Atlas ryb - písmeno C

Vyhledávání  Nejoblíbenější  Čeledi  Úvod    A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  X  Y  
Řazeno dle latinských názvů, změnit řazení na: česky

Cichlasoma sp. red parrot
- Červený papoušek

Seznam    |<   <<   >>   >|  
Cichlasoma sp. red parrot
Foto: © Roman Minařík
Základní údaje: (id 65)
Vyšlechtěna uměle
Oblast
15 cm
Maximální dosahovaná velikost
od 22 do 28 °C
Teplota vhodná pro chov
masožravá
Potrava
od 6.5 do 7.5
Doporučený rozsah PH
klidná, hejnová
Temperament
377.50 Kč
Průměrná cena
7
Počet návštěvníků u nichž je rybička oblíbena
Bližší popis:

Tato cichlida byla speciálně vyšlechtěna v asijských pěstírnách. Má zvláštně zkrácenou a pokřivenou páteř. Nejvhodnější je chovat papoušky spolu s většími a klidnějšími rybami nebo menšími nebo klidnými americkými cichlidami. Vzhledem k jejich velikosti se nedoporučuje akvárium menší než 200 litrů pro 2-3 parroty. Je nutná silná filtrace, protože tyto ryby jsou velmi žravé. Při zařizování akvária je třeba brát v úvahu, že při tření potřebují jeskyně z kamenů, kořenů, nebo umělé adekvátní své velikosti a že rády přemisťují při tření substrát, jako jiné cichlidy. Rostliny jsou lepší tuholisté a dobře kořenící, parroti je sice obyčejně příliš neničí, ale svým nemotorným pohybem a úpravami dna je mohou poškodit nebo vytrhnout. Zarostlé akvárium ale pro parroty není nutné. Ve velkých akváriích obstojí i s velkými nebo agresivnějšími cichlidami, ale je pravděpodobné, že vzhledem k jeho deformaci na něj zůstane jen minimum potravy, takže tato kombinace není příliš vhodná, stejně jako kombinace s velmi malými rybami, které se můžou stát jejich potravou, i když není typický agresivní lovec. Je bez problémů možné chovat jednoho parrota s jinými rybami, pár nebo (na rozdíl od většiny cichlid) i skupinku papoušků. Při kombinaci s jinými cichlidami je třeba uvážit velkou pravděpodobnost křížení samiček papoušků s plodnými samci nejrůznějších druhů cichlid.

Pokud Vás zajímají další informace o této rybičce, přečtěte si následující článek:

Zatracovaný i milovaný - Blood Parrot Cichlid  (autor Sharon)
Další obrázky:
Cichlasoma sp. red parrot
foto: © Marcela Minaříková
Cichlasoma sp. red parrot
foto: © Marcela Minaříková
Cichlasoma sp. red parrot
foto: © Marcela Minaříková
Cichlasoma sp. red parrot
foto: © Mhans
Komentáře, postřehy a fotografie návštěvníků:
Dave007  (id: 642 ) 13.11.2005 16:42
Tato ryba se nejmenuje "červený papoušek", ale cichlida papouščí a dorůstá délky kolem 20cm, ne 10cm, jak je zde napsáno. Na tomto webu máte informace o rybách absolutně špatné.
Jiřík  (id: 210   Televize Jiříka a Verunky  
 kategorie velká akvária, objem 288 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 16.11.2005 9:09
To Dave007: Na českém názvu této ryby vůbec nezáleží, protože se jedná o křížence nejistého původu, který nemá uznaný ani vědecký název v latině. Anglicky se tomuto paskvilu říká "Red Parrot" nebo "Blood Parrot Cichlid", takže překlad "červený papoušek" je celkem v pořádku.
Kritizovat chyby v tomto atlasu ryb je snadné, protože se najdou skoro v každém atlasu ryb, i když se jedná o odbornou knížku. V porovnání s ostatními stránkami na netu mi ten Romanův připadá i s chybami velmi dobrý a užitečný. Zkus udělat nějaký lepší !
tomas j  (id: 1048   Akvárium Ancistrusů  
 kategorie malá akvária, objem 45 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Moje 180-tka pro krunýřovce  
 kategorie velká akvária, objem 180 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 4.2.2006 17:41
to sou moc pěkny usměvavy rybky ale stojí kolem 400kč úúúúúúúúúúúúúú..
Kubajs  (id: 877 ) 16.2.2006 19:57
maj je v PetCentru za 370kč a sou to cichlidy PAPOUŠČÍ a ne červený papoušek!
nemo.  (id: 1362 ) 16.2.2006 22:41
Mám cichlidy PAPOUŠČÍ a jsou to moc krásné a mírné ryby! Kupovala jsem je za 270,-/ks! Mám je v akvárku pohromadě s Neonkami, Skalárami, Závojnatkami, Pavími očky, zebřičkami a akvarijními žábkami a vše je v pořádku (zatím :o)) Jsou spíše dost plaché! Ostatních ryb se nebojí, ale jakmile je pohyb v místnosti okamžitě se schovají za pařez na rozdíl od ostatních ryb a chvíli trvá než zase vyplavou! Ale pokud někdo uvažuje o jejich pořízení tak jen doporučuji! Myslím, že to nejsou náročné ryby. Jsou někdy trošičku nemotorné, ale moc roztomilé. Připadají mi jako Nemo! Navíc obrovsky zvednou atraktivitu akvária!
Hanka  (id: 1420 ) 27.2.2006 15:23
Ahoj, přítel si koupil tuto rybičku - samičku. Je veliká asi 10cm a ve zverimexu nám řekli, že se s jinýma rybkama nesnese. Máme ji tedy zvlášť v 80l akváriu, ale připadá nám smutná. Nevíte s čím by mohla být pohromadě? Máme navíc ješte dvě akvária 240l. V jednom máme čichavce, neonky, 1bojovnici, skaláry, mečovky a nějaké živorodky..., to druhé máme prázdné. Přemýšlíme zda nemáme koupit nějaké cichlidy... snesou se? Když tak napište i vhodné a dostupné kombinace ryb. Moc díky
DENISA  (id: 1634 ) 24.3.2006 15:05
Ahoj,
mám tuto rybku asi rok a jsem s ni spokojená. Má zvláštní chování. Připadá mi, že se moc ráda předvádí a je celkem i zákeřná. Minulý týden jsem koupila sedm neonek a dnes už je jen jedna. Všechny snědla. Mylsela jsem, že se žíví jen vločkami, granulami a mraženou stravou nebo nitěnkami. Celkem mě překvapilo, že s ni i malé ryby. Nevím na koho se mám obrátit, aby mi poradil co dál. Je sice pravda, že teď má opravdu nádhernou barvu, ale přece nebudu kupovat rybky, aby ona je snědla? Nemůže mít z toho nějaké zažívací problémy? A co když už neonky nekoupím a ona bude strádat? Prosím poraďte mi, nevím na koho se blíže obrátit.
Ještě jeden poznatek. Ta moje většinou přes den spí a v noci začíná řádit. Díky a budu čekat na brzkou odpověď
AMON  (id: 1765 ) 20.4.2006 17:30
Tuto rybku vlastním již více než rok a pořídil jsem ji za 290 Kč. Prodává se pod názvem Cichlasoma Parrot (Red). Mám ji ve společenském akváriu o objemu 380 l. Skutečně zatraktivnila nesmírně celé akvárium. První týden byla velmi plachá. Od té doby je to nejzvědavější ryba akvária. Jakmile se něco šustne v akváriu nebo mimo akvária už tam musí být. Jakmile někdo stojí před akváriem už je u skla a zvědavě koulí očima a pohybuje se tím směrem, kterým i pozorovatel. Pokud čistím akvárium či provádím nějakou činnost v interiéru akvária nehne se od mé ruky. Je to takový hodný kápo akvária. Pokud se skaláři nebo čichavci rvou, už je u nich a lehce je rozežene. K ostatním menším rybám se chová netečně a pokud zaútočí tak jen líně a pasivně a pouze při krmení. Chová se lehce teritoriálně a má své místečko kde nikoho dlouho nenechá postát a pokud na toto místo vysadím rostlinu - okamžitě ji vytrhne (tak jsem to udělal 6x s anubiasem po sobě i se zatížením kamenem a stejně byla ráno vytrhlá). Jinak si rostlin nevšímá. Čilá je po celý den. Na potravu je to vysavač a sežere prakticky cokoli. Nejraději má patentky, žížaly, perloočky. Ze suché miluje granulky tetra discus. Je to prostě masožravec. Určitě je to nenáročná rybka a doporučuji ji i méně zkušeným akvaristům. Určitě je vhodná do většího akvária, které zatraktivní. Mám i drobné rybky (drobnoústka trpasličí, neonky) a absolutně si jich nevšímá.
Thomas29  (id: 1965 ) 28.5.2006 8:24
Opravdu nevím, proč se hádáte o správný název této ryby.Prodávám ryby co jsou na stůl a pokud chci mít správný název, musel bych je prodávat pod latinskými názvy, protože překlady se liší i u vědeckých knih.
Vlastním tyto ryby v citrónové formě, jsou to ryby velmi teritoriální a činorodé. V době ky si budují hnízda, tak jsou schopné přestěhovat velkou část akvária. Je pravda, že by se neměly chovat s menšími druhy ryb, já jim přihazuji paví očka jako krmivo (doplněk stravy :o) )

TomW.
programer  (id: 2049 ) 20.6.2006 12:32
ty nase nenazrany mrchy meli pres vikend hlad tak snedli cistice :)
hamer  (id: 2101 ) 28.6.2006 19:07
Zdravím, koupil jsem tyto ryby asi před měsícem a to jsem je usmlouval na 500kč z původních 600kč a to se prodávali ještě na podzim za 800kč jako novinka tedy v Trutnově.Mám je ve společenském akváriu (240l) s ostatními rybkami (skaláry, panceřníčci, ancistrusy) a zatím je to v pohodě.Jak už se tady psalo dost oživili akvárium a krom prvního týdne kdy byli opravdu dost plachý jsou teď neustále v popředí a řekl bych že se dost předvádí.Zajímavý je že se už po 14 dnech vytřeli (cca 500 jiker) a velice pečlivě se starají o jikry, bohužel jsem ještě nikde nesehnal informace jak se starat o případný potěr.Jinak je živým pouze univerzálním krmivem s vitamíny LON mix a TetraMin + mají velice rádi tablety pro sumečky.Vřele doporučuji
borrasca  (id: 2556 ) 25.8.2006 13:30
Chci se zeptat, plánuju si pořídit tuto rybku. Když budu mít 80 l akvárium, můžu do něj pořídit i jiné větší rybičky? Nebo potřebuje prostor pro sebe, ale to by byla sama, asi by byla smutná ne? Děkuju
borrasca  (id: 2556 ) 25.8.2006 13:54
A ještě, snesla by se s bojovnicí pestrou a závojnatkou? neokusovala by je?
Marian13  (id: 2701 ) 14.9.2006 12:05
Zdravím všetkých českých akvaristov zo Slovenska. Rybky chovám už skoro dva roky (u nás stoja 400 až 450,- Sk). V 200 l spoločenskej nádrži sú absolútne bezproblémové, mám ich s prísavníkmi, mrenkami a sumcami žraločími, mrenkami nádhernými a labeami. Skôr sa hašteria medzi sebou (bez nejakých väčších náznakov agresivity). Útočia však na nové menšie rybky pridané do akvária. Po roku a pol mi jedna asi 12 cm uhynula, na hlave sa jej objavili drobné biele vriedky. Ináč sú veľmi nenáročné, zbožňujú sušené gamarusy. Kupujem im aj špeciálne krmivo z Poľska na vyfarbenie. Keď sme pri farbách ak má niekto poznatky ako je to s ich udržaním, privítam informáciu. Kúpil som si raz zelenú, ale po mesiaci bola oranžová ako ostatné. Údajne sú aj strakaté červeno biele. Videl som už modrú a jednu pripominajúcu divoké sfarbenie asi jedného z rodičov. Ja ich mám veľmi rád, chovám rybky už vyše 40 rokov, ale takýchto obľúbencov som ešte nemal. Návštevy sú z nich tiež "na větvi". Škoda len, že minule mi pri výpadku prúdu dve uhynuli. Ale už ich opäť dokupujem. Odporúčam aj ostatným.
Hanka  (id: 1420 ) 4.11.2006 22:47
Re:borasca a další... Do 80l akvária si tuto rybku optavdu nepořizuj, je pro ni příliš malé i kdybys ji tam měl sám. Je to jedlík a rychle roste. V tomto atlase o ni špatně píšpu že velikost je 10. Moje má 18, 4roky stará. Mám ji ve 240l a je ji akorát (+čichavci+skaláry). Musíš si uvědomit ře je to rybka která má ráda svúj domeček, takže ji musíš koupit i velkou skálu do které se schová a do tak malého akvárka by se toho už moc víc nevešlo. A k tomu ZBARVENÍ - marián záleží na tom čím krmíš. Když krmivo obsahuje hodně betta karotenu (většina krmiv - rybky to potřebují) tak ti vždy zoranžoví či zčervená. V kvalitní akvaristice se dají koupit ale i krmiva pro barevné terčovce a ty bys mohl zkusit. (na obalu už přímo vidíš zda jsou pro červeného malbora či zelené terčovce...). Drobné rybky větší papoušek většinou uhoní a sní. Je to pro něj druh zábavy... (např. z mého hejna 150neonek postupně nezbyla ani 1 a to pravidelně a pstče krmím.Možná už je to tím že ji mám starší a je dost velká)
Hanka  (id: 1420 ) 4.11.2006 22:55
Borrasca - jinak kdybys je nutně chtěl, tak si kup pár. Budou dva a nudit se nebudou (nezapomeň na tu skálu). U jiých rb je to komplikované. Už jsem viděla že ji požrali čichavci (jinak hodné ryby), a já ji měla dlouho s cichlidama - rozuměla si s nima ale jak byli větší, tak ji začalo pár samců nahánět, jsou to velice teritoriální ryby. Doporučuji tedy pár a ancistrusi, či jednoho krunýřovce (je nádherný, cena za malého cca100, doroste cca35cm,ale v tak malém akváriu pravděpodobně ne, ale všechno sežere.) Jo a ještě mají rádi pestré akvárko s rostlinami, teplotu 24-25stupnů a nejakej ten domeček-skálu.Ahoj a hodně úspěchů
Bigi  (id: 3564 ) 6.1.2007 16:42
To mate jeste dobry s touto cenou,ziju v Italiji a tady ta krasavice vyjde na 1000 kc.Ale je opravdu ozdobou v akvariu.
Bigi  (id: 3564 ) 3.2.2007 10:19
Ahoj vsem.Rada bych se zeptala chovatelu techto rybek,jestli jsou ty jejich taky tak plache.Mam je v akva druhy den ale jakmile se priblizim ihned se stahnou a schovaji.Muzete mi napsat zda li je to pouze docasne,a je to jen otazka casu nez si zvyknou?Diky za odpoved
paulinn  (id: 2838 ) 5.2.2007 14:47
Ahoj, já mám tyto rybky cca měsíc a už se přestaly schovávat, ale nejlépe reagují na mě, cizích se bojí a vypadá to, že mi budou žrát z ruky, už se pomalu odvažují tak 2cm od ruky. Dorůstají opravdu kolem 20cm. Mám jich 11. Jsou naprosto mírumilovní a velmi milí, zvědaví. Schytala jsem spoustu kritiky (mutanti, paskvil a pod. ) ale ty rybky jsou úžasné. Žerou nejraději z hladiny (zvlášť pokud čeříte, tak se granule třepou a jim připadají živé), krmím spec. krmivem Tetra RedParrot, granulema pro cichlidy, mražené koretry a jednou za tejden nastrouhané srdce (a to je mela, když ho dám) a žerou malé rybky takže můžete krmit i malýma gupkama apod. Je třeba mít kvalitní schovky, jinak budou hrabat v substrátu a vytrhávat kytky.Jinak si kytek naprosto nevšímají! Samci jsou téměř na 100% neplodní, pokud by jste chtěli množit, musíte k nim dát např. kančíka pruhovaného. Samci vynáší z jeskyňky substrát a samice jen kouká - je úžasné je pozorovat. Kdyby měl někdo nějaký dotaz, tak paulinnS@gmail.com
kachnička  (id: 3988 ) 10.2.2007 18:54
ahojky mohl by mi někdo pomoci s pěstováním cichlidy papouščí dostala sem jí k narozeninám a nerada bych jí nějak ublížila a chtěla bych aby se u mě cítila hezky je to super rybka a nevim si moc rady předem děkuju
luk  (id: 3998 ) 12.2.2007 16:20
jestli chceš pomoct tak zkus http://wds.cz/tlamovci tam je vše o cichlidách
Bigi  (id: 3564 ) 16.2.2007 16:47
Ahoj ,prosim o radu chovatelu techto krasavic.Asi 3 tydny mam v akva dva papousky.Maji 112 l. pouze pro sebe,ale vcera jsem si vsimla ze ta mensi ma na prave strane telicka tmave skvrnky,uz i na okrajich zadni ploutve a co je nejhorsi primo na tlame na rtech.Je pravda,ze ta druha je vetsi a dost ji prohani.Muze mi prosim nekdo napsat,co ty skvrnky mohou znamenat?A nebo je mozne,ze by ta veci tu malou tak postipala?Diky za odpoved,moc mi na nich zalezi.
doren  (id: 4026 ) 17.2.2007 14:05
já jsem měla 4 tyto ryby a můžu potvrdit, že je to opravdu velká ryba dorůstající těch 20 cm. 100 litrová nádrž je málo, tím jsem si jistá
paulinn  (id: 2838 ) 19.2.2007 19:18
Bigi - je to normální, ty skvrny, ony za čas zmizí a zase se objeví. Já měla jednoho papouška žlutýho úplně černého zpola těla, ale během jedné noci byl zase žlutej. Při pozorování jsem si všimla, že se jim to dělá víc, když překrmím - možná tedy změna kvality vody. Přidala jsem vzduchování a skvrny se objevují méně.
Larisa  (id: 4273   VW-Brouk(25litru)  
 kategorie malá akvária, objem 25 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 26.3.2007 20:51
Planuju 300l aqua, a tyto rybky mně uchvatili. Piše se že jsou masožravé. Opravdu jim musim davat jen takový druh potravy, nebo stači když se budou očas přiživovat potěrem živorodek, nebo mražená potrava? Dik mo
sime  (id: 3768   AQ04 Manacapuru  
 kategorie velká akvária, objem 420 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  deepCUBE  
 kategorie střední akvária, objem 120 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  offCUBE2  
 kategorie střední akvária, objem 120 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  NANOjungle  
 kategorie malá akvária, objem 10 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Reborn  
 kategorie velká akvária, objem 364 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  uncared-for  
 kategorie malá akvária, objem 50 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 26.3.2007 21:35
4Larisa: Neznamená to, že jim musíte dávat přímo steaky. Stačí jim např. mražené srdce se špenátem, discus special (super na vybarvení ryb), patentky, ... Jsou to žrouti a spokojí se takřka se vším. Ti moji dostávali mražené a granulované krmivo 1:1, vypadali spokojeně a rostli jak "z vody".
Putterflam  (id: 4330 ) 18.7.2007 20:00
Ahoj všichni, právě se mi vytřeli papoušci a to dost hojně, ale jelikož jsem tady několikrát zaslechla, že jsou tyto rybky neplodné, vůbec mě nenapadlo, že by se to mohlo stát, a tak jsem jim dnes dost razantně vyčistila akvárko. Bohužel jsem si nevšimla že tam jsou malé kuličky.Tak doufám, že to mladí rozdýchají.Ahojte Jana
Fandor  (id: 5068 ) 23.7.2007 21:03
Tuhle tu krásnou rybku jsem si nedávno zakoupila za pouhých 40 korun .CHovatel ,který jí prodával,mě sice upozornil ,že mají nevrlou povahu,ale přesto jsem si jí zakoupila,mám albína,je ještě mlaďoučká a dovedla si hned vybojovat místo ,které jí vyhovuje, ryby mi prohání a občas i kousne ,mám kančíky červenooké,pestřence červeného , labeo a ještě i jiné,ale udělala jsem chybu,a budu muset tohohle jedince asi někomu darovat,navíc nemohu rozpoznat pohlaví.
Sony123  (id: 3053   Moje 240  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Malawíčko  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Pohoda 240  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 20.8.2007 9:52
moc krásná ryba,mám v akvárku dva papoušky a nedám na ně dopustit
sime  (id: 3768   AQ04 Manacapuru  
 kategorie velká akvária, objem 420 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  deepCUBE  
 kategorie střední akvária, objem 120 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  offCUBE2  
 kategorie střední akvária, objem 120 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  NANOjungle  
 kategorie malá akvária, objem 10 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Reborn  
 kategorie velká akvária, objem 364 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  uncared-for  
 kategorie malá akvária, objem 50 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 21.8.2007 19:29
2Fandor: Nemyslím si, že jde o red parrota...
Petřín  (id: 5281 ) 21.8.2007 19:42
choval sem je nekolikrat, jednou zemřela na nedostatek tepla, dalsi na prebytek tepla- protože sme byli na dovolený, a posledni sme museli darovat kvuli jinym rybam, p.s ty první mi stali 700kč
tom-man3  (id: 5318 ) 2.9.2007 13:35
mam cichlidi dari sa im.ked soom ich kupoval tak doporucili ze sa neznesu s inimy rybkami okrem sumcekov zralocich ale chovam ich spolu s piranami,zavojnatkami,prisavnikmi,su to krase rybky a vraveli mi ze mi pozeru vsetky rastliny mam ich 2 mesiace a ani sa rastlin nedotknu
Annbelliz  (id: 5535 ) 30.9.2007 21:59
Ahojky,
podle toho co píšete, tak se mi rybička moc líbí, řekla bych, že jsem se do ní podle fotek přímo zamilovala, ale potřebuju poradit. Máme akvárko 240 litrů, kamínky, rostlinky, hejno neonek, skaláry, sumečky. Hodil by se do této sestavy páreček papoušků? nebo mi prosím poraďte jak na ně. Moc bych o tyto "mazlíky" stála.
Sony123  (id: 3053   Moje 240  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Malawíčko  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Pohoda 240  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 3.10.2007 22:04
Mám je taky,ale Neonky pokud je tam dáš jim poslouží jako potrava.Malé ryby se knim rozhodně nehodí.
matous  (id: 5509 ) 4.10.2007 15:50
je to moc pekna ryba....a draha.....ja sem je koupil dohromady za 598....jedna stala 299....koupil jsem je pet centrum futurum Ostrava......mam samicku a samecka .... jsou to zajimave ryby ryjou ve dne berou kaminky do pusy.....a vyhazuj rostliny....mam je ve 120 l akvarku
Kveta  (id: 6051 ) 17.12.2007 19:41
Poradí mi někdo kde sehnat tuto rybu a jestli může být se skalárem a živorodkou. Jsem z Moravskoslezského kraje.
Fandor  (id: 5068 ) 31.12.2007 14:51
thomaS-je těžké uvěřit ,ale ryba to byla překrásná.zdravím
matous  (id: 5509 ) 1.3.2008 8:52
jsou to moc pekne rybicky mam 2 samicku a samce.... mam je z tlamovcama....mam je asi 6 mesicu....a myslim ze jsi koupim dalsiho :) v pet centrum futurum-OSTRAVA....tam jsem je koupil ale zamozrejmne ze jsi koupim samicku a ne samce. 2 samci se nesnesou, bojovali by
dewil  (id: 4462   moje záliba :-)  
 kategorie velká akvária, objem 540 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 13.3.2008 11:05
bejvavalo kdsyz sem tydle ryby mel jen jako zvyrazneni akvarka ale prestaly se mi libit tak je ma ted kamos (majkl) dari se jim dobre
matous  (id: 5509 ) 10.4.2008 18:14
dnska jsem byl v obchode a nakoupil jsem nejake rostliny........jak jsem je sadil tak me pohrzali auuuu :( :D obydleli velkou musli kterou jsem koupil na dovolene....asi tam budou mit jikry :)
uju  (id: 7945 ) 10.9.2008 19:06
Ahojky lidi.
Přemýšlím o pořízení těchto krásných rybek, ale ráda bych také pěstovala ancistruse. Mohu je dát do akvárka společně? Jak velcí musí být případně ancíci aby si na ně tyhle krásky nedovolovali?
Sony123  (id: 3053   Moje 240  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Malawíčko  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Pohoda 240  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 26.9.2008 23:15
Klidně můžeš,ani si jich nevšimnou.
saraches  (id: 8056 ) 30.9.2008 18:36
Zdravím.Chtěla bych se zeptat .Taky mám 4ks,tedy měla.Koupily jsme je malinké ted mi vyrostli a mám chaos v akvárku.Jednoho samce už jsme udali,ted jse musím rozhodnout co mám dát pryč jestli samici nebo samce,protože jsem měla 4samce a 1 samici,což si dokážete představit,jak to vypadá.Neustále mi plavou rostliny akvárko kalné,protože samice neustále se mi vytírá.Ten větší samec útočí na toho menšího.Prosím o radu,když nechám samici neustále budu mít bordel,když nechám toho menšího samce,nebude ho terorizovat...?A to se nebavím o tom,že jenom jak začnu čistit magnetkou sklo tak útočí natož tam dát ruku.Posledně jak jsme lovili největ.samce,tak tekla i krev.Samice je furt zalezlá a hájí jikry.Rybky už máme přes 2roky,ale to točo začlo tak před 3měsíci..Prosím poradte?Už mě to přestává bavit.Děkuji Andrea
chaska  (id: 9058   Leon  
 kategorie velká akvária, objem 240 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 28.2.2009 13:24
Prodam krasnej oranzovej par cerveneho papouska cena za kus 400kc
uju  (id: 7945 ) 3.5.2009 19:54
No, tak já jsem nakoupila mimina této rybky. Dostala jsem je 3-4cm velký. No teď jsou asi 4 cm dlouhý ale buclatěj se a dostávají ten tvar. Ale mám problém s jedním. Je z nich asi největší, a taky nejtlustčí(vypadá jako by měl prasknout) no pořád se cpe,spase na co přijde dnes jsem si ale všimla, že když je jako by v klidu tak není v rovině ale napadá na levou stranu,nebo jde hlavou mírně dolů. Koukala jsem na netu, že by to mohla být vodnatelnost, ale nesedí mi to, že ryba by měla být schovaná. Dnes jsem si toho všimla dostala jsem deset ancistrusů(malejch) hned papoušek začal útočit, tak jsem jim dala jídlo a doufala jsem, že na nový přírustky zapomenou, no a od té doby co se nažral to dělá.Nemůže být prostě jenom přežranej?
Nikule  (id: 9867 ) 2.9.2009 13:40
Ahojky.Převzala jsem papoušky a dva ty ,,sumečky,,(jsou přicuclé na skle)od nepečlivého majitele.I s akváriem a veškerým vybavením.Akvárium je asi 80l
a rybky jsou 4...plus ještě kameny, skála a dvě rostliny...Rybky mi přijdou dost zanedbane. Při převzetí byly spíše bílé s červenými flíčky ale když jsem akvárko vyčistila tak se přes noc trochu víc zabarvily. Nemám vůbec s rybami zkušenost ale nechci aby mi strádaly.Chci je dát do pořádku...aby se cítily skvěle.
Prosím poraďte.Budu vděčná za jakoukoli informaci....Nechci na nich něco testovat(teplotu vody,krmeni-chci si být jistá)protože už takhle jsou dost plaché.A také prosím o radu-filtry-nějaká ověřená dobrá značka?
Děkuji za odpověď na(sedlackova.nikca@seznam.cz)a hlavně za váš čas
Pajoslava  (id: 9985   Pájino akvárium  
 kategorie střední akvária, objem 112 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 1.10.2009 21:34
Ahoj vsem,
pred par dny jsme zakoupili akvarko a jiz jsme rozhodnuti, ze do nej prijdou prave tyhle nadherne rybky! Videla jsem je jiz nazivo a proste se zamilovala! Nechapu, co proti nim akvariste maji...NO A?, ze je umele vytvorena! Samozrejme nesouhlasim s ruznymi pokusy a tetovanim atd, ale jinak na tom nevidim nic spatneho. Vzdyt si vemte pejsky. Radim se mezi blazinky kynologie, ale kdybych mela resit to, ze veskere rasy vznikly umele... ze clovek krizil takoveho a takoveho psa, aby vznikl takovy... No to snad ne. Tak nejak nechapu, proc nekteri akvariste resi jednu rybku...
Ja se na ne moc tesim. Akvarium od vcerejska bezi bez ryb, tak snad do tydne bych si je mohla prinest.
Chci se zeptat - mam silny filtr a da se nastavit takovy bublinkovy vodopad, jenze nejde regulovat. Nevite, jestli temto rybam prilisne bublinkovani vadi? Ci ne?
Dekuji! A zdravim nadsence "papoušků"
Pajoslava  (id: 9985   Pájino akvárium  
 kategorie střední akvária, objem 112 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 21.10.2009 11:43
A tady je jeden ze dvou mých papoušků
buro  (id: 10432 ) 28.12.2009 22:11
Červený papoušky mám už pět let velikost 12cm budete s nima max. spokojena žerou mi z ruky a dají se aj pohladit je to hodně vděčná ryba.Pozor aby byla zbarvená do červena je potřeba vhodně krmit. Ja je krmím zmraženým krm. dyscus mix.ryby jsou nádherné.Když se zadaří pošlu foto.
Jeník Akvarista  (id: 10690   Jeníkovo Akvárium  
 kategorie střední akvária, objem 92 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 14.2.2010 18:30
Tak co se těhle rybek týče souhlasím s AMONEM prodávají se jako Cichlasoma Parrot (Red) A jsou krásné já sehnal mladé nevybarvené jedince za 80,-/kus, a krásně se mi zbarvují :D. mají tak 4cm a mám 3 na 100l vím že to není ideální, ale miluji jejich optimistický pohled z akvárka :D jsou milí a dokud jsou malí tak prostor mají.
Raul7  (id: 10671 ) 11.3.2010 22:26
Tuto rybku rád zdarma věnuji komukoli!Je už větší... Je to nevhodný dárek během mého pobytu v nemocnici...Je mě jí líto dát do nějakýho zverimexu, tak kdo bude mít zájem ať napíše!
miro m  (id: 10797   moje tercovce  
 kategorie velká akvária, objem 487 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  moje tercovce2  
 kategorie velká akvária, objem 770 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 19.8.2010 11:29
cichlasoma hi-red parott" samce dorastaju viac ako 20cm.je nevhodna do akvarii s rastlinami.pri treni su velmi agresivne.jej spravanie je ako u inych velkych americkych cichlid.podobna c.citrinelum(aspon to spravanie v dospelosti)len nie tak pekna.nevidim na tejto rybe nic pekne a jej vyslachtenie bol omyl.su aj farebne varianty ako biela,zlta,cervena,zelena,modra.zelenu a modru neodporucam!rychlo straca tu nadhernu farbu a ostane bleda.
Rolandos  (id: 12984 ) 7.12.2011 19:06
ahojte poradte mi niekto ja som si kupil túto rybku ale ani v akva shope mi nevedeli povedať či je to samček alebo samička ako to môžem zistiť ?
daroq  (id: 12988 ) 9.12.2011 14:33
Nepotěším tě - bral jsem ve velkoskladu přímo a nebyli mi schopní říci pohlaví :( Nakonec ze 4 ks se vyklubali samí kluci, 1 už je pryč 1/2 roku (nejagresivnější), dalšího mám v druhém aquariu a poslední dva nejvybarvenější a největší jsou zatím v jednom - ale i tak musím dát toho většího a hezčího pryč. Je to boj, samička bohužel ani jedna, tu by snesl. Takhle ten největší toho druhého jakž-takž snese. Vzhledem k neplodnosti samců je to páru chování napr, škoda. Kdybys byl z okolí Ústí n.L. přenechal bych ti toho nejvetšího 12cm za pěknou cenu
vaclav.rybar  (id: 13095 ) 12.1.2012 19:56
Nepoznáš co je samec a samice, jen při tření a samci jsou 98 procent neplodní...
Jahodovapanenka  (id: 14129 ) 12.2.2013 15:00
Mám ve dvou akváriích celkem 15 miminek papouchů Jsou strašně zvědaví, začínají se vybarvovat a rostou jako z vody ! Jsou to naši miláčci !
filip4  (id: 11967   Endlerky v pralese  
 kategorie malá akvária, objem 42 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 10.3.2013 14:30
tato ryba je velmi spatna a to rikam nejen ja ale i lide z akvaristik kde se na ni ptam je to krizenec krizencu takze radsi bych to nekupoval
Nové komentáře mohou do atlasu ryb přidávat jen přihlášení uživatelé
Seznam    |<   <<   >>   >|  
Vyhledávání  Nejoblíbenější  Čeledi  Úvod    A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  X  Y