Atlas ryb - písmeno P

Vyhledávání  Nejoblíbenější  Čeledi  Úvod    A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  X  Y  
Řazeno dle latinských názvů, změnit řazení na: česky

Pelvicachromis pulcher
- Pestřenec červený

Seznam    |<   <<   >>   >|  
Pelvicachromis pulcher
Foto: © Wunti
Základní údaje: (id 121)
Afrika
Oblast
Oblast delty Nigeru
Místo rozšíření
10 cm
Maximální dosahovaná velikost
od 24 do 26 °C
Teplota vhodná pro chov
všežravá
Potrava
od 6 do 7.5
Doporučený rozsah PH
hájící si své území
Temperament
27.75 Kč
Průměrná cena
14
Počet návštěvníků u nichž je rybička oblíbena
Bližší popis:

Je to klidná, celkem nenáročná ryba, která se hodí do společenského akvária. Vzhledem k tomu, že se jedná o cichlidu, je potřeba mít v akváriu mnoho úkrytů a rostlin, kterými si ohraničuje své teritorium. Jako úkryty mohou posloužit nejrůznější skrýše jako jsou kořeny, kameny, květináče apod. Tyto skrýše, pokud je zabere jako své teritorium, si pestřenci brání. Vlastní akvárium by mělo mít objem minimálně 40 litrů a mělo by být vybaveno vyšší vrstvou písku, do níž tyto ryby rády vrtají. Pokud chcete chovat tyto ryby s jinými druhy, doporučuje se velikost nádrže minimálně 150 litrů. V potravě nejsou vybíravé a v podstatě přijímají bez problémů jakoukoliv potravu a to jak živou nebo mraženou tak i sušenou. Krmivo by ale mělo obsahovat dostatečný podíl rostliné složky. Při jednostraném krmení je pestřenec náchylný k onemocnění. Ideální je chovat pestřence v páru. Samička klade mírně protáhlé jikry v počtu kolem 150 kusů do úkrytů, kde o ně pečuje a hlídá je, zatímco sameček střeží teritorium. Plůdek se líhne asi za 60 hodin. V této době si pestřenec svou agresivitou nezadá s jinými cichlidami. Navíc v době tření dokáží tyto ryby vyryt z písku většinu rostlin, takže se doporučuje používat spíše nekořenící rostliny jako je hnědovka křídlatá, měchýřka jávská apod. Voda pro tření by měla být měkkčí o vyšší teplotě (asi 28°C). Chovat více dospělých kusů v jedné nádrž se příliš nedoporučuje.

Pokud Vás zajímají další informace o této rybičce, přečtěte si následující článek:

Královské cichlidy  (autor Christian Arnold)
Další obrázky:
Pelvicachromis pulcher
foto: © Wunti
Nádherně zbarvená ryba
Pelvicachromis pulcher
foto: © Laďa Machalík
Samička s mladými
Pelvicachromis pulcher
foto: © Vip
Komentáře, postřehy a fotografie návštěvníků:
wunti  (id: 26   250 litrové akva od wuntiho  
 kategorie velká akvária, objem 250 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  wuntiho prcek  
 kategorie malá akvária, objem 30 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Vysněných 490 litrů  
 kategorie velká akvária, objem 490 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 12.8.2005 8:23
Zdravim...Tuto rybku vrele doporucuji vsem, kteri chteji zacit s cichlidkami. Je velice nenarocna a pri zvyseni teploty se rada vytira. Jedine s cim v popisu nesouhlasim je, ze v dobe treni rada ryje - s timto faktorem jsem se u meho paru jeste nesetkal a ani v pisku nikterak neradi, jen ho v tlamce rada prosiva. Jinak pozor na vyssi hladinu dusicnanu....zdarec
Fishinka  (id: 35 ) 16.12.2005 14:40
Souhlasím s předešlím komentářem,ráda troch přesývá jemný písek v tlamce,ale rostliny nereje!Jinam mě se často třou a agresivní jsou jen tehdy mají-li malé,nebo se třou jinak bez problémů.
Danka  (id: 899 ) 17.12.2005 17:19
Mám 4 pestřence - zatím mají jen kolem 4 cm, ale jsou velmi živí a rádi se prohánějí. Ještě sice nejsou úplně barevní, ale to se snad časem a věkem zpraví. Pořád by jenom žrali. Takže je doporučuju všem.
Mikki  (id: 1478   Akva  
 kategorie střední akvária, objem 110 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 2.3.2006 12:29
mám pár pestřenců vínových..samice byla sama a pak jsem jí přikoupila samce.Ona ho láka...dvoří se před ním..ale mám pocit že on nemám zájem...vypadá jak splašený, plave pořád z jedné strany na druhou, podél skla.co s tím?
Mikki  (id: 1478   Akva  
 kategorie střední akvária, objem 110 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 5.5.2006 13:10
Potřebuji urychleně poradit.Mám v 55litr.okváriu páru pestřenců vínových...teď se mi vytřeli do květináče, samec velice hlídá své teritorium, samice hlídá jikry(asi 150) ale zdá se mi že ubývají...ona je žere.čím to je?Mám také v tom akváriu páru cichlidek papouščích...ale ti se jich bojí, dále pak 3mečovky zelené, 3 black molly a 2ancitrusy...Nechci ty jikry oddělávat do líhně, proto abych ponechala přírodní podmínky a pestřence nepolekala..díky.
Coder  (id: 2284 ) 20.7.2006 23:44
ak ich zere tak s najvacsou pradepodobnostou preto, lebo splesniveli...
Muh  (id: 2397 ) 12.10.2006 7:36
kolega má pravdu,samička jikry žere akorát v případě,že jsou napadeny...zastavil bych se jeste k obsazení tvého akvária...píšeš,že chceš nechat přirozené podmínky-vždyŤ tam máš hroznej maglajs, každej druh z jiné lokality,další problém,55litrů je pro cichlidku papouščí hodně málo místa ...
Kamil  (id: 3303   Začátečník 200L  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 29.11.2006 23:09
Měl jsem páreček ve společenském akváriu, nejdříve jsem tedy měl 3 samce a jednu samici, ale dominantní samec ostatní terorizoval, tak jsem nechal pouze páreček. Bez problému se mi několikrát vytřeli, což zanechalo v akváriu spoustu malých pestřenců, ale taky vyhrabané jámy a vystresovanou osádku akvária. Pestřenci jsou při hlídání dětí dost agresivní a 200 litrové akvárko není podle mne dostatečně veliké, pestřenci obývali dno a střed a ostatní druhy 10 cm pod hladinou. Nakonec jsem párečku musel zřídit samotku v menším akvárku a zkusil převychovat mládež, ale bezúspěšně, jsou opravdu dost agresivní. Ale jinak je to velmi pohledná ryba.
dědek.1  (id: 3051 ) 2.12.2006 21:23
Souhlasím s Kamilem, - mám rodiče a dva dorostlé mládence v 100 l akvariu. Při krmení po prvním soustu se rodiče věnují odhánění potomků od krmení. Ostatní osazenstvo jim nevadí. Útočí proti sobě, zastaví se na 1 cm proti sobě a naznačují výpady. Zdá se mi, že mladící se nechávají zastrašit čí dál méně. Nepotřebuje někdo samečky? Napište.
reactor  (id: 4325 ) 24.3.2007 18:09
zdravím máme párek těchto krásných cihlidek ve smýšeném akváriu,můžeme je vřele doporučit jsou ozdobou našeho začátečnického akvária ,poslední dobou jsou dost agresivní k ostatním rybkám,ale to bude tím že mají 6 malých prcků,už je začínají vyvádět po tolkách po akvárku,chtěl jsem se zeptat čím krmit tyhle mladý když jsou ještě tak malý tak se přeci k ničemu nedostanou
Larisa  (id: 4273   VW-Brouk(25litru)  
 kategorie malá akvária, objem 25 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 27.3.2007 14:42
ahoj, chci se zeptat, chtěla bych tyto rybičku.Bude stačit 300l? A taky v tomto velkém aqua chci mit hodně rostlin a částečné i zarostlé dno. nebude jim to vadit? Dik moc. Jo a kolik asi stoji a kde se da sehnat. Ve zverexech jsem ji neviděla.
langosh  (id: 494   Apistogramma & Co.  
 kategorie střední akvária, objem 84 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Geophagus & Co.  
 kategorie střední akvária, objem 160 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Apistogramma & Co. Reloaded  
 kategorie střední akvária, objem 84 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 28.3.2007 9:54
Do 300l se vám možná vejdou i dva páry - rybky vzhledem ke své teritorialitě členité dno vyžadují, takže hodně rostlin i zarostlé dno je pro jejich chov určitě výhoda. To, že jste je nikde neviděla je zvláštní - jde o poměrně nenáročnou a běžně prodávanou rybku - cena okolo 30-40 Kč.
Roman
Laďa  (id: 69 ) 5.5.2007 10:05
Mám pár v 80l akváriu dohromady se třemi krunýřovci.Mají asi měsíc přes 100 mláďat.Krunýřovci můžou vylézt jenom v noci,teď už začíná samec honit i samičku.Ve dně neryjí,rostliny neničí.Ale obírají řasy z kořenů,skel a salát,který dávám ancistrusům.
dalik.007  (id: 4883   Normální pokojové akva  
 kategorie velká akvária, objem 270 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 11.7.2007 23:28
Já mám samečka a samičku už asi 2 měsíce v 300l akváriu a samička neustále prohání samečka i ostatní ryby v akváriu. Co se týče mě já bych tuto jinak pěknou rybku nikdy do společenského akvárka nedoporučil!
Rudolfos  (id: 5575 ) 7.10.2007 13:31
Pěkný ***, tyhle ryby! Pořídil sem si 3 a za tejden mi sejmuli 4 dospělý skaláry a 2 ramirézky! Tak sem se naštval a šli se proletět porcelánovym tobogánem! ***. Ne, ne, ne, nebudu sprostej. Sakra!
jf7  (id: 5580 ) 8.10.2007 10:49
>Rudolfos: Jestli je tady někdo ***, tak ti pestřenci to nebyli. Neměl sis je pořizovat, všechny ty ryby doplatily na tvojí hloupost.
Mimous  (id: 1521   akvárko pro DÁNIA  
 kategorie malá akvária, objem 39 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Malý WaterWorld  
 kategorie střední akvária, objem 84 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  XII  
 kategorie malá akvária, objem 12 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 17.11.2007 11:26
Můj vnuk měl párek pestřenců, který proháněl a útočil na jeho rybky, hlavně na ancistruse.Chtěl se jich zbavit, tak jsem připravila malé akvárko z jeho dětských let, udělala dva zadní rohy kryté rostlinami, je v něm bílý štěrk a bílé kameny.Přivezl je před měsícem,vypustili jsme je a od té doby jsem je neviděla.Zezačátku jsem je chtěla vyhladovět, aby vylezly z úkrytu, pak se mi jich za čtyři dny zželelo a krmím je Tetra min barevnými vločkami.Žerou jen večer a v noci a jen ze dna, vločky, které zůstanou nahoře na hladině ne.Myslíte, že někdy vylezou z úkrytu, abych je viděla? Helena
Carlos  (id: 5962   Karlíkova 110ka  
 kategorie střední akvária, objem 110 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Krevetárko necelých 9L  
 kategorie malá akvária, objem 9 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Krab krabice a paludarium  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Brachypelma emilia  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Mimča Brachypelma smithi, albopiloum, albiceps a Psalmopoeus irminia  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Lasiodora parahybana  
 kategorie terária 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 19.2.2008 20:10
Jsou to uzasny ryby mam az na dnesni trable skvele skusenosti a na sto 100% doporucuju do kazdyho akvarka nad 50l, ale dnes mi muj par asi pri obrane teritoria drasticky pokousali sekavevce procnopaseho ma 3 velike masove diry na brise nevim nevim jak to prezije a to je mam spolu uz asi 2 roky.
Johny 13  (id: 5343 ) 19.2.2008 23:01
Ich chov môžem doporučiť iba s dopredu vybraným párom(vystriedal som niekoľko samíc kým si samec vybral), v jednodruhovéj nádrži s tým, že po vytretí a rozplávaní plôdika je najlepšie odloviť jedného z rodičov, najlepšie toho, ktorý má menší záujem o mladé, zvyčajne to býva samec, lebo stráži teritórium a zdržuje sa mimo mladých.
Sú medzi sebou veľmi agresívne dokonca už v mladom veku a sú dosť nepredvýdateľné v správaní. Agresívny býva aj pár medzi sebou.
Mne konkrétne sa stalo u páru, ktorý je spolu vyše roka a pól, a niekoľko krát sa trel a odchoval mladé, že sa nedávno strašne pobil a samica samcovi dohrýzla chvost. Neostalo mu z neho nič, skoro ho uštvala.
Musel som ich oddeliť. Po pár týždňoch, keď som ich dal spolu sa bez problémov znášali, dokonca sa vytreli a niekoľko týždňov majú mladé.
Samca som mal v pláne odloviť tento týždeň, ale pred dvoma dňami samec na samicu zaútočil a riadne ju dohrýzol. Najviac si to odniesol chvost. Dúfam, že zranenia prežije, lebo dostala do rán plieseň. Snáď liečivá zaberú.

Podobné agresívne chovanie mi opisovali aj iný chovatelia v mojom okolí. Nedoporučujem do spoločenského akvária, ani k mierumilovným rybkám ako sú tetry, pancierniky a malé cichlidky. Skôr im vyhovujú veľké ryby ako akara modrá, alebo kančík červenohrdlý, pred ktorými majú rešpekt.
Začátečník  (id: 6691 ) 5.4.2008 16:29
Tak sem přemyšlel proč je pár pestřenců co mám,tak agresivní vůči sobě,a diky tomu ze uz trochu vyrostli,tak sem zjistil ze mam dve samicky
Ravenlord  (id: 7603   Moje potěšení v 150 l.  
 kategorie střední akvária, objem 150 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Moje potěšení v 96 l.  
 kategorie střední akvária, objem 96 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 5.7.2008 10:24
já mam pestrence červené - pár a voni se už po 5 vytřely po každé nevím co s tím. naposledy se mi vytřeli, nechal jsem je na pokoji , voni si to hlídali a potom 4 den jikry nikde (asi se vylíhly) samička jinde v jinem květináči kde je dost tma,předtím hlídala kvetináč s jikramy. najednou tam nebyli jako kdyby zmizeli ta samička je porád zalezlá a nevilejzá. samec vykopal díru pod kvetináčem kde byli jikry samec pořád hlídá oba květníky. když překlopím a kouku se co tam strezí sanice není tam nic nebo aspon tam nic nevidím (v knize píšou ze se vylíhnou za 3-4 dny)podle me je samice premístila jinam (podle knihy se rozplavou za 7-8 dní) samec se porád kouká do kvetináče kde jikry byli. mohl by me nekdo poradit pls
Ravenlord  (id: 7603   Moje potěšení v 150 l.  
 kategorie střední akvária, objem 150 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Moje potěšení v 96 l.  
 kategorie střední akvária, objem 96 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 5.7.2008 10:27
4 - Adam V :
myslím že ano jestli chjces aby meli jikry pestrenci tak jim tam dej kvetináce- převrácené na bok a různé skrýše - strasne rády se vitíraji

na okrasu : kdyz se ti vytrou bývají dost agresivní vůcí vsem kteri vlezou do teritoria napr. pri krmení a hledání potravy....

DOPORUČUJÍ !
Ravenlord  (id: 7603   Moje potěšení v 150 l.  
 kategorie střední akvária, objem 150 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Moje potěšení v 96 l.  
 kategorie střední akvária, objem 96 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 6.7.2008 9:15
4 Larisa
jo staci to je to az moc pestrenci stoji od 15,- do 40,-, travnate dno jim velice vyhovuje jestli tam nejsou ostré kamínky. vhodné jsou kvetináče preklopene na bok a velike mnozstvi kamenu. rády se vytiraji a staraji se o poter v dobe pareni jsou velice nesnášenliví. krmit je můžeš vším i masem.nejlepsi je mit v akvariu 1 samce a 1 a více samic ( samec si bud 1 z nach vybere, z vlastni zkusenosti ostatni budou pronasledovat)(nebo si vytvori teritorium a vytre se se vsemi)to je snad vse......
cracen3  (id: 5261   domácí kino 5,1  
 kategorie velká akvária, objem 210 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 15.7.2008 18:16
mám pestřence červené ve spol.akva,za ty roky co se věnuji odchovu pestřenců,už dovedu vychytat čas na výlov párku pestřenců a přemístit je do líhně,která je bez štěrku,jen uprostřed mám daný šutr,který je na stojáka,trs jav.mechu,filtrace se vzduchováním(upraveno tak,aby mnělo co nejmenší průtok vody,tím pádem se mi mrňousci nedostanou do molitánu)
párek ponechám v líhni do té doby,dokuď se nezačnou klubat-cirka 3 až 4 dny-po té odlovím samce a samici vylovím po 10 dnech,jakmile potěr začne plavat(to už jsou soběstační)
po výlovu samice začínám přikrmovat,mikro krmivem a žloutkem(vajíčko uvařím na tvrdo,bílek odstraním a žloutek vysuším,pak ho zabalím do plátna,konce plátna stáhnu gumičkou,a můžu krmit!plátno se žloutkem ponořím do líhně,mám ho mezi prsty,a trošku pomačkám,trochu zakalím vodu a už papkají.odčas vyměním vodu-teplota 26-28 st(odchovanců mám z jednoho vrhu 80-120 kusů, hodně záleží také na velikosti samice, čím menší tím méně jiker!
cracen3  (id: 5261   domácí kino 5,1  
 kategorie velká akvária, objem 210 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 15.7.2008 18:19
mrňousci
cracen3  (id: 5261   domácí kino 5,1  
 kategorie velká akvária, objem 210 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 15.7.2008 18:20
samec
cracen3  (id: 5261   domácí kino 5,1  
 kategorie velká akvária, objem 210 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 15.7.2008 18:21
samice
cracen3  (id: 5261   domácí kino 5,1  
 kategorie velká akvária, objem 210 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 15.7.2008 18:26
bylo už pozdě!zakládání hnízda ve spol.akva
KOŽICH 1  (id: 8218 ) 1.11.2008 19:13
AHOJ,MÁM PESTŘENCE SPOLU S ČICHAVCI A S PARMIČKAMI ČTŘPR.A VCELKU V POHODĚ,JEN JE TŘEBA MÍT PESTŘENCŮ JEN PÁREK,JINAK JE ZLE...
macabrova  (id: 9468 ) 23.5.2009 16:18
Ahoj,

mame parek pestrencu spolu s neonkami a ancistrusem. Neonky jsou sem tam prohaneny a s ancistrusem vedou nekonecnou pozicni valku:) Ted jsme ziskali vyrazne vetsi akvarko a hledame ty spravne spolubydlici. Urcite dokoupime velky hejno neonek, ale co dal? Ma nekdo zkusenosti s stitkovcema pricnopasnejma nebo byste doporucili jinou afriku?
whatisis  (id: 10347 ) 8.12.2009 20:56
nedoporučujem odloviť rodičov od mláďat. rodičia sa o poter dobre starajú a vodia ho po akváriu k potrave, ktorú im v úvodzovkách sami pripravujú (samička pozahryzuje listy a stonky rastlín, vyryje korene a tiež ich poškodí. na miestach kde sú rastlinky poškodené sa zdržujú organizmy živiace sa rozkladajúcimi časťami rastlín, ktoré poter s veľkou obľubou požiera). číže v prvých týždňoch nie je poter (samozrejme myslím po rozplávaní, strávení žĺtkového vaku) treba vôbec kŕmiť. stačí kŕmiť rodičov. neskôr, keď ma poter asi od 5mm je ho možné začať prikrmovať (hocičo: jemná živá, mrazená, sušená potrava. čím rozmanitejšie tým lepšie) a poter si krásne rastie. rodičia sa o potomstvo starajú až do ďalšieho trenia, potom už prvý poter ignorujú a ten je treba následné odloviť, aby si mládežníci nepochutnali na nových mláďatkách.
inseminator  (id: 5672   Panoramatické 112 l  
 kategorie střední akvária, objem 112 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  220 litrů  
 kategorie velká akvária, objem 220 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 27.7.2010 13:10
Od kamaráda jsem dostal samce a 2 samice.....dal jsem je do 70l akva,kde jsem měl 4 samce kakaďáků a několik samic.

Během Týdne my dva samce kakaďáků zabil a ostatní dosti surově terorizuje a vyhnal je z kokosu.Úplně ovládl teritorium a oba kokosy.Akva mám dlouhé 90 cm a plně zarostlé.
langosh  (id: 494   Apistogramma & Co.  
 kategorie střední akvária, objem 84 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Geophagus & Co.  
 kategorie střední akvária, objem 160 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Apistogramma & Co. Reloaded  
 kategorie střední akvária, objem 84 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 28.7.2010 12:35
Není příliš vhodné mixovat západoafrické a jihoamerické cichlidky - navic pestřenci jsou daleko robustnější, než kakadky, takže jejich dominace je zřejmá. Nehledě na to, že do AQ o délce 90 cm (nevím tedy, jaká je jeho šířka) bych osobně dal maximálně 1-2 samce a 3-4 samice apistogramm...

Roman
borat  (id: 14943 ) 26.6.2014 15:41
Dobrý den,zhruba před 3 měsíci jsem si koupil 6x pestřence červeného (4x samec,2x samice).Všichni samci jsou už pohlavně zralí ale samice ne,tak jsem dokoupil jednu zralou a zaplněnou jikrami (mám ji zhruba měsíc)a stále se mi nevytvořil pár (při tom se nová samice před samci předvádí v plné své kráse a pořád nic),a tak bych chtěl poradit jak je mám spárovat (když to neudělají sami ,nechci je párovat s donucením,to by mě ani ve snu nenapadlo)
Již delší dobu přemýšlím o tom že bych dal největšího samce a tu novou samici do 25L akva a pokud by se do cca 14 dnů nespárovali tab bych samce vyměnil.
Chtěl bych vás poprosit o odpovědi co nejdříve,hlavně od vás pane Romane,připadáte mi velmi zkušený v akvaristice.
Za odpovědi předem děkuji. Borat
borat  (id: 14943 ) 4.7.2014 17:33
Takže bez jakéhokoliv komentáře na mojí poptávku po rozmnožování jsem na svoji pěst dal do 20L akvárka trio pestřenců (2y samce a 1x samici)dal bych to i naopak bohužel toto byla jediná samička která byla připravená na tření a neměla partnera.Ve středu 3.7 2014 jsem dal pouze velkého samce a samici.Samice se ihned zabydlela a hledala potravu,sameček se pár hodin bál vylézt ale už je v pohodě narozdíl od předešlého páru kteří vylezly zřídka kdy z třecí jeskyně.No a dnes 4.7 2014 jsem umístil toho druhého mohutného samce který je stéle napadán samce předešlým.nuže chtěl jsem se vás zeptat jestli alespon jeden z nich si tu samici vybere.A pokud ano tak jestli se vytřou a za jak dlouho to tření nastane.Ta odpovědi předem děkuji. Borat
jeníkCZET  (id: 15695   rybí symfonie 135litrového akvária  
 kategorie střední akvária, objem 135 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  vytíračka pro ryby  
 kategorie malá akvária, objem 12 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  rybí jezero  
 kategorie jezírka 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 28.7.2016 11:31
Já mám samce a samici a vpohodě si plavou ale semice se vitřela ve velkym akvárku a od tý doby co se vylíhli už sem je neviděl ale jinak je to fakt heská ryby vždy se schovávají vrostlinách nebo pod kořenem. zatím mají jen pár centimetrů ale časem docela vyrostou.
kaja185  (id: 15774 ) 1.1.2017 12:38
Dobrý den, máme 100-litrové akvárium. Nedávno jsme akvárium kompletně přestavěli, a dokoupili rybičky, podle rad zkušeného chovatele. Teď zde plave 1 Black Molla (druhá zemřela ), 5 Tater krvavých, 2 parmičky černopruhé, 1 parmička čtyřpruhá (která podle našich zkušeností velmi doráží na ostatní ryby!), 1 Gavůnek lososový (ke kterému nemůžeme sehnat samičku, jinak určitě skvělá ryba!), 2 ancistrusové a 3 čichavci. Myslím že máme v akváriu rybiček až moc, ale chovatel řekl že tyto druhy se spolu snesou bez problémů.Před cca 5 lety jsme si koupili samičku a samečka. Bez problémů se vytřeli, ale oba později zemřeli. Úspěšně se nám podařilo odchovat jen 2 samečky (s rozmnožováním nemáme moc zkušeností!). Nyní jsme chtěli k samečkům dokoupit samičky. Poradily jsme se, se zkušeným chovatelem, a ten nám prodal (asi!) samičku. Ale jen jednu! Když jsme ji dali do akvária, nějaký čas se zdržovala v rohu u hladiny. Když to vypadalo že se zabydluje, začala trochu dorážet na oba samečky. Následně jeden z nich zemřel . Zbylý sameček teď ztratil barvu, plave v rohu u hladiny, a myslím, že se mi stýská po jeho druhovi. Samička si bez problémů plave v akváriu. Prosím o pomoc. Nevím co mám dělat abych zachránila aspoň toho jednoho .
1. Obrázek sameček
2. Obrázek samička
3. Obrázek naše akvárium
kaja185  (id: 15774 ) 1.1.2017 12:39
1. Sameček, 2. Samička
Nové komentáře mohou do atlasu ryb přidávat jen přihlášení uživatelé
Seznam    |<   <<   >>   >|  
Vyhledávání  Nejoblíbenější  Čeledi  Úvod    A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  X  Y