklivé na změnu vody a často pojdou při sebemenší chybě navíc chytnou kdejakou nemoc takže je problém je koupit zdravé
24.6.2012 (19:44)
Lenka XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Dobrý den, jsme absolutní začátečníci, po týdnu máme nazelenalou vodu,lehce zapáchá a nevíme proč? Poradíte?
7.6.2012 (13:40)
Cilda  (neregistrovaný návštěvník)
Nemam více méně žádné zkušenosti ,ale něco málo ano pokud můžu poradit tak jak bylo v předešlých příspěvcích tak Bauhazu a Hornbachu a podobně se vyhnout dokupoval jsem v Hornbachu v Brně Neonky a nakazily mi cele akvarko ...
7.6.2012 (13:31)
Cilda  (neregistrovaný návštěvník)
Mě se líbí obě ,začátky jsou vždy těžké.
7.5.2012 (10:31)
Anežka XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Dobrý den, jsem akvarista- začátečník, doma mám cca. 24 litrové akvárko. Také jsem se přihlásila na rybicky.net a prezentovala jsem akvárium (a v něm 1 zlatá rybka, dnes i pancéřníček). Dostala jsem také slušnou sodu, tudíž se bojím dále své akv. prezentovat. Proto díky za tento článek a doufám, že si ho přečtou ty dokonalí jedinci.
23.4.2012 (20:15)
Pavlispaja  (id: 13482 )
Pro: Lukáš Říha alias Bukylak

Smekám klobouk,takhle hezky to napsat to je mazec.Kvůli těmto důvodům jsem odešel ze stránek rybicky.net.
Dnes jsem se zaregistroval a postupně dodělám prezentaci.
Tak doufám že to tady bude v pohodě jsem amatér dělám teprve dva roky akvaristiku.Zatím čus Pavel.
22.3.2012 (19:33)
omnihash XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Z druhého břehu - rprezentaci akvária mám na konkurenčním serveru - rybicky.net - kde je zase boecním zvykem všechno chválit a hlavně nic nekritizovat. Je super, že má moje akva 100% hodnocení, ale jedině tak na honění ega na internetu. Kdyby mi místo toho někdo napsal reálné chyby a výtky, tak nemusím čekat měsíce, než se projeví samy.
7.3.2012 (20:56)
Pecan XXX  (neregistrovaný návštěvník)
K Ramirezkam....zapomen na chov ramirezek a teter dohromady. Přečti si v nějaké knize co potřebují a porovnej to. Při troše dobré vůle je můžeš mít v jedné nádrži, ale neodchováš nic. P.
7.3.2012 (20:51)
Pecan XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Ono to celé souvisí s měnící se dobou. Když mi děda (akvarista-profesor bilogie na gymnáziu , majíce několikvalkých nádrží bez filtru) koupil na vánoce dvacítku s molitanem a do toho dal skaláry , byl jsem v 8letech úplně paf. Staral jsem se , čistil stěnu , protrhával a sázel kytky od kamarádů , měnil s nimi rybičky ....a .... pak jsem si začal číst knihy o akvaristice.... Víme , kolik jich v 80. letech bylo....poskrovnu. Ale byl jsem prakticky pořád u akvária. Dnes je doba jiná. AD 1 - vše si můžete bez problémů koupit , všecho je naprostý nadbytek , akvarijních prodejen , pseudoakvaristik typu různých Bauhausů a jiných .... , nadbytek je též informací , internet je doslova naládován informacemi, které jsou z 80% převzaté...tedy jak ty dobré , tak ty špatné. A pak se někdy stává , že začátečníkovi někdo vnutí nějakou totální blbost , jenom proto , že nemá tušení , kolik co stojí a pak je zklamán. Existují ještě akvaristické kroužky? Moc jich není....dotyčný akvarista stráví na internetu více času, než pozorováním a starostí o akvárium samé.
Nevím , jestli je to dobře nebo špatně....prostě je to doba. Pak jenom musíme vytříbit všechny informace nebo se "dostat" k někomu , kdo zadarmo poradí a dělá akvaristiku 30 i více let. To si piště , že tito lidé sem ani na jiné weby nepíšou. Ale při osobním rozhovoru vždy poradí a zadarmo. Když jsem před dvěma lety zakládal Malawi , tak jsem do toho totálně zabředl. Začal jsem si měřit kompletně všechno. Pomalu i tlak sám sobě . Pak mi poradil jeden zkušený akvarista fintu , co do vody příádávat , jak měnit, jak často a od té doby neměřím nic a ryby se množí a já jsem spokojený. Pardon za dlouhou odpověď , ale akvaristika by měla být o rybách a ne o psaní na internetu...což si touhle dlouhou statí asi trochu protiřečím....
Víc zkoušet , číst knihy , pak internet.....V knihách jsou také blbosti ale o řády méně , než na internetu.
Jinak mnoho zdaru všem. Je to krásná a ušlechtilá záliba , u které se člověk stále učí něco nového.
Pecan
12.2.2012 (22:53)
ramirezky  (neregistrovaný návštěvník)
ahoj potřebuji radu chci ramirézky mám jen 130 l akvo tj 115 čistá voda asi .. a potřebuji vaše rady ohledně rostlin, dna, teploty a vybavení .. plus je mým snem hejno teter kosočtverečných tj. deset teter a kolik ramiréz ? jaké rostliny a dno ? líbí se mi dno ze stvebního písku žlutej jemnej .. filtr mám fluval 4 plus eště vzduchování skalku a kořen asi 35 cm spousty jávského mechu . mým cílem je chov ale nikoli na prodej ale na koukanou jak se ramirézy a tetry starají o mladé . rostliny asi velkolisté kvůli třeni prostě to chci mít pro radost nejen mou ale hlavně těch ryb je to lepší než tv děkuji za rady
23.1.2012 (17:48)
neregistrovaný návštěvník  (neregistrovaný návštěvník)
Pane Miroslave Ševčíku, je spíš z podivem, že jak píšete jde o váš celoživotní sen mít akvárium, ale žádné informace jste si nesehnal. Myslím, že je spousta knih, článků a fotografií na webu apod. Chce to jen hledat.
Osobně něž jsem já zakládal akvárium, tak jsem před tím půl roku studoval. Ano, vím teorie a praxe je rozdíl, ale někde se začít musí.
Přeji mnoho úspěchů.
18.1.2012 (17:47)
Ancistrus 2000  (id: 12863   qwertyuiop112  
 kategorie střední akvária, objem 112 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
to Miroslav Ševčík: vzduchovanie potrebné určite nie je.

to Bukylak: tvoj článok určite nikoho neuráža, úplne s tebou súhlasím. Pri mojich začiatkoch v auguste 2011 som vzduchoval, osvetlenie bolo iba 18w. Skrátka rastlinky sa príliš dobre nemali. A čo sa týka hodnotenia akvária myslím, že skúsení akvaristi by poradiť mali. V mojej prezentácí som si našiel dvojku. To ma ani tak neštvalo, skôr to že dotyčný mi neporadil, nevysvetlil prečo tak hodnotil a ešte k tomu bolo hodnotenie anonymné.

to bucci: bohužiaľ, každý človek to má v povahe. Záleží len na ňom ako sa ukáže.
6.1.2012 (7:48)
šima  (id: 4496   mojí žraloci  
 kategorie velká akvária, objem 281 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Pro Miroslava Ševčíka.Pro radu jak sestavit a osadit akvarium bych se jel podívat na nějakou akva burzu nebo výstavu tam ti určítě poradí.Já jsem to taky tak udělal a potom jsem hledál inspiraci na Akvarko.cz.Ať se daří.
29.12.2011 (21:54)
Bukylak  (id: 11448   Nano cube z přebytků  
 kategorie malá akvária, objem 10 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Splněný sen  
 kategorie velká akvária, objem 375 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Všichni nejsou takoví. Ovšem jedna obrovská výhoda v tom je. Pokud všichni začínající akvaristé, co se s tímto haněním a urážkami setkali nezahořknou, tak budou přesně vědět jak se k začátečníkům chovat.
29.12.2011 (18:55)
bucci  (neregistrovaný návštěvník)
debata sa trosku zvrhla necakanym smerom.......urazky a primitivizmus....skoda. Som dufal, ze akvaristi su trosku.....trosku....seriozny ludia, avsak vidim, ze urazat a nadavat ludom, je asi vrodena vlastnost.
28.12.2011 (23:04)
Miroslav Ševčík  (neregistrovaný návštěvník)
Dobrý den,

jsem úplně nový akvaristě, nebo vlastně ani moc nejsem Již mám akvárium napuštěné vodou, jak jsem se dočetl, že musí co nejdéle odstát, než se do ni smí dát rybičky...

Akvárko je můj celoživotní sen, ale nějak nevím jak dál. Mám 350litrové, krásné akvárko...

CHTĚL BYCH POŽÁDAT, ZDA NEMÁTE KONTAKT NA NĚJAKÝ DOBRÝ OBCHOD, KDE BY MI PORADILI. Nebo popř prosím někoho kdo by mi poradil co s čím můžu nakombinovat. Hlavně jaké druhy rybek, rostlin, jaký filtr, topítko, zda i vzduchování atd.

Byl bych Vám moc vděčen, za každou radu. Měl jsem malé akvárko, ale zkušenosti se zverimexem Globus jsou odstrašující a nejde jen o peníze, ale asi by mi utrhlo srdce vidět mrtvé rybky.

Tak jestli nějaký dobrý obchod, nebo někoho znáte v Olomouci, nebo kdekoliv jinde, tak budu moc rád za doporučení, nebo konkrétní radu.
Jmenuji se Mirek a tel.:775856056 e-mail: nosave@seznam.cz skype: mirek.sevcik1982

Předem moc děkuji.
9.12.2011 (18:00)
Jidododo  (id: 12982 )
Nic si z toho nedělej, a zkus se vyvarovat tomu, co ti ty kritici napsali. Dnes máš naprostou možnost něco napsat nafotit ukázat a v konečném důsledku od každého zjistit, co děláš špatně. Když jsem začínal někdy v roce 1980 s akva, tak jsem byl odkázán na přátele, ke kterým jsem musel s každou prkotinou zajít a zeptat se. Dnes ti stačí pár kliknutí a mnohdy se dozvíš něco, co je postavené na hlavu - moje akva s tím a s tím funguje, a na druhé straně se dozvíš že - moje akva s tím a s tím ti musí vymírat! (vše na jednotné bázi). Bohužel, jde o to, že jsme se stali otroky internetu, a nikdo již nekonzultuje naše vaše problémy s opravdovými "odborníky". Pokud ovšem nenarazíš na někoho, kdo by ti pomohl.
14.10.2011 (9:01)
nanobot  (id: 9591   polyspermák 72L  
 kategorie střední akvária, objem 72 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  polyspermák 240L  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  polyspermak 10L  
 kategorie malá akvária, objem 12 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Vlky plky, jedním slovem z autorova textu je znát, co tím chtěl básník říct. Rozpatlávat a hledat zápor je prostě pro některé chuťovkou. Prakticky v každém textu se dá něco najít. Bukylak to myslel dobře a už tady máme ty, co se mu to snaží vyvrátit. Je to jak začínající akvarista a ten zkušený, který se mu snaží poradit . Samozřejmě je případ od případu odlišný, ale i tak se přikláním kladně k autoru tohoto článku.
6.10.2011 (21:44)
j.sved  (id: 5744 )
Jo a ještě dodám,že je tu dost začínajících,kteří si nejdřív pořídí nádrž a až potom,když jim to ve velkém chcípá,tak se snaží o akvaristice něco zjistit. Proto souhlasím s Nasreddinem.
6.10.2011 (21:38)
j.sved  (id: 5744 )
Servus. Prezentaci tu nemám,i když jsem zaregistrovaný dlouho. Nemám totiž už ani jednu nádrž z nedostatku času. Radši jsem chov přerušil,než abych měl z toho žumpu a musel se stydět u Vašich záporných komentářů. Tím chci říct,že jsou lidi,co si kritiku vemou jako ponaučení a dobrou radu. Nu a pak jsou ti co jsou o sobě celý život skálopevně přesvědčení a takové samozřejmě urazí,že si někdo dovolil pochybovat o jejich "vynikajících" schopnostech.. Zdař bůh.
5.10.2011 (19:06)
NASREDDIN  (id: 3697 )
to27p16and41p66.6:
Co se obsahu týče, vůbec nepovažuji vaše příspěvky za špatné , pouze se mi nelíbí styl projevu.
Sama píšete: "...můj názor je, že je lepší, když se k sobě lidi umí chovat slušně...", tak proč se toho také nedržíte?
Také dovedu být sprostý, ale v písemném projevu mi to přijde poněkud nevhodné a hloupé.
5.10.2011 (18:28)
27p16and41p66.6  (id: 680   Kamila  
 kategorie střední akvária, objem 160 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Kamila 2  
 kategorie střední akvária, objem 80 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Kamilčini flákači  
 kategorie velká akvária, objem 450 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Azyl pro vytopené ryby  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
to NASREDDIN: Nejsem si jistá, jestli to dobře chápu. Tady tyto moje příspěvky jsou špatné? V tom, že nazývám sprosté lidi debily? Je pravda, že tady jsem zvolila pracovní nádávky, které urychlily můj popis těch lidí, ale když s nima jednám, tak jim tak nenadávám. A jestli je problém v tom, že požaduji slušný přístup, ale nejsem proti nadávání lidem, co mají ta 2l akva... to si nijak neprotiřečí. V prvním příspěvku jsem mluvila o jemně podprůměrném akváriu. Chtěla jsem, aby se lidi aspoň u takových akvárií ovládali. Osobně nejsem nějak šíleně proti hanění těch extrémně špatných akvárií, ale i tam jsem se přimlouvala za shovívavost. Napsala jsem, že třeba ten začátečník neví, že trápí rybku, a proto není hned potřeba ani na takové trapiče "křičet". Prostě "první se ptám, až poté obviňuji". A můj příběh s želvou byl příklad toho, co se děje, když se někdo první neptá a hned viní. Tož tak. Nemínila jsem tu slovíčkařit nebo se jakkoliv s kýmkoliv za každou cenu přeargumentovávat. Píšu sice obvykle obšírně a zdlouhavě, ale celkem jsem chtěla říct, že můj názor je, že je lepší, když se k sobě lidi umí chovat slušně.
to Roman: to je moudré, ale o vašem chování nikdo doufám nikdy nediskutoval. Kéž by všichni uměli tak pěkně odepisovat a komentovat, včetně mě.
5.10.2011 (12:30)
Roman  (id: 1 )
No já myslím, že vše, co zde bylo řečeno, je správně a v žádném komentáři bych urážky nehledal. Myslím, že všichni cítíme co chtěli Bukylak, 27p16and41p66.6 a další říct. A pokud někdo tyto myšlenky přijme za své, pak je to fajn.

Osobně mám názor, že když někomu poradím a on na to reaguje nepřiměřeně, pak raději přestanu odpovídat neb dotyčný o radu nestojí. Většina začátečníků, ale rady přijímá a je za ně vděčná.

Pokud někdo odpovídá na webu, musí být trpělivý. Otázky i chyby začátečníků se neustále opakují dokola a nejedenou akvaristovi s nimi dojde trpělivost. A to je škoda.
5.10.2011 (7:55)
NASREDDIN  (id: 3697 )
Tady vůbec nejde o překrucování.
Jestliže si začátečník, ten jak vy říkáte paskvil pořídí (a věřte, že si to pořizují většinou začátečníci, dokonce v domnění, že je to to pravé) a vy jim tu za to nadáváte, v čem jste lepší, než ti, o kterých tu píšete a diskutujete? Kázat vodu a pít víno, je tak jednoduché, že?
5.10.2011 (7:42)
Bukylak  (id: 11448   Nano cube z přebytků  
 kategorie malá akvária, objem 10 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Splněný sen  
 kategorie velká akvária, objem 375 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Vážený Nasreddine.
Nepřekrucujte prosím skutečnosti. Nikdy jsem žádnému začátečníkovi nenadával a pokud chcete argumentovat tím, že jsem napsal.."bohužel je spousta blbců co tu rybu tam narvou". Nebylo by na škodu připomenout, že se jednalo o 1,5 litrový plastový nástěnný paskvil a pokud tomuto chcete říkat úspěšné chování ryby pak ano, nadával jsem a klel.
5.10.2011 (7:07)
NASREDDIN  (id: 3697 )
Kamilo (promiňte to oslovení, ale ten nick si prostě nepamatuji).
Na jednu stranu se tu píše, že máme být k začátečníkům vlídní, hodní a já nevím co ještě. Jak je nepodstatné hodnocení a přitom zrovna některé vaše příspěvky k tomuto článku jsou přesnou ukázkou toho, jak se nechovat.
Nešlo by to slušně?
Trochu mi připomínaté autora článku, hájí tu začátečníky a sám jim jinde nadává .
4.10.2011 (17:29)
Bukylak  (id: 11448   Nano cube z přebytků  
 kategorie malá akvária, objem 10 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Splněný sen  
 kategorie velká akvária, objem 375 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Já vím. Tenhle problém má dva úhly pohledu. Na druhou stranu, hodnocení je dobrovolné a nikdo k němu nikoho nenutí. Myslím si, že něž někomu nadávat či ho arogantně shazovat je lepší se na to vyprdnout. Někdo je prostě akvaristický bůh a všemu rozumí, někdo má snahu a chce pomoci. Někdo místo toho, aby si vzal radu k srdci je vulgární k autorovi a někdo poděkuje a pokusí se to zlepšit.
4.10.2011 (16:53)
27p16and41p66.6  (id: 680   Kamila  
 kategorie střední akvária, objem 160 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Kamila 2  
 kategorie střední akvária, objem 80 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Kamilčini flákači  
 kategorie velká akvária, objem 450 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Azyl pro vytopené ryby  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
to Bukylak: Naprosto souhlasím. Ale aby to člověk pochopil, musí se občas ocitnout i na straně těch, kterým je nadáváno. Nedávno se mi stala totiž taková zajímavá věc. Přítel koupil nemocnou želvu, o nemoci jsme se dozvěděli až doma a já hned napsala na net, ať mi někdo poradí, co pro ni rychle honem udělat. Taky jsem tam napsala, co už jsme pro želvu udělali (prakticky všecko správně a víc už stejně dělat nešlo). No můj dotaz zněl jednoduše pouze takto: "Potřebuji poradit s želvičkou, trpí tím tím a tím, udělala jsem pro ni to to a to, jestli vás ještě něco napadá, poraďte. K lékaři je zbytečné jít, protože jí nemůže udělat odběr krve (byla moc malá), ale i tak tam po víkendu zajdu." Načež mi jeden oblíbený, zkušený pán hrozně vynadal, že su nejaký další trapič a že jestli si myslím, že veterinář je zbytečný, tak ať se jdu zahrabat. A ať laskavě čtu dřív, než si koupím želvu. Takových komentářů napsal několik, já byla pořád slušná, ale pak už jsem se nasrala a napsala mu, že mě přestává bavit jeho arogantní chování a nadávání za věci, které jsem té želvě neudělala. Protože já za A) četla a udělala pro ni vše správně B) jen jsem se ptala, jestli někdo zkušenější nemá ještě radu a za C) jsem zkušený akvarista a ne terarista, želva navíc ani nebyla přímo moje, jen jsem se s ní snažila začátečníkovi pomoct. A jsem ráda, že jsem si o radu napsala já a ne on, protože jako začátečník by se takovým křivdám nemusel umět ubránit. Zatímco já jsem mistra arogance donutila uznat chybu a navíc se proti němu na fóru stavěli jeho vlastní přátelé. On byl fajn člověk, ale radil hodně a už ho asi nebavilo číst něco bez předsudků a škatulkování, ze začátečnických chyb už byl tak zahořklý, že mi vynadal za navymýšlené skutečnosti, aniž by pozorně četl. A můj zavěr: BYLO TO ÚPLNĚ ZBYTEČNÉ, stačilo mi v klidu poradit a nemuseli jsme se tam celé dopoledne dohadovat.
4.10.2011 (16:38)
27p16and41p66.6  (id: 680   Kamila  
 kategorie střední akvária, objem 160 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Kamila 2  
 kategorie střední akvária, objem 80 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Kamilčini flákači  
 kategorie velká akvária, objem 450 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Azyl pro vytopené ryby  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
to sivon: Akvária 2l s bojovnicí a podobné chuťovky jsou řekla bych skoro až jiná kategorie. Ale i takový chudák může žít v domnění, že to pro rybu není trápení. Přesto to nemyslel zle. Taky jsou něco jiného třeba vykradené prezentace vytvořené z cizích fotek atd. O extrémech jsem nemluvila, můj příklad bylo jemně podprůměrné akvárium. A pozor, ne všichni vědí, že mají číst články a knihy! Já to ve svých 10 letech taky nevěděla, napadlo mě to, až už jsem vážně nevěděla, jak to akva spravit. A kdybych si sem tehdy dala prezentaci třeba i s popisem, že žádám o rady, tak se asi po některých komentářích rozbrečím. Opravdu začátečník, který umí, už podle mě není začátečník. Od toho jsou to začátečníci, aby teprve sháněli informace, snažili se je správně pochopit, ptali se na rady a tak dál. Učený z nebe nespadl a akvaristika je těžká, přečíst nějakých pár článků si myslím na správně zařízené akvárium nestačí. Já jenom mám ten názor, že je lepší jim poradit než nadat. Jednoduše chovat se slušně. Mnohdy se někteří vysmívají i dříve, než vůbec ví, jestli dotyčný udělal něco špatně. Taky jsem tu nijak neřešila situaci, že jsem na začátečníka hodná a on mě neposlouchá, jasněže když si mele svou, tak už jsem příkřejší, ale nezačínám si, já si stěžuju na ty, co jsou sprostí hned, aniž by je někdo provokoval.
4.10.2011 (16:26)
Bukylak  (id: 11448   Nano cube z přebytků  
 kategorie malá akvária, objem 10 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Splněný sen  
 kategorie velká akvária, objem 375 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Jsem rád, že konečně někdo pochopil, jak je tento článek míněn. To není žádné plakání nad špatným hodnocením nebo jednou trojkou. Jednalo se mi spíše o to, aby akvaristé, kteří už něco ví, zkusili přibrzdit při hodnocení nezdařilého akvárka své emoce ať už třeba z ryb které do takové litráže vůbec nepatří nebo třeba z kýčovitých dekorací. Pokud ovšem chce někdo zkušený poradit začátečníkovi a ten ho v lepším případě pošle někam a za tři dny založí nové téma s prosbou o radu, tak se na mě nezlobte, ale je to debil a bezpochyby se utluče sám. Je mi jasné, že spousta lidí se mnou nebude souhlasit, ale pokud aspoň jeden ubrzdí své emoce, tak tento článek a tato debata měla smysl.
4.10.2011 (15:27)
sivon  (id: 10063   Šnečkárium  
 kategorie střední akvária, objem 72 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Minišnečkárium  
 kategorie malá akvária, objem 11 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Fešákovo  
 kategorie malá akvária, objem 17 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Mechy a bucephalandry  
 kategorie malá akvária, objem 18 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Ono se zase není možné divit zkušenějším akvaristům, že nad 10 l nádrží s třemi bettami, nabo nad 25 l s tlamovci jim vstávají vlasy hrůzou na hlavě.
Pokud je někdo schopen vytvořit prezentaci na některém z portálů, jistě umí číst! Pokud umí číst, je schopen přečíst si alespoň něco o rybách a jejich potřebách. Navíc zde i na ostatních portálech existují rady pro začátečníky přímo ve formě poměrně krátkých článů. Nikdo tedy nemusí studovat akvaristickou literaturu (chápu, že číst kniky, to se dnes už nenosí), stačí dodržet jen těchto pár základních rad a za začátečník se vyvaruje mnoha omylů.
Také se stává ,že reakcí na radu je odpověď: "Mně se to tak líbí." nebo "Ty ryby už tam takto žijí několik týdnů, tak to určitě bude dobře.", pak jsou ostřejší slova jistě namístě.
4.10.2011 (9:28)
27p16and41p66.6  (id: 680   Kamila  
 kategorie střední akvária, objem 160 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Kamila 2  
 kategorie střední akvária, objem 80 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Kamilčini flákači  
 kategorie velká akvária, objem 450 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Azyl pro vytopené ryby  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Milí zlatí, co jste článek asi nepochopili. Hodnocení ať vezme čert, se přece neposerem kvůli tomu, jestli je naše akva páté nebo šesté. O komentáře tu jde. Navíc pozor na rozdíl mezi hodnocením a komentářem. Komentář: "je to ošklivé" je hodnocení! a ne komentář, tento názor mohl pachatel klidně vyjádřit číslem 1-8. Ti, co tvrdí, jen ať špatná akvária dostanou zaslouženou sprchu, by si sprchu zasloužili sami. Právě ta sprcha je to, co může začátečníka odradit. Zkušený uživatel nerovná se bůh. Když bude hnusný a arogantní, je to pro mě jenom kretén, co se snaží nahonit si ego na nováčcích. Taky bych mohla chodit a předvádět se, co všecko umím, bylo by to pravda jednodušší. Ale nemám to zapotřebí. Zkuste si představit, že tu máte podle vás slušnou prezentaci a někdo vám napíše takový komentář: "To je hrůza, nesnáším, když si začátečník nic o akvaristice nepřečte." (jen tak mimochodem, kdyby si začátečník všechno přečetl, už to není začátečník) Nebo vám dojde k prezentaci takový komentář: "Ahoj, je vidět, že se snažíte, ale ještě to chce zlepšit. Zkuste koupit vhodnější dno a menší rostlinky, aby se vám do tohoto akva vešly. Výběr ryb je v pořádku, přerybněno to nemáte. Pokud chcete, můžu vám podrobněji poradit jak dořešit filtraci. Čtěte o akvaristice co nejvíce. Přeji hodně zdaru." Tak co? Kdyby jste tu měli začátečnickou prezentaci a dostali 2 takové komenty... který by podle vás byl od akvaristy a který od nafoukaného debila? Už chápete, proč jsou někteří začátečníci nasraní? Všechno je o přístupu a toleranci. Pokud chci, aby se začátečníkovy rybky měly líp, tak mu poradím, jak zapracovat. Pokud chci vidět rybky spláchlé v záchodě, můžu mu napsat, že to má hnusné.
3.10.2011 (8:41)
T O M  (id: 3582   Wild  
 kategorie velká akvária, objem 360 litrů  )
Volba, jestli si nechat nebo zakázat hodnotit své akvárium už tady je, takže nevidím důvod rušení anonymních hodnocení. A to, že dostane začínající akvarista studenou sprchu, znamená, že asi opravdu není s jeho akváriem něco v pořádku a záleží jen na jeho hrdosti, jestli se s tím popere a projeví snahu o nápravu anebo na akvaristiku zanevře.
1.10.2011 (21:53)
Karloss  (id: 3366   ♥ Karlosovo bramborový placky ♥  
 kategorie velká akvária, objem 300 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ♥ Clearing close to field ♥  
 kategorie malá akvária, objem 48 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ♥ Badgers hole ♥  
 kategorie střední akvária, objem 160 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Školka pro chamiče- ♥  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Furcifer Pardalis (Diego Suarez)♀  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Společné paludárko  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Přijde mi že tímto článkem se zde rozlila vlna akvaristického fňukání......Prostě když dávám fotky na internetové stránky, které jsou eště navíc založeny na hodnocení a komentářích , nemůžu čekat pouze samé kladné odpovědi......prosto tak to je ...a komu se to nelíbí neměl by svoje fotky zveřejňovat.
Dnes mi dokonce jeden účastník zakázal nádrž komentovat, jen pro to že jsem nepsal že jeho akva je bez nápadu.....
1.10.2011 (20:12)
Bukylak  (id: 11448   Nano cube z přebytků  
 kategorie malá akvária, objem 10 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Splněný sen  
 kategorie velká akvária, objem 375 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
A co je to za kytky? A jaké hnojivo tam liješ?
1.10.2011 (19:59)
Lukáš XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Ahoj chci se zeptat, mám v akváriu 4 kytky 3 jednoho druhu ty jsou ok ale ta jedna mipořád nějak hnědne .... hnojivu do akvária leju 1x týdně dle návodu na lahvičce a připadá mi že se to nezlepšuje...prosím pora´dte děkuju
1.10.2011 (10:49)
NASREDDIN  (id: 3697 )
Romane, Lukáši a další,
i kdyby se zakázalo hodnocení neregistrovaných, ať už jako volba nebo rovnou úplně, nic to neřeší.
Místo neregistrovaných škodíků se tu jen zvýší počet účelově registrovaných škodíků.
Pár jich tu už je.

Pokud by hodnocení mělo být výsadou pouze registrovaných návštěvníků muselo by souběžně s tím dojít asi i ke změně způsobu registrace, což by se nedalo zrovna lehce provést a nikdo by o to asi ani nestál.(myslím registraci třeba jako na Aukro, to je způsob jak to škodíkům znepříjemnit)

Lepší je hodnocení neřešit.
Ona ani 8čka od registrovaného návštěvníku nemusí mít žádnou hodnotu, zejména když jsou tu tací co nic jiného než: "mas to paradne davam 8" napsat nedokáží.
30.9.2011 (22:43)
Bukylak  (id: 11448   Nano cube z přebytků  
 kategorie malá akvária, objem 10 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Splněný sen  
 kategorie velká akvária, objem 375 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Pokud si budou uživatelé moci toto zvolit, pak si myslím že to dobrý nápad je. Tenhle způsob hodnocení je totiž díky své anonymitě opravdu bez kontroly a někdy i na obtíž.
30.9.2011 (22:32)
Roman  (id: 1 )
Již nějakou dobu zvažujeme, že majitel prezentace se svobodně bude moci rozhodnout, zda chce, aby mu prezentaci hodnotili neregistrovaní návštěvníci nebo ne. Pokud zakáže hodnocení neregistrovaných, všechna stávající hodnocení neregistrovaných by se smazala. Nevím ale, zda je to opravdu dobrý nápad.
30.9.2011 (6:56)
Dejmom  (id: 12780   240/200  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Naprosto souhlasím s ,,ihrdlick,,
30.9.2011 (6:49)
ihrdlick  (id: 11995   Ivanovo akvárium  
 kategorie střední akvária, objem 126 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Ivanovo akvárium II  
 kategorie střední akvária, objem 126 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Ivanovo akvárium III NEONKÁRIUM  
 kategorie střední akvária, objem 126 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Ivanovo miniakvárium I  
 kategorie malá akvária, objem 20 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  OFFICE BULL SKULL  
 kategorie malá akvária, objem 20 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  NATURAL AQUARIUM  
 kategorie střední akvária, objem 126 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Já mám akvárium 7 měsíců a už je 3x předělané jen díky tomu, že se stále učím. Většinou jsem se ale setkal s tím, že mi dali k prezentaci komentář a hodnocení nechali na později, protože se akvárko vyvíjelo. Kdybych hned ze startu dostal 2,2,2,2,2,2 ... tak to tady smažu a budu akva dávat snad jen na facebook :) Na začátku jsem měl v akvárku taky letadlo a šlo mi nenásilně vysvětlit, že je to kýč. Co mě ale mrzí, že někdo, kdo má opravdu nehezké akvárko má hodně vysoké známky od neregistrovaných uživatelů a pak i to, že jsou tady někteří, kteří schálně dávají hodnocení 2 a přitom jejich akva je tak na -100 ! Ale holt už to tak je a asi i bude. Pokud někoho akvaristika baví a chce se tady prezentovat, měl by mít radost z hodnocení a komentáře od uživatele, jehož akvárko je pěkné a podařené, a komenty s hodnocením od lidí, kteří mají akvárka "škaredá" bych úplně vypouštěl z hlavy.
29.9.2011 (23:03)
Tom K.  (id: 12416   Pralesní břeh  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
No musíme se smířit s tím, že každému se líbí něco jiného a má na to i svaté právo. Jen to chce dodržovat pár základních pravidel a zbytek už je na něm.
29.9.2011 (22:01)
Karloss  (id: 3366   ♥ Karlosovo bramborový placky ♥  
 kategorie velká akvária, objem 300 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ♥ Clearing close to field ♥  
 kategorie malá akvária, objem 48 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ♥ Badgers hole ♥  
 kategorie střední akvária, objem 160 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Školka pro chamiče- ♥  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Furcifer Pardalis (Diego Suarez)♀  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Společné paludárko  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Stejně jako tento článek vyvolá sto názorů...tak i hodnocení nádrže bude stokrát tisíckrát jiné.....
29.9.2011 (20:21)
Ferrer  (id: 11246   Akvárium 220l  
 kategorie velká akvária, objem 220 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Zajímavé, v něčem se dá souhlasit s autorem článku a v něčem taky ne. Já si stejně jako NASREDDIN myslím že to nebude tak divoké. Mnohokrát jsem se jen pousmál když jsem si pročítál diskuze u prezentací. Někdo se snažil poradit a opravdu moc nepochodil pač ho autor oné prezentace sepsul že už má něco nastudováno, že akvaristikou se zabyvá už 20 let a ví jak na to.. Přitom prezentace a hlavně nádrž s "barevným pískem, potopenou lodí, umělými rostlinky, pět druhů hejnovkek po jednom kuse" je opravdu šílená. Prostě někdy je to tak a jindy zase jinak.. Já sám jsem tu dostal a našel spousty užitečných rad, nápadů a inspirací a děkuji za akvárko.cz Akvaristice čest
29.9.2011 (14:33)
Dejmom  (id: 12780   240/200  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Jo jo, taky to znám, začínal jsem s nějakýma 30-50 litry, dnes si troufnu říci, že s takto malýma nádržemi nemám problém. Ale co čert nechce, pořídil jsem si také větší AQ, a jak to tak vypadá, tak si budu muset přečíst hodně moc jiných příspěvků a rad, jinak mě čekají také kopance a průšvihy . A kde jinde, než u pokročilých a schopných akvaristů, kteří dobře ! radí začínajícím. A tady je ten zádrhel, najít slušné akvaristy.
29.9.2011 (8:38)
Tom K.  (id: 12416   Pralesní břeh  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  )
Souhlasím s tebou, já jsem začal s akvaristikou před půl rokem a vlastně uplně sám. Nebyl nikdo, kdo by mi poradil a proto jsem trávil hodiny na internetu a pročítal různá fóra, zkušenosti apod. Když jsem se zaregistroval tady (zatím bez prezentace) tak jsem vlezl do diskuze a chtěl poradit. Musím uznat, že kritika člověka odradí. Uznávám, že je potřeba člověku vyjádřit to co má špatně, ale spíše způsobem: ,, Tohle není uplně vhodné, udělej to tak a tak" nebo ,,Tehle druh rybiček nemůže být s tím druhým proto a proto" A né jak někteří píší: ,, Seš blázen? Copak můžeš tohle provést?, Jseš zločinec apod.". Rady si člověk k srdci většinou vezme, ale když např. mě napíše někdo něco urážlivého tak si řeknu, že je blbec. Ale když to napíše slušně tak si poradit nechám a zamyslím se nad problémem.
Taky jsem začínal bledě, dal jsem brzo ryby do akvária, roslinek dal málo a pak další přidával postupně, měl přerybníno atd. atd. Jenže tady mi spousta lidí poradilo a pomohlo mojim rybičkám mít lehčí život. Dnes jsem se někam posunul, i na základě svých zkušeností. Já jsem si totiž nejprve pořídil akvárium 54 l, abych si zkusil co to obnáší, jak se co dělá a nyní už chystám kolem 200 s tím, že vím jak na to správně. Tohle bych doporučil asi všem začátečníkům.
28.9.2011 (13:11)
Karloss XXX  (neregistrovaný návštěvník)
Bohužel je pravda že takovýchto komentářů je zde stále víc a víc....ale také se zde víc a víc objevují akvaristé z leknutí....Dělám v oboru a můžu vám říct že jsi příjde čím dál tím víc lidí koupit akvárko aby na někoho udělali dojem nebo jen tak že si myslí že to bude pohodička ...jednou do půl roka vyčistit a bude to jen samá nádhera a sranda.....bohužel jak víme tak to zdaleka nefunguje....proto si myslím že je zde tolik nevhodných komentářů....Ono nikdy nejde poradit člověku jinak ...než to je vážně hrůza...
28.9.2011 (11:36)
NASREDDIN  (id: 3697 )
Velice hezké pojednání, je pravdou, že komentáře "hrůza" apod. nikoho příliš nepotěší.
Bohužel to mnohdy jinak nejde.
Zkuste někdy v klidu někomu vysvětlit, že má vše špatně, když vás během chvilky odešle kamsi do spodní části zad. Podpořen tím, že mezitím, co vy mu prezentaci kritizujete, jiný návštěvník ho mezitím ocenil krásnou 8čkou a v tom momentě je přeci jasné, že kritik je blb co tomu nerozumí. Navíc se mnozí začínající a vševědoucí ohání tím, že ten či onen, to má taky tak a je to v pohodě.

Naštěstí se najde i dost těch , co si poradit nechají a komentáře "hrůza" se mění postupně na komentáře "vidíš jak se lepšíš".

Ono to s tou tvrdostí nebude zas tak žhavé .

A když už je řeč o tvrdosti, možná byste mohl začít u sebe.
Jste zrovna ten, co klidně nazve začátečníka blbcem a ještě ho obviňujete z trestného jednání.viz http://www.akvarko.cz/kniha.php?tema=8206
Oni si tato nevhodná akvária většinou pořizují ti začátečníci.