Články - komentáře k článku

Článek   Komentáře   Seznam článků   |<   <<   >>   >|  
Externí CO2 reaktor podruhé
Martin Šátek
(na AKVARKO.cz vyšlo 6.2.2008)
Obsah článku naleznete na záložce:  Článek
Komentáře k článku:
rach  (id: 5957   Tanganyika 400  
 kategorie velká akvária, objem 400 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Tanganyika 128  
 kategorie střední akvária, objem 128 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 6.2.2008 (19:38)
Tak tohle už vypadá zajímavě. Jen mě pořád děsí představa že prasknutí jakéhokoli spoje znamená v mém případě 500 litrů vody na podlaze. Jaká by asi musela být velikost pro EHEIM 2217 (průtok cca 600 litrů za hodinu)? Určitě by to bylo účinější než difuzor.

Mě napadla myšlenka přivést CO2 do přítoku externího filtru těsně před vstup do něj, to by se muselo taky dokonale vstřebat ne? a byla by to jen vlepená hadička do hadice 16/22. Tak by se reaktorem stal celý externí filtr. Myslíš že by to fungovalo?
okovnice  (id: 6284   Akvarko u Boba  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Gekončík noční (Eublepharis Macularius) - naše rodinka  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 6.2.2008 (20:49)
>rach
Ahoj pokud by jsi pouštěl Co2 do čistícího filtru,tak by jsi asi zabil čistící bakterie,které ke své funkci potřebují kyslík.

Jinak reaktor vypadá výborně!!!
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 6.2.2008 (21:13)
okovnice zkuste mrknout napriklad sem,kde sme o tom trochu diskutovali http://www.akvarista.cz/web/diskuse/index.ph... ale jiste se najdou i jine zdroje. Ve zkratce - s tim zabijenim bakterii to vubec nebude tak horke
Technik  (id: 3376   Rostlinné akvárium PT444  
 kategorie velká akvária, objem 440 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ITS firemní a bezobslužné  
 kategorie velká akvária, objem 500 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Život pro drobečky  
 kategorie malá akvária, objem 20 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 6.2.2008 (21:35)
re: rach
pokud by to byl uzavřený ext. filtr fungovalo by to taky. Ohledně bakterií bych se nebál, kyslíku bude dostatek. CO2 tam nebude bublat moc. Spíše by se muselo ošetřit, aby si filtr nenasával CO2 sám víc než chceme.

Ohledně spojů - takové spoje drží vany o objemu 12m3 i více a to tam proudí silné kysliny a zásady ohřáté přes 50°C s tlakem několik barů. Nikdy jsem neslyšel, že by někomu spoj povolil. Pokud se lepení neošidí není čeho se bát.
Khanh  (id: 1181   Altum  
 kategorie velká akvária, objem 530 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Utricularia  
 kategorie malá akvária, objem 24 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 7.2.2008 (1:12)
Jednim slovem perfektni
Jen je skoda,ze tyhle materialy nemuzem bezne koupit v Obi apod.

Jinak k dotazu racha.
Staci si udelat treba obycejny difuzor primo v akva z lipoveho drivka a ten nasmerovat na sani filtru.Tudiz si filtr nebude "brat" vic co2,nez by melo,ale proste tolik,kolik dostane.Ale blbe je to,kdyz se toho pousti trochu vic,filtr se casem "zavzdusni" a filtr bude hlucny.To,ze co2 pri davkovani 1 bublinka za par vterin zabije bakterie a podobne,je podle me prilis pritazene za vlasy
rhozlar  (id: 1671   Berťákovo akvarium  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Vývojové akvarium  
 kategorie střední akvária, objem 70 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 7.2.2008 (6:40)
No nejen tohle vypadá zajímavě. Na toto temá je zde spoustu hezkých článků s výbornými nápady, ale tohle provedení se mi líbí, že se dá použít bez obav axterně a není nutnéněco v akváriu něco maskovat.
rach  (id: 5957   Tanganyika 400  
 kategorie velká akvária, objem 400 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Tanganyika 128  
 kategorie střední akvária, objem 128 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 7.2.2008 (7:35)
Khahn:
Jenže já mám sání pod pískem... Ad nasání více COčka - kontrola dávkování při dávkování do ext. filtru - vyřešilo by to předřadit počitadlo bublin, to by stejně bylo vhodné. Přes jehlový ventil by si nemělo přisávat víc - nebo jo?

Jinak souhlas že toto řešení vypadá ze všech reaktorů co jsem viděl nejlíp. A bezva je i demovideo.
okovnice  (id: 6284   Akvarko u Boba  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Gekončík noční (Eublepharis Macularius) - naše rodinka  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 7.2.2008 (8:41)
>Aivosh
Koukal sem na to a máš pravdu.
Aby jsi zabil bakterie ve filtru,tak by jsi musel pouštět tolik co2 ,že by to zabilo i rybičky.Beru tedy zpět co jsem napsal výše.

>rach
Jediné čeho bych se obával je hluk způsobený bublinkami,protože u reaktoru putuje co2 z vrchu dolů,což je způsobeno proudem vody a je tím pádem co2 lépe rozpuštěno.Ve filtru bude co2 samovolně stoupat a k tomu bude tlačeno proudem vody.
Pokud se co2 rozpustí dříve,než dojde k vyůstění filtru,tak by to mělo být ok.

Nejlepší to bude vyzkoušet.Počítadlo bublinek a jehlový ventil určitě použij a dej vědět jak jsi uspěl.
rach  (id: 5957   Tanganyika 400  
 kategorie velká akvária, objem 400 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Tanganyika 128  
 kategorie střední akvária, objem 128 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 7.2.2008 (8:59)
Okovnice:
Já mám toto řešení technicky rozmyšleno ale není u mne na pořadu dne. Kvůli vysoké tvrdosti vody mi zatím stíhá difuzér. Pokud bych ale tvrdost snížil vodou z osmózy tak by se mohla situace vyvinout jinak.... Rozpuštění bych se nebál, bublinka má před sebou fakt dlouhou cestu přes tři materiály...
Khanh  (id: 1181   Altum  
 kategorie velká akvária, objem 530 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Utricularia  
 kategorie malá akvária, objem 24 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 7.2.2008 (10:07)
rach:
Sani pod piskem?Nechapu
No tak u bomby je jehlovy ventil asi samozrejmosti.Jen nevim,jak by to vypadalo,kdyby to bylo napojene na burcak.
rach  (id: 5957   Tanganyika 400  
 kategorie velká akvária, objem 400 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Tanganyika 128  
 kategorie střední akvária, objem 128 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 7.2.2008 (10:37)
Khahn:
Takhle nějak:
http://www.horacovoakvarium.cz/XXFG_komoryII...
Khanh  (id: 1181   Altum  
 kategorie velká akvária, objem 530 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Utricularia  
 kategorie malá akvária, objem 24 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 7.2.2008 (11:13)
Jo tak.A jake to ma vyhody oproti sani nad piskem?Nic me bohuzel nenapada
Horác  (id: 2547   400 litrů pro krevetky  
 kategorie velká akvária, objem 465 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 7.2.2008 (13:00)
re Khanh: Substrát dna slouží jak mechanický předfiltr, takže vlastní filtr se tak rychle nezasírá. Bordel drží ve dně a neválí se po dně. Ani silně bagrující ryby nemohou nadělat moc nepořádku - pokud už něco zvíří, je to poměrně rychle vcucnuto zpět do dna či do filtru. Sací koš umístěný nad dnem tohle všechno nezvládne. Bere je lehké částečky vznášející se ve vodním sloupci, vše těžší zůstává na dně a tam to stále víří ryby žijící při dně. Stačí? :o)
DandyK  (id: 1149   Dandyho akvárium 63l  
 kategorie střední akvária, objem 63 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 7.2.2008 (16:49)
Super článek, ale já už to mám nějakou dobu vyřešené přes ten filtr. Filtr jelikož mi nedrží přísavky mám položený přímo na zemi, hned před ním leží kamínek, který vytváří úplně jemné bublinky, takže filtr několik z nich nasaje(některe utečou, ale nevadí). Z filtru už pak vystřelujou jen úplně pidi bublinky, takže se musí určitě rozpouštět, protože filtr nezavzdušňuji :).
Supan XXX  (neregistrovaný návštěvník) 7.2.2008 (17:36)
Přátelé, velice si cením všech technicky velmi vyspělých způsobů jak dostat do vody CO2.Ale mám pocit že se rozjely neškodné závody ve zbrojení.
Moje zkušenost je s vynálezem, který jsem viděl na výstavě a prodávala je firma Rataj. Jedná se o obyčejný zvon. Teda nádobu obrácenou dnem vzhůru do které je hadičkou přiváděn plyn.Mám 300l a nádobka má 1,5L přívod vody z ext filtru je na stejné straně a tudíž je zajištěn plynulý rozvod do celého akva. Poslední dobou to nijak nesleduji a fouknu ze sifonu jednou nebo dvákrát denně a rostliny mi jedou jako zblázněné.

Hezké akva všem přeje Supan.
Technik  (id: 3376   Rostlinné akvárium PT444  
 kategorie velká akvária, objem 440 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ITS firemní a bezobslužné  
 kategorie velká akvária, objem 500 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Život pro drobečky  
 kategorie malá akvária, objem 20 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 7.2.2008 (20:41)
re: Supan XXX
zvon je možný, ale pokud má někdo externí otevřený filtr a otevřený přepad, je ztráta CO2 taková, že zvon by se minul účinkem. Jedině reaktor je schopen akva nasytit.
Navíc nejsem zastáncem techniky v akva, tedy já mám z "techniky" pouze díru na odtok vody a ještě schovanou za pozadí. Zvon bude nejspíše vidět.

PS:kdybych nemusel používat CO2 nevadilo by mě to, ale moc to pak neroste.
Horác  (id: 2547   400 litrů pro krevetky  
 kategorie velká akvária, objem 465 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 7.2.2008 (21:03)
RE: Technik: "kdybych nemusel používat CO2 nevadilo by mě to, ale moc to pak neroste."

Technické zázemí Vašeho akvária mě fascinuje (o to víc, že těmhle věcem vůbec nerozumím :o), necméně, znám lidi, kteří svítí žárovkou a filtrují bublifukem - a rostliny jim rostou tak, že málem zvedají krycí sklo ... Jinými slovy, jde to i bez céóčka ...
supan  (id: 1995   Supanovo akvárium  
 kategorie velká akvária, objem 300 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Supanovo 2.akvárium  
 kategorie velká akvária, objem 650 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 7.2.2008 (21:10)
re Tecnik

koukni na moje akva jestli tam najdeš zvon .

Ps když jde voda přepadem do filtru měl by být CO2 už spotřebovaný a voda se okysličuje do ex filtru aby žily bakterie.

čusky Supan
Ps mně to roste jedna radost
cracen3  (id: 5261   domácí kino 5,1  
 kategorie velká akvária, objem 210 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 8.2.2008 (19:12)
Vážení!a co tak filtrace vzduchu v zakouřené místnosti?
Dolin  (neregistrovaný návštěvník) 9.2.2008 (3:53)
Já vim,že jsem trošku mimo mísu,ale kde berete CO2?To k tomu máte připojenou bombu nebo co? Slyším o tom teď poprvé a vážně uvažuju, že bych to taky zaved
Aivosh  (id: 522   květinářství  
 kategorie velká akvária, objem 325 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 9.2.2008 (11:23)
pro Dolina http://www.akvarko.cz/clanky.php?str=58
spooky  (id: 5953   Spookyho 84L  
 kategorie střední akvária, objem 84 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Stone Land  
 kategorie velká akvária, objem 270 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 10.2.2008 (22:51)
Ahoj Techniku,
tak tento tvoj reaktor je vážne vec. Sa mi to páči jak šlak. Dobre si do dopracoval, klobúk dole. Ja som vedel že sa nájde niekto, ktor to dopracuje do dokonalosti. Inak účinnosť týchto reaktorov je vážne suprová.
No nenadarmo máš prezývku Technik.
Vlado  (id: 2686 ) 16.2.2008 (14:28)
Jak je ta přívodní trubka napojená na hadici od čerpadla ? Kde se to dá koupit ? Dík
Technik  (id: 3376   Rostlinné akvárium PT444  
 kategorie velká akvária, objem 440 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ITS firemní a bezobslužné  
 kategorie velká akvária, objem 500 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Život pro drobečky  
 kategorie malá akvária, objem 20 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 16.2.2008 (15:07)
Hadice se dá spojit šroubením pokud má průměr 16mm, případně navléci na trubku a stáhnot objímkou. To již záleží na konkrétní hadici.
Koupit se dá materiál ale reaktor si musíš vyrobit sám.
Vlado  (id: 2686 ) 16.2.2008 (16:56)
Já jsem myslel ty zvláštní "spojky" na obrázku 9 (vlevo) v tvém článku. Nějaké takové spojky mám na reverzní osmóze. Zatím jsem ale nikde nic podobného nenašel.
Technik  (id: 3376   Rostlinné akvárium PT444  
 kategorie velká akvária, objem 440 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ITS firemní a bezobslužné  
 kategorie velká akvária, objem 500 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Život pro drobečky  
 kategorie malá akvária, objem 20 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 16.2.2008 (17:30)
Ty spojky jsou běžné na rozvody vzduchu. Např. SMC, Festo apod. Spolehlivě fungují pokud je hadice pro to určená, běžné hadice jsou moc měkké a spoj není 100%.
Ivan XXX  (neregistrovaný návštěvník) 25.2.2008 (16:08)
Já použil toto profi řešení:
http://www.aquamas.net/products/Anlagen-mit-...
reaktor je takřka stejný - funguje skvěle. Navíc má odvzdušnění pro uvádění do provozu a zpětný ventil na přívodu CO2
Technik  (id: 3376   Rostlinné akvárium PT444  
 kategorie velká akvária, objem 440 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ITS firemní a bezobslužné  
 kategorie velká akvária, objem 500 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Život pro drobečky  
 kategorie malá akvária, objem 20 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 25.2.2008 (21:16)
RE: Ivan
Vypadá to opravdu dobře. Odvzdušnění není problém dodělat. Jinak cena je sice vyšší dá se to u nás poskládat cca o 1000,- levněji, ale stojí to dost času a běhání.
Já mám vždy strach, že se něco pokazí a pak to budu posílat zpátky. U nás mám navíc 2 roky záruky.
Pavelx  (neregistrovaný návštěvník) 4.3.2008 (1:26)
Zdravím všechny. Nemá někdo zájem o kousek transparentní PVC trubky? (průměr 40mm) Musel jsem koupit metr a zbytek můžu poslat dál, případně můžu někomu reaktor udělat. pavelx(@)tiscali.cz
matus777  (neregistrovaný návštěvník) 10.3.2008 (19:16)
ake maju byt rozmery redaktora ??????????
Technik  (id: 3376   Rostlinné akvárium PT444  
 kategorie velká akvária, objem 440 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ITS firemní a bezobslužné  
 kategorie velká akvária, objem 500 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Život pro drobečky  
 kategorie malá akvária, objem 20 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 10.3.2008 (20:01)
RE: matus777
Rozměr není tak důležitý cca 20cm. Pokud se udělá reaktor moc malý, pod 10cm, hrozí strhávání CO2 do výtoku. Delší reaktor nemá smysl, rozpouštění je velice rychlé.
michtill  (id: 4241   Obraz i okno - Archiv  
 kategorie malá akvária, objem 60 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Vestavěná Živá Voda  
 kategorie střední akvária, objem 130 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 18.3.2008 (11:25)
Dost podobné, ale z dostupnějších materiálů je to zde:
http://www.akvarista.cz/web/clanky/clanek-65:2

Já teď experimentuju s vypouštěním CO2 přímo do samostatného čerpadélka - vrtulka ho rozpustí okamžitě. Vodu pak vedu do roštu pod písek.

Bublinky v čerpadle jsou slyšet, ale reaktor asi taky dělá zvuky... A pokud použiju zmíněné lipové dřívko před vstup do čerpadla, tak asi eliminuju i ten zvuk.
Technik  (id: 3376   Rostlinné akvárium PT444  
 kategorie velká akvária, objem 440 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ITS firemní a bezobslužné  
 kategorie velká akvária, objem 500 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Život pro drobečky  
 kategorie malá akvária, objem 20 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 18.3.2008 (20:52)
RE: michtill

To pouštění plynu do vrtulky čerpadla bych si nejdříve ověřil u výrobce. Vzhledem k tomu, že se keramická ložiska čerpadla "mažou" vodou, může způsobovat plyn problém. Taky při vniknutí bublinek může čerpadlo více vibrovat a trpět. Ale pokud budou bublinky dostatečně malé?
Výrobce sice vždy aplikaci plynu zamítne, ale záleží jak. Pokud výrobce napíše, že to asi vydrží, ale neručí za to, nejspíše to vydrží.

A reaktor není slyšet vůbec, čerpadlo hučí dost (ale testoval jsem to jen s velými bublinkami)
Harryzn  (id: 8739 ) 21.2.2010 (17:05)
Na radu Peta jsem zavedl hadičku z bublinkoměru rovnou do akvacitu. Dělalo to trošku hluk v čerpadle(atman 200), tak jsem nasadil nejmenší vzduchovací kamínek co jsem našel a od té doby je ticho. Z výtoku čerpadla žádné bubliny nejdou, takže rozpuštění je dokonalé :)
Houff  (neregistrovaný návštěvník) 10.11.2010 (10:45)
Nevíte někdo kde se dá sehnat tato (Trubka 50x3,7 mm, délka 1m - 120,- Kč, nebo podobná trubice ?
Michal XXX  (neregistrovaný návštěvník) 24.11.2010 (21:55)
Obavam se ze transparentni trubka PVC-U se za 120 Kc/m sehnat neda. Kdyz se podivate po internetu najdete ceny 350-400 Kc/m. Zrovna dnes jsem u tribon.cz koupil kousek 50mm a 16mm trubky. Ceny maji takoveto (bez DPH): 16x1,2mm (49,30Kč/m), 50x3,7mm (351,-Kč/m). I presto ze mi prodali kratsi trubky nez 1m zbyde mi pro dalsi 1-2 zajemce. Prodam za pomernou cast, Praha (michalv(a)seznam.cz).
Marco  (id: 11742   Aquatic 128  
 kategorie střední akvária, objem 128 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 11.1.2011 (20:54)
když se tak divam na ty ceny..nevyjde to levněji koupit?
stafflik XXX  (neregistrovaný návštěvník) 30.10.2012 (19:20)
Tak mám vyrobeno, odskoušeno a paráda! Naprosto perfektně to COčko rozpustí a beze strát! Olomoučákům můžu doporučit navštívit firmu Jezírka Banát, jsou tam na některé potřebné díly levnější než internet.
Vložit nový příspěvek do diskuze
Článek   Komentáře   Seznam článků   |<   <<   >>   >|