Atlas ryb - písmeno C

Vyhledávání  Nejoblíbenější  Čeledi  Úvod    A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  X  Y  
Řazeno dle latinských názvů, změnit řazení na: česky

Carassius auratus
- Závojnatka

Seznam    |<   <<   >>   >|  
Carassius auratus
Základní údaje: (id 25)
Jižní a východní Asie
Oblast
Čína
Místo rozšíření
12 cm
Maximální dosahovaná velikost
od 8 do 20 °C
Teplota vhodná pro chov
všežravá
Potrava
od 6 do 8.5
Doporučený rozsah PH
klidná, hejnová
Temperament
69.00 Kč
Průměrná cena
20
Počet návštěvníků u nichž je rybička oblíbena
Bližší popis:

Jedná se o typického představitele studenovodních ryb. Chovány jsou různé barevné varianty od barev perleťových až po červené varianty. Závojnatky mají zvláštní komplikovanou dvojitou ocasní ploutev a zdvojené řitní ploutve. Oči mohou mít normální nebo teleskopické. Samci mají na hlavě a na krytu žaber třecí vyrážky. Při kladení jiker je závojnatky rozptylují. Dno akvária musí být častěji zbavováno kalu. V letním období mohou být tyto rybky chovány i ve venkovních nádržích.
Komentáře, postřehy a fotografie návštěvníků:
Evička  (id: 1676 ) 1.4.2006 9:05
Tahle rybička je bezva.Nemá vůbec obtížný chov.Když jsem si jí dovezla tak jsem se bála aby mi ostatním rybičkám (paví očka) neokousala ploutve tak jako tetě.Ale tato rybička je "PŘÁTELSKÁ".
No prostě tato rybička je bezva!
Suzi  (id: 841 ) 19.4.2006 22:33
Dobry den preji, chovala jsem nekolik let ruzne rybicky,jako jsou pavi ocka,neonky,cichavci,atd..atd..Ale od te doby co mam zavojnatky,uz bych nemenila. Jsou nenarocne,nemusim jim topit,kdyz maji tak rady studenou vodu. Jsou pratelske a mezi sebou se neokusuji,jako jine rybicky stejneho druhu! Hlavne zavojnatky nikdy nechovejte ve sklenene kouli,pak by trpely.Nejlepsi je akvarium a kazda by mela mit pro sebe urcite 10-15l vody.Mam 5 zavojnatek jiz rok.Jsou zdrave a cile!Nikdy nestoji ani nelezi,jak mi kamaradka tvrdila.U me jsou stale v pohybu.Je dulezite mit dobry filtr,ktery cisti dobre vodu a kazdy tyden menit 10procent vody v akvarku je velmi dulezite! Krmivo je treba ruzne menit,dostavaji jak granulky,tak vlocky,pokazde kupuji jinou znacku.Ale SERA je dobra!Obcas maji oves.vlocky ci salat. Jinak rostlinky samozrejme umele! ale ja mam tak hezke umele,ze si kazdy mysli,ze jsou zive.Zuzka
sissi..  (id: 2309   AQUATICA  
 kategorie střední akvária, objem 95 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 30.7.2006 10:35
Nenáročná, krásná rybička, papká vše...a má se k světu.
Evica  (id: 2591 ) 30.8.2006 20:50
tato rybka je fakt super....nenarocna....zie secko....vydrzy secko.....a este sa mi aj rozmnozili.....su priatelske....
RADKA15  (id: 2460 ) 17.9.2006 12:01
ja som si kupila nedavno jednu zavojnatku a chovala som ju v sklenenej guly,potom som zistila ze je to prenu velmi zle a ze trpy tak som ju vymenila za normalne akvarko.teraz pred par dnamz som dostala dalsie dve zavojnatky a mam dva problemy.prvy je ze neviem ako mam zistit pohlavie a druhy ze ich chovam v asi 15 l akvarku a neviem ci je to pre ne dobre ked su tam teraz try mohol by mi niekto poradit a povedat mi do akej priblizne dlzky narastu som v tom novacik a vela toho neviem vopred dakujem =))))))))))
haňa  (id: 2995 ) 15.11.2006 18:23
Zdravím všechny milovníky zavojnatek jako třeba Zuzku. Závojnatka je opravdu užasná rybička. Chovám je už od malička a i když jsem chovala i spoustu jiných ryb, k této jsem se stejně vrátila. Pravdou je, že vydrží téměř všechno,ale to přece není žádná omluva proto,aby na ní byly dělány nějaké pokusy jako třeba v případě Radky!
Myslím si,že než si chce někdo pořídit jakékoliv zvíře, i když je to " jen rybka", měl by ji poskytnout to nejlepší a zjistit si jednoduše informace o ní. Pokud je někomu líto obětovat stovku za nějakou brožurku,jak se chce věnovat akvaristice,která přece jen něco stojí.
Musela jsem napsat svůj názor, protože tohle mě vždycky vytočí,když někdo týrá zvířata a rybkama to začíná. díky papa
sarkas  (id: 3473   Společenské akvarko 72 l  
 kategorie střední akvária, objem 72 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 26.12.2006 18:09
Krásná ryba, mam 2 a jsem moc ráda . Dorůstá 12cm.,jí vše, májí krásnou barvu a mají se velmi dobře.
Jsou vzvědaví a vůbec se nebojí. Pořád má hlad, lidé ve zverimexech mi říkali že závojnatky okusávají živé rostliny,
moje závojnatky ale vůbec rostliny nejí. Má radši chladnější vodu (nejlépe 22-23 stuňů).
Já jsem jim dala jména JULIE A ROSELA. TAKY JSTE SI JE POJMENOVALI?

senor  (id: 3550 ) 2.1.2007 17:22
je to skvela ryba ale nenazrana
pesdesign  (id: 3695 ) 14.1.2007 17:11
Dobry den
Mnel bych jeden mam zavojnatky a uz mi sezdraly skalary a neonky. Nevite co by se knim dalo dat za rybky.
haňa  (id: 2995 ) 20.1.2007 19:58
Moje se jmenujou Igor a Ruda.To jsou první a už největší,ostatní jména nemají. Kdysi jsem si koupila zavojnatku,byla jseště maličká,ale zvláštně zelená.Začala strašně rychle růst a požrala mi všechny rybičky nebo aspoň zranila.V akváriu vždycky přes noc udělala šílenou spoušť.Zbarvila se do temně zelena s náznakem oranžových skvrn.Dala jsem ji kamarádovi do venkovního jezírka k velkým rybám a brzy byla opět největší a množila se. Asi to byl nějaký šílený kříženec.papa
haňa  (id: 2995 ) 20.1.2007 20:05
Pokud máš tak agresivní závojnatky, tak určitě velké rybky bez ozdobných ploutví. Pancérníčky,sumečky, ancitrusy atd. na dno.Jinak takové drsnější,jako třeba Akary nebo tlamovci. Neonky to vůbec. Jinak bych jim dávala dost často třeba mražené patentky nebo aspoň nějaké sušené dafnie kromě suchého krmení a možná je přejde chuť na rybí maso. ahoj
sime  (id: 3768   AQ04 Manacapuru  
 kategorie velká akvária, objem 420 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  deepCUBE  
 kategorie střední akvária, objem 120 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  offCUBE2  
 kategorie střední akvária, objem 120 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  NANOjungle  
 kategorie malá akvária, objem 10 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Reborn  
 kategorie velká akvária, objem 364 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  uncared-for  
 kategorie malá akvária, objem 50 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 27.1.2007 0:39
V tak agresivní závojnatky nevěřim. Koukali jste se za skříňky? Určitě tam budou "křížaly"
Nebo jsou ty ryby posedlý ďáblem V tom případě to ancistrus nevyřeší, poslali byste ho na smrt taky. Skus je vyléčit 5ml svěcené vody na 10l akvarijní. Pokud to nepomůže, 24h filtrovat přes aktivní uhlí a pak léčbu opakovat
kpjojo  (id: 3987 ) 10.2.2007 16:17
Ahoj!Potřebuju poradit mám 2 závojnatky a chci k nim koupit ještě nějakou rybku jsou velmi plache a maji strach protože jsem měla vrubozubce a ten je kousal poraďte díky
sime  (id: 3768   AQ04 Manacapuru  
 kategorie velká akvária, objem 420 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  deepCUBE  
 kategorie střední akvária, objem 120 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  offCUBE2  
 kategorie střední akvária, objem 120 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  NANOjungle  
 kategorie malá akvária, objem 10 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Reborn  
 kategorie velká akvária, objem 364 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  uncared-for  
 kategorie malá akvária, objem 50 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 11.2.2007 14:15
dát vrubozubce k závojnatkám je trestuhodné. věřím, že v akvaristice narazíš i na méně žravou rybu dalo by se říct, že žravější sis už vlastně vybrat nemohla.
sime  (id: 3768   AQ04 Manacapuru  
 kategorie velká akvária, objem 420 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  deepCUBE  
 kategorie střední akvária, objem 120 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  offCUBE2  
 kategorie střední akvária, objem 120 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  NANOjungle  
 kategorie malá akvária, objem 10 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Reborn  
 kategorie velká akvária, objem 364 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  uncared-for  
 kategorie malá akvária, objem 50 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 11.2.2007 14:23
to kpjojo: doporučuju nějakou kaprovitou rybu se stejnými nároky na teplotu (tj. nižší), např. barbus conchonius - parmičku nádhernou (18-22°C, mírná), b. filamentous - p. černoskvrnná (20-24°C), ...
Léňa  (id: 4115 ) 24.2.2007 15:34
Chtěla bych si pořídit Závojnatky, jenže kamarádka, která je chová mi tvrdí, že nejsou moc vhodné rybky pro začátečníka... Chtěla bych se teda zeptat, kde je pravda, protože bych si je chtěla pořídit, ale nechtěla bych jim kvůli svým nedostatujíčím znalostem nějak ublížit...
sarkas  (id: 3473   Společenské akvarko 72 l  
 kategorie střední akvária, objem 72 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 26.2.2007 22:36
Pro Léňu: Já jsem začátečník a mam 2 závojnatky, zatim jsou malé. Všude tvrdí že okusují listy moje závojnatky je nejí.
Myslim že si je můžeš koupit ale čisti pečlivě to akvárium protože závojnatky ho znečisťují, jinak jsou velmi krásné
a nebojí se. Já jsem ráda že ty závojnatky mám.
Léňa  (id: 4115 ) 5.3.2007 19:20
Jo a taky... Můžu dát do akvárka se Závojnatkama ancitrusy?
Tom H  (id: 692   Tomova společenská padesátka-již neexistující  
 kategorie malá akvária, objem 50 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 5.3.2007 19:43
Jen aby to akvárko bylo dost velký a nebyl to žádnej 20l pidižvík.
Léňa  (id: 4115 ) 21.3.2007 19:56
Zítra si jedu pro závojnatky, už se hrozně těším! Akvárko mám doma už dost dlouho, hezky všechno připravené, jen rybičky chybí
Léňa  (id: 4115 ) 22.3.2007 20:47
Dneska jsem si přivezla dvě závojnatky, jsou ještě maličký, ale opravdu nádherný! Za chvilku se rozkoukali a už řádí po akvárku . Přivezla jsem si jednu karkulku, strašně se mi líbila a bude se jmenovat taky Karkulka a jednu zlatou...
Léňa  (id: 4115 ) 29.3.2007 19:47
Jooo, tak to by mě zajímalo taky - jak poznám pohlaví Závojnatek! V zooteře, kde jsem je kupovala mi řekli, že se to nepozná, ale já si myslím, že je to blbost! Prosím, prosím, prosím! Napište někdo, kdo to ví!
Anna  (id: 4419 ) 2.4.2007 13:44
Chtela bych se zeptat jestly nebude vadit kdyz budu mít neonky a závojnatku...protoze potřebují :neonka potřebuje 20-26 a zavojnatka 8-20 tak nevim...poradte
Gupka  (id: 4361 ) 2.4.2007 17:29
Anně: ne-e! tyhle dvě rybičky spolu nepůjdou! kámoška měla tyhle tvorešky v akva společně a neonky jí chcíply stresem ze závojnatky
Tom H  (id: 692   Tomova společenská padesátka-již neexistující  
 kategorie malá akvária, objem 50 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 2.4.2007 19:18
K závojnatkám si kup třeba Kardinálky čínské - jsou to taky krásné rybyčky.
Anna  (id: 4419 ) 3.4.2007 21:02
dekuju....ale skoda ze mam (zatim) jen 10l tak si asi koupim jen 2 zavojnatky...........doufam ze se tam vejdou
luk  (id: 3998 ) 4.4.2007 9:43
jednu - počítej že vyrostou a pokud možno žádnou - kup si do 10 paví očka
Léňa  (id: 4115 ) 5.4.2007 20:59
Už mám za sebou první dva týdny ze Závojnatkama. Jsou to super tvorečkové, klidně si plavou po akvárku, honěj se, furt škemraj o krmení a když tam strčím ruce, okamžitě mi je ožďubávají Jsou fakt super! Všem je vřele doporučuju... Mám krásnou Karkulku a zlatou. Karkulce se už tvaruje pěkně "čepeček", je opravdu krásná. Zlatá (říkám mu Merlin), má černé pigmenty na ploutvých, bála jsem se, aby to nebyla nějaká nemoc, ale prý ne... Naštěstí... Jsou super!
sarkas  (id: 3473   Společenské akvarko 72 l  
 kategorie střední akvária, objem 72 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 6.4.2007 20:09
Moje závojnatky si začaly pochutnávat na rostlinách. Nevíte někdo co mám dělat aby ty rostliny neokusovaly?
umělý rostliny se mi nelíbí a ty 3 živý přesadit nemůžu. Závojnatky zase nechci dát pryč mam je moc ráda.
Myslíte že by stačilo koupit jim rostliné krmení? MOC DĚKUJI ZA KAŽDOU ODPOVĚĎ.
luk  (id: 3998 ) 6.4.2007 20:40
Jo kup jim klidne rostliné krmení ale na 100 % tomu zabránit nemůžeš
Gupka  (id: 4361 ) 7.4.2007 9:35
jo... závojnatky už hold rostlinky okusují...s tim se musíš smířit... když tam nedáš umělý uvidíš že tyhle živý za chvíli budou po smrti...
mskopek  (id: 2828   Paví očka - 54l  
 kategorie malá akvária, objem 54 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 8.4.2007 19:47
Ano roslinky zerou, sam chovam 6 zavojnat a rostlinek se vubec nevsimaji nebo jen minimalne, musis vybrat druhy co maji tuhe listy a pak je dobre treba krmeni ktere je urcene prmo pro ne. Pak jsou spokojene
Léňa  (id: 4115 ) 9.4.2007 19:39
Jo, já jsem teď Závojnatkám dala do akvárka živí rostlinky a už je mám natrhaný všude po akvárku! Oni je nežerou, oni je jen otrhávají, ještě nikdy jsem to neslyšela, že by je jen trhali, ale oni to opravdu dělaj! S rostlinkama mi kámoška přinesla taky nějaký šneky, mám jich plný akvárko, ale v pohodě
Lenyska  (id: 2043 ) 14.4.2007 9:26
No já chovám závojnatky taky poměrně dlouho... mám vždy jen jednu v 20litrovym akva. Ta moje princeznička, jak jí říkám, je hrozně fajn, kupovala sem ji jako mrně a už je z ní pěkná rybí slečna... začlo mi jí být líto, tak jsem zakoupila větší akva asi 45litrů a chystám se ji přemístit... doufám že mi ještě trochu povyroste... teď má asi 10cm (i s ploutvičkama) a když sem jí kupovala tak měla možná tak 4...
lordcritias  (id: 2604 ) 15.4.2007 19:23
Jj je supr,ale jsem s nima mel karase,ktery ji oziral ploutve.Jinak muze byt s Cichavci modrymy,hokejkama,prisavkama thajskyma a kongo tetramy v nadrzi?myslim ze cichavce modreho dam pryc a prisavky thajsky taky pls rychle jinak mi je ozerou xD.
luk  (id: 3998 ) 15.4.2007 20:18
Kombinovat nádrže studenovodních ryb a tropických ryb neni moc dobré.
sarkas  (id: 3473   Společenské akvarko 72 l  
 kategorie střední akvária, objem 72 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 17.4.2007 19:02
Už sem jim koupila rostlinný krmivo a zdáse že to docela zabralo, Závojnatky už rostliny neokusují.
JSOU TO NEJLEPŠÍ RYBYČKY
BEKER  (id: 4855 ) 10.8.2007 5:19
Čaute všetci. Tak je tu toho popísaného hodne, ale mnohý zvás ani len netušia ako sa majú závojnatky správne chovať. Ako môžete niekto začať s chovom zvieratka a nevie o ňom základne veci. Závojnatky dorastájú 12-14cm od papule po začiatok chvosta. S chvostom je to až 20-22cm, preto na jednu rybu je potrebných aspon 120-150 litrov vody. Keď dorastú do dospelej veľkosti zožerú úplne všetko. A čo nezožerú to dolámu, aby to mohli potom zožrať. Čo sa im zmestí do papule to prehltnú a čo neprehltnú to sa snažia prehltnúť. Bez problémov polknú neonky a podobné malé ryby. Viem o čom hovorím. Proste ako. keď sa dostanú divé svine do kukurice. Závojnatky niesu tehotné ako to tam niekto napísal, kladú ikry(niekoľko tisíc ikier). Pohlavné rozdieli sú nerozpoznatelné, iba ak pri trení. Ak ste niekto nevideli trenie, čo asi väčšine nie, tak je to riadny bordel. Raz sa môjmu bráchovi stalo, že samci mu samicu pri trení uštvali a umlátili, lebo bola menšia a mladšia. Tieto ryby sú dlhoveké. Dožívajú sa 20 a viac rokov. A to je iba zlomok toho čo by ste mali vedieť. Tak sa tu nevytešujte ake sú krásne a skvelé(čo je samozrejme pravda) a začnite si zbierať informácie o ich chove. Hodne zdaru. A dúfam, že sa aspon niekto z vás "akvaristov" zobudí. Adios.
golfo  (id: 847   moje akva  
 kategorie velká akvária, objem 180 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  moja  diskus 450-ka  
 kategorie velká akvária, objem 450 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 13.9.2007 11:18
ZAVOJNATKY SOM CHOVAL 10 ROKOV A NEBOL S NIMI ZIADNY PROBLEM.AJ RASTLINY SOM MAL A DALO SA. LEN TREBA DAKE PEVNEJSIE,NIE CABOMBY. A SEM TAM SPENATIK DAT POD ZUB A ZIADEN PROBLEM.VDACNA RYBKA
ArchDevil  (id: 3495   Tanaris  
 kategorie malá akvária, objem 44 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 1.11.2007 11:03
závojnatka je nejlepší rybka,je taková hodně akční nebo aspoň ty moje,neustále v pohybu,se zájmem o všechno,hlavně o rostlinky.
lenny80  (id: 5810 ) 10.11.2007 18:46
Mám 5 těchto rybiček a jsou pěkné pažravky. Pořídili jsme si k nim 2 skaláry a pěkně jim okusovali ploutvičky. Ale teď už si zvykli. A taky mi tyhle potvůrky sežraly asi 10 malinkých šnečků. No nevadí.
sisitka  (id: 5708 ) 25.11.2007 17:23
dobry den, chtela bych se zeptat jak se daji zavojnatky chovat, zatim mam zkusenosti jen s bojovnicemi.chtela bych si poridit dve zavojnatky, bohuzel mam jen kulate akvarko.bez filtru.jak casto se musi voda cistit? predem dekuju
Léňa  (id: 4115 ) 6.1.2008 14:35
Do kulatého akvárka bych vůbec Závojnatky nedávala a už vůbec ne bez filtru. Závojnatky jsou pěkný prasátka a bez filtru to fakt nejde. A kulatý akvárko je, dle mého názoru, naprosto nevhodné pro jakékoli rybičky, na tož pro Závojnatky.
Marcelka  (id: 6229 ) 7.1.2008 11:20
Ahoj všem, potřebovala bych poradit. Jsem teprve začínající chovatel, mám půl roku dvě oranžové krasavice - závojnatky. Celou dobu byly čiperné, jen na konci minulého týdne se jim na ploutvičkách objevily černé skvrny, které jako kopírují žebrování na těch ploutvích + u jedné i černé skvrnky na tlamičce. V obchodě řekli, že to jsou asi nějaké plísně a dali nám na to nějaké kapky do vody (5 kapek na 10 l), ale tyhle příznaky u toho léku nebyly vůbec zmíněné. Bojím se, že lék nezabere. Poraďte mi prosím. Děkuji moc. Marcela
skvrnka13  (id: 6356 ) 20.1.2008 17:49
Ahojte vsichni, ješte včera jsem dady nekde štráchala a četla všechny prispevky ke ZAVOJNATKAM a dnes jsem si už 4 koupila : černou-Špinka, blílo-oranžovou-Škvrnka, blilo-oranžovo-strakatou-Šarlotka, a čiste oranžovou tá ješte jméno nemá, ji vyberu to nejkásnejši...pak dám vedet.Ale te´d když jsem to dopsala, už vím bude se jmenovat Laura...A když se ptáte proč holčičí jmena, tak klukovske mne nenapadli, ani jsem nepremyslela, jen jsem jim dala holcici jmena a uz je...=) Jsou to krásna stvoreni vrele doporucuji...=)
Marcelka  (id: 6229 ) 23.1.2008 12:12
Bekerovi: Tos přehnal s těmi litry na rybu. Nechováš kapry, blbe...
t0mko96  (id: 6441 ) 28.1.2008 18:34
PROČ NEMOHOU BÝT ZAVOJNATKY V KULATÉM AKVÁRIU.SÁM JE TAM MÁM A NIC SE NEDĚJE.
sarkas  (id: 3473   Společenské akvarko 72 l  
 kategorie střední akvária, objem 72 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 30.1.2008 18:31
závojnatky by neměly být v kulatym akvarku ted už sewm proč ale oni se tam nak motaj a nevěděj kde je konec no no neměly vy tam být
BEKER  (id: 4855 ) 18.2.2008 22:45
Marcelke: Ahoj. Nie som blb, prepáč ak budím taký dojem, len viem o čom hovorím. Ak sa ti to nepáči, tvoja smola. Ja to myslím vždy dobre. Inak k tvojmu problému s pliesňou, len toľko, že závojnatky môžu dostať plieseň, ak nie sú chované v studenej vode(maximálne 18°C, ideálne 15°C) a v dostatočnom objeme. Totiž v teplej vode klesá ich odolnosť a sú náchylné na virózy, baktérie a pliesne a ak sú chované v malom priestore viacej kusov, voda sa rýchlo zašpiní a plieseň alebo viróza je na svete. Ideálne sú do záhradného jazierka. Nie do malého akvárka.
kofolaaaa  (id: 6707 ) 22.2.2008 16:04
Ahoj. Jsem uplne nevzkusena a vubec o rybach nic nevim. CHtela jsem se zeptat, jesli muzu chovat dve rybky: zavojnatku a bojovnici pestrou v kulatem akvarku o prumeru 23cm bez filtru - uplne obycejne... kdyz ne, tak mi prosim poradte jaka ryba se tam do toho akvarka hodi. dekuju za radu
hemigrammus  (id: 6744 ) 25.2.2008 11:41
Pro kofolaaaa: Tebe bych taky narval do kulatého akvárka bez vzduchu aby jsi se podivala ven na pěkný vyhled k zbláznění.

Jinak tato rybka je pěkná, jen doporučuji odolné rostliny pevně připevněné kameny.
suX  (id: 7063 ) 26.3.2008 22:27
All and Beker
Pokud se tu bavime o vseobecne Závojnatkách čínských nemohu s Bekerem souhlasit! Z jednoho prostého důvodu - existuje mnoho různych variant závojnatek a každá má jiné nároky! Nektere se skutecne chovaji pri teplotach 15-18 C, ale to se jedna o bazenkove (jezirkove) formy! Šlechtěné formy jsou mnohem náchylnejší při nižších teplotach a doporučuje se chov při 18 - 24 C. Maximalne 26C, ale tato teplota zkracuje celkovou delku zivota ryb.
Že sežerou vše je také pravda, ALE živou kořist (malé=rychle ryby) aktivne neloví pokud jsou s menšími rybami chovány od útlého mládí a nemají dlouhodobý a akutní nedostatek potravy!Problém v umístění techto ryb s podstatně menšími vidím spíše v tom, že svou velikostí stesují ostatní. Věřím, že Beker ví o čem mluví, ale vidí jen jeden odstavec z celé knihy. Doufám, že se neurazí. Nemyslím to nijak zle, či jako útok na jeho osobu.

PS: Na jeden pomeranč je třeba aspon 30l vody - mam 3 ve 110l čisteho ob.! - Idealne 50 - to už je luxus!
Berry  (id: 7244 ) 19.4.2008 20:38
Ahoj jsem tu poprvé a chválím stránky. Jednu věc, chtěla jsem dětem pořídit zvířátko zvítězili rybičky. V akvaristice mi byli doporučeny závojnatky anebo bojovnice, které lze umístit do kulatého akvárka. Bylo mi řečeno že nepotřebují ani okysličovat. Stačí jen jednou za měsíc vyměnit vodu. Podle toho jak se bude špinit. Máme dvě závojnatky už dva týdny - zlatou a oranžovou, dnes začala zlatá neuvěřitelně rychle plavat kolem dokola koule a oranžová mmj neuvěřitelně tlustá - vypadá opravdu jak "těhotná" stála v klidu u dna. Proto jsem vyhledala tyto stránky. Ale podle vašich komentářů jsem zjistila že mám vše úplně špatne . 5,5l akvárko, koule, drobný štěrk. Tak mi vysvětlete proč v akvaristice mi takto poradili... Nejsem žádný TYRAN zvířat, jen jsem chtěla dětem udělat radost. A poraďte prosím co znamená jejich chování a jestli je tedy nutno něco opravdu změnit. Děkuji
wayn  (id: 2477   Akvárium na kolečkách  
 kategorie střední akvária, objem 75 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Akvárium 31 litrů  
 kategorie malá akvária, objem 31 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Rio Negro  
 kategorie malá akvária, objem 37 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Perleťová Sumatra  
 kategorie malá akvária, objem 32 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Razborárium  
 kategorie střední akvária, objem 72 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Tetrorárium  
 kategorie malá akvária, objem 32 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Parmičkorárium  
 kategorie střední akvária, objem 160 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Oděsky  
 kategorie velká akvária, objem 260 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 19.4.2008 23:15
to Berry: Bohužel, tyto "odborné" rady nejsou v našich obchodech výjimkou. V kterém to bylo obchodě? Pokud je tady v adresáři tak k němu přidej komentář abys ostatní varovala.
Hned jim odkal a vyměň 1/3 vody. Zkus je vrátit pokud možno i s tím kulatým akvárkem a kup jiné akvárko a jiné ryby jinde - nejdříve však nastuduj toto: http://www.akvarijni.cz/zacatky.htm . Nebo pokud si je chceš nechat, tak pořiď jinde větší akvárium, počítej min. 20 litrů na jednu.
Májinka  (id: 7321 ) 4.5.2008 11:45
Chtěla bych reagovat na příspěvek BERRY a říci vlastní zkušenost z posledních pár hodin.Včera jsem se svými dcerami navštívila v nejmenovaném městě AKVARISTIKU a rozhodli jsme se, že si domu odneseme ZÁVOJNATKU ČÍNSKOU(ORANŽOVOU). Bylo nám také řečeno paní prodavačkou, že ZÁVOJNATKA může být v kulatém akvariu(NÁM SE LÍBILA 5,5 LITROVÁ KULATÁ ČÍŠE), bez okysličování. Koupili jsme si světlý drobný štěrk, živou rostlinku s tuhými listy a kvalitní krmivo! Děti byly nadšené, rychle jsme pospíchali domů vše připravit, a když rybička spokojeně plula v hotovém akvárku, měli jsme všichni radost, že máme tak krásnou rybičku. Radost v dětských očích se bohužel změnila brzy ve zklamání, když jsme ráno zjistili, že rybička je mrtvá. Myslím si, že jsme vše udělali podle rady odborníka v obchodě a dopadlo to, tak jak dopadlo! JSME ZKLAMANÍ A BOJÍME SE JINOU ZÁVOJNATKU POŘÍDIT. CO SI O TOM MYSLÍTE?PORAĎTE, DĚKUJI.
Sendy lady  (id: 7266   moje akvarko  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 6.5.2008 21:55
Ahoj, ja mam zavojnatky doma, ale nikdy bych rybu nedala do kulatého akvaria.A než si pořidim rybičku tak bych měla mi nachystanou vodou i s rostlinkami a s filtrem aspoň měsic dopředu a pak bych si pořidila rybičky je to opravdu mnohem lepší taky jsem tak začinala.A pro začatečníky je nejlepší větší akvarko takovou radu jsem dostala ja jak jsem začala.A ještě mi proradily když mam př.100l akvarium tak si mam koupit filtr na 200l akvarko.Snad Vám to pomuže
wrong.away  (id: 7354 ) 9.5.2008 20:05
Zdravím. Mam takovy ''problem''. Dostala sem od sestry a jejiho pritele k narozeninam 2 zavojnatky (mimochodem v kulatem akvarku) a nejak si nevim rady co s nima. Nikdy sem rybky nechovala a na netu sem nic moc nenasla..A je kulate akvarko fakt takovy problem? Dekuju za kazdou radu, sem z tech rybek docela rozpacita
Sendy lady  (id: 7266   moje akvarko  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 10.5.2008 15:41
SARKAS:ahoj zavojnatky se snesou i z jinimi rybkami ja s nima mam čichavce a jsou uplně v klidu,16l akvarko neni sice nic moc ale je mnohem lepší než kulate jinak zavojnatky nejsou náročne akorat mají rady když mohou rypat do štěrku na dně v tom si moc libují
matthias46  (id: 7418   aquacichlidae  
 kategorie střední akvária, objem 65 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 25.5.2008 19:30
Ahoj zravim vas seckych...secko som si podrobne precital o zavojnatkach ....no pri citani tychto veci som sa dozvedel ze nieje vzdy dolezite kolko litrov ma zavojnatka.....no chcel by som sa spytat mozu byt 4 zavojnatky v 70 lit .akvarku?
Sendy lady  (id: 7266   moje akvarko  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 26.5.2008 18:28
ahoj jo můžou já je tam mam taky a daří se jim
Johny 13  (id: 5343 ) 27.5.2008 19:46
No nazdar. Ako to tu tak čítam, tak závojnatky budú asi najtýranejším druhom akváriových rýb . Je to smutné ľudia, keď niekto zo samej lásky k zvieratku ho vlastne týra.
Kto dá akúkoľvek rybku do gule, aj keď je vopred informovaný, že tam nepatrí, by mal dostať po.... tú guľu dostať aspoň na deň na hlavu. Potom by si určite rozmyslel, do nej strkať živé tvory.
Súhlasím s názorom, že závojnatky patria do záhradného jazierka, do chladnejšej vody a cez zimu do akvária na prezimovanie. Súhlasím aj s názorom, že šľachtené formy sú teplotne náročnejšie, ale kto dokáže udržať za normálnych podmienok teplotu v akváriu cez leto na 20-24°C, keď sa šplhajú dlhodobo cez 30°C? Vynímajúc chovateľov, čo chovajú tieto ryby v pivničných priestoroch v chlade.

Inak poznám prípad z nedávnej minulosti, keď majiteľ jazierka na ne "zabudol" a oni bez problémov prezimovali aj s mnohopočetným potomstvom. Samozrejme jazierko malo hĺbku nejakých 140-160cm, takže nezamrzlo a ľad bol pravidelne presekávaný, aby bola voda dostatočne okysličená. Z tohto zdroja viem, že teplota vody na dne v najväčších mrazoch klesla krátkodobo na 7°C, takže to rybky zvládli. Inak bola vtedy zima mierna a krátka, a teplota bola na dne v rozmedzí 10-14°C. To len tak pre zaujímavosť. Inak samozrejme pred zimou by som doporučil vyloviť.
prvni.zena  (id: 7452 ) 28.5.2008 19:53
ahoj chci se zeptat, jaké rybky ke závojnatkam a taky jakou teplotu, teď mam v akvarku 24° je mi jasny ze v lete se to vysplha jeste vejs, mam akvarko 72 l, tri zavojnatky, nerada bych aby se varili v teply vode, ale zatim me nenapada jak vodu ochladit
Sendy lady  (id: 7266   moje akvarko  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 2.6.2008 21:24
Ahoj zavojnatky mají rádi vodu okolo 18-20,nemaš náhodou zapnuté ohřívaní vody?Nebo u okna?
sarkas  (id: 3473   Společenské akvarko 72 l  
 kategorie střední akvária, objem 72 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 8.6.2008 0:21
do skleněný koule by se neměly davat žadne ryby protože je to mate, hlavně ne hejnovy nebo třeba sklary, cichlidy a prostě tam žadny ryby nepatři když už tak tu zavojnatku ale kulata nadrž neni moc vhodná !
Johny 13  (id: 5343 ) 18.6.2008 15:15
Preboha vám to s tými sklenenými guľami úplne šibe. Žiadna ryba si nezaslúži týrať v guli. Iba ak magor, ktorý ju do tej gule strčí. S takým by som sa v primerane veľkej guli pohral až by vypustil dušu.

RYBY DO SKLENENEJ GULE NEPATRIA!
Joker_21  (id: 7021 ) 18.6.2008 18:55
Závojnatky....To jsou opravdu krásné rybky. Jsou bezproblémové a je radost se na ně podívat. Mám 3, každou jinou a musim říct, že je to nádhera.
Tady je jedna z nich.
Redzi  (id: 7641 ) 12.7.2008 11:25
mam len jednu zavojnatku ....... ale chcela by som si kupit este 2 staci pre 3 zavojnatky 60l akva?
DavidBena123  (id: 7323 ) 18.7.2008 20:03
PRO Redzi : Do 60l akva stačí tak asi 1 závojnatka, nech si jednu protože potřebuje více -, mnohem více místa,,, věř mi,, já jsem to taky tak radši udělal,, nebo si kup 120l akva,, jestli chceš- to je tvoje věc, a dej si tam i klidně 4-5 samotných závojnatek..! zatím,, at se ti daří s akva,,!
Redzi  (id: 7641 ) 8.8.2008 14:32
tu je moj samcek v jeho utulnom akvarku
Redzi  (id: 7641 ) 8.8.2008 14:36
tu je to
nufin  (id: 7781 ) 8.8.2008 15:51
mam dost male akvarko ale mam v nom dve zavojnatky (carassius auratus) , platu (xiphophorus maculatus), 3 neonky (paracheirodon innesi) a crossocheilus siamensis a maju dobre. zatial mi zavojnatky (sparky a mia-tak sa volaju) vzdy vyhrabali rastliny a ozrali mi iba jednu. tento raz som rastliny "pripevnila" kamenmi a zatial ich nevyhrabali a rastliny mi uz tiez neobzieraju. Sparky a Mia su velmi priatelske ku mne aj k ostatnym rybam. Su velmi pazrave ale veeeeeeeeeeeeeeeelmi pekne len sparky je trochu tucnejsie.
sarkas  (id: 3473   Společenské akvarko 72 l  
 kategorie střední akvária, objem 72 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 9.8.2008 23:09
ja mam taky v malinkym akvu zavojnatku zatim je mala až vyroste asi ji někomu daruji, mam ji asi 2 roky a jeste ani jednou nebyla nemocna je fakt skvěla ale nenažrala vždy musii mit jidlo jako první je to zlatá ryba která vydrží všechno
Jak-ub18  (id: 8057 ) 2.10.2008 12:07
zavojnatky su super najlepšie ryby čo som kedy choval
Ivet  (id: 8237 ) 4.11.2008 13:18
Jsem začátečník,pořídila jsem závojnatky,jsou překrásné,ale mám dotaz,prodavač mi poradil,že k nim můžu dát zlaté molly,tak jsem koupila 2 páry.Ale štípou mi závojnatky,takže si myslím,že mi prodavač asi dobře neporadil,dneska jsem se už naštvala a zlaté molly mám vyndané ve sklenici,ale nevím,co s nimi,poradíte mi?Ještě se chci zeptat,mám 2 závojnatky "s těma velkýma očima"a té jedné jde špatně chytat žrádlo,myslím,že to bude sameček,ta druhá žere normálně.
Sendy lady  (id: 7266   moje akvarko  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 10.11.2008 17:43
Ahoj já mam taky závojnatky ale mam je s čichavcemi ti se snesou mnohem lip. A ty moly bl. buď je prodej a nebo si udělej společenské akvárko s neonkami a mečevkami nebo taky třeba tam s nimi můžeš mít platy.
Ivet  (id: 8237 ) 17.11.2008 14:59
Ještě ten den,co jsem zlaté molly dala zvláštˇ,si je vzal soused do svého akva,takže super.Od té doby je klid,mám jen závojnatky,pancéřníky a ancitruse.Nebudu už tam žádné rybky dávat,závojnatky ještě vyrostou ,tak atˇtam mají rybičky dost místa.Ty máš čichavce,jsou to taky pěkný rybky.Ta závojnatka(teleskopka),co špatně žrala,tak chcípla,chudinka..Byla divná už když jsem jí koupila,mám ještě jednu a ta je o.k.Kolik máš závojnatek?Je třeba více samečků,nebo naopak?Nikdo nedokázal říct,ale myslím,že mám 4 samice a 1 samce..
Sendy lady  (id: 7266   moje akvarko  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 17.11.2008 20:19
IVET:ahoj já mam závojnatky 3 a jednoho čichavce a jsou úžasní já to neumím u závojnatek poznat co to je, ale myslím si že u nich problémy nebývají tady je moje icq můžeme tam pokecat 338-951-989 ahoj
hanina  (id: 7814 ) 18.11.2008 15:38
Ahoj nevíte někdo jestli je normální,že moje závojnatky se přetáčejí na bříško a na bříšku plavou u hladiny,když se na ně zatuká tak se otočí a jsou v pořádku.Dělají už to alespon 14 dní.tak nevím.Děkuji za radu Hanina
uju  (id: 7945 ) 6.12.2008 21:45
mám 200L akvárko v něm jednoho skalárka nějaké neonky a pavý očka(ty půjdou do menšího akvária) zůstane tam jen skalárek a krunýřovec velkoploutvý. Ráda bych si do akvária pořídila papouščí cichlidy(red parrot) ale než je pořídím myslíte, že tam mohu dát závojnatky(tak dvě rybky) Teplota v akváriu je nastavena na topítku na 24 stupňů a je tak do 26. Některé formy závojnatek tuto teplotu prý snesou. Chci se optat jestli nenastane problém až do akvária dám dva parroty.
Sendy lady  (id: 7266   moje akvarko  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 17.12.2008 18:29
UJU: máš pravdu závojnatky nemají rady vysokou teplotu ten papoušek by jim neměl nic udělat protože jsou přibližně stejné velikosti ale raději bych si to rozmyslela.Můj názor je: já bych do toho nešla.Ale záleží jen na tobě jak to uděláš.
vapenna  (id: 8478 ) 22.12.2008 13:12
dobrý den,mám 54l akvarko,jsem amatér,budu tam dávat 2 zavojnatky a 1 bojovnici,pohlaví nepoznám,budou v pohodě?Můžu k nim dát ještě nějakou rybku nebo to stačí?Kolik by tam mělo být živých rostlinek a jestli tyto rybky potřebijí okysličovat vodu?Můžu tam dát kameny z potoka?Předem děkuji za odpovědi
Maci  (id: 8808   modré akvárium  
 kategorie malá akvária, objem 54 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Akvárium v bílém  
 kategorie malá akvária, objem 54 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 31.1.2009 17:39
Ahoj mám nové akvárko 54l asi 14 dní, mám v něm 2 závojnatky čínské. Po týdnu jedna onemocněla krupičkou,kterou jsme uspěšně přeléčili. Poslední dva dny přestala jíst a apaticky postává.Roztřepily se jí ploutvičky a má na nich černé čárky.Stále hubne dnes už nemá sílu asi mi umře. Poradte mi jak přiště léčit.
gulate akvarko  (id: 8833 ) 3.2.2009 21:22
neviem co mate proti gulatym akvarkam! nie vsetci chovaju rybky v 200l akvarkach a chcud o nich investovat tisice! predstavte si niektore decka chcu rybku pre RADOST ze sa dokazu postarat o ziveho tvora! a to su hned tyrani zvierat lebo maju rybku v gulatom 5.5 litrovom akvarku bez okyslovaca! ja som mala jednu rybku presne v takomto akvarku a zila predstavte si 5 rokov! a dnes som rybku kupila aj sestre ktora ma z nej ohromnu radost. cakam kym si pre mna pride PETA a strcia ma do gulateho akvarka!
Skip  (id: 3623   ostrůvek UDANDA  
 kategorie malá akvária, objem 25 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 3.2.2009 21:37
Pro GULATE AKVARKO: Tak jim kupte křečka nebo morče, ale ryby prostě do takových poměrů nepatří a že vám vydržela tak dlouho není důkaz, že ryba netrpí!
gulate akvarko  (id: 8833 ) 4.2.2009 10:50
SKIP: vsetci tu tvrdia len nie gulate akvarium, ale nikto mi neda jediny rozumny argument preco nie! (lebo rybka trpi nepovazujem za argument lebo to nikto nemoze vediet-okrem tej rybky)
a k tym morcatam a skreckom- ryby su pre vacsinu domacnosti kde maju decka alergie jedina alternativa mat zvieratko.
precitala som si uz aj nejaku literaturu a nikde nepisu ze gulate akvarium je zle, ze tam ryby trpia!
Jiřík  (id: 210   Televize Jiříka a Verunky  
 kategorie velká akvária, objem 288 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 4.2.2009 15:09
Závojnatka se může dožít až 30 let, takže argument, že žila v kouli 5 let opravdu neobstojí. Pokud chcete něco chovat v kouli o velikosti lahve od okurek, kupte si radši strašilku.
Viz téma http://www.akvarko.cz/kniha.php?tema=5293
Sendy lady  (id: 7266   moje akvarko  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 9.2.2009 12:40
GULATE AKVARKO : Zdravím už Vás někdo zavřel do kulaté místnosti?Tak si to zkuste představit jak by Vám asi bylo.Znáte film zachraňte Willho? Taky byl v malé kulaté nádrží a je mu se ohnula ploutev a taky trpěl.Co si asi myslíte o závojnatce ona s toho zblbne.Tahle ryba potřebuje prostor a ne plavat pořad dokola!
Skip  (id: 3623   ostrůvek UDANDA  
 kategorie malá akvária, objem 25 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 11.2.2009 17:28
Pro gulateakvarko: A co třeba bezsrstý potkan? Potkani jsou navíc opravdu ti nejlepší společníci. Vlastní zkušenost. Jinak Ono jde taky o ten objem takový nádrže. Prostě je malá. A to nezměníte. Pokud si pozorně něco přečtete o rybičkách a jejich potřebách, tak začne tato debata být bezesmyslu. A pokud budete učit děti, že rybka se má v kouli dobře, tak to není zrovna výchovný, že? Pár argumentů: Malý objem nádrže pro většinu ryb. Natož pak pro závojnatky. Nemožnost umístění techniky a pokud jo, tak to nevypadá pěkně. A to přece nechcete mít nevzhledný akvárium. Estetika. Ryby v tom prostě nevypadají přirozeně. Cena menšího akvária taky není tak veliká. V tom taky nevidím důvod o tomhle řešení uvažovat.
ALFI  (id: 9021 ) 24.2.2009 12:54
Chystam sa zriadit si akvarko prave so zavojnatkami. Na internete je fakt vela informacii ale niektore su celkom protichodne. Jak to je s potrebnym objemom vody pre tieto rybky? 54-60 l pre 2 zavojnatky a par snekov by stacilo? Filtracia + okyslicovanie: je ich treba oba, ci staci ten filter pre dany objem a pocet rybiciek?
V izbe kde by bolo akvarko umiestene, je stala teplota v zime 20°C, potrebujem ohrievac, ci staci teplo z okolia a z osvetlenia?
Marťa222  (id: 9032 ) 25.2.2009 14:06
Ahoj chovam zavojnatku. Driv sem mel jinou ale tu my sezrala ryba. Ted ji mam zase a hadejte co. Okusujou ji parmičky nadherne. sice ne tolik ale kousou. Ona uz se boji i jit doprosted akvarka. Nevite co snima mam delat kdyz nemam jiny akvarko?
herman  (id: 9162 ) 17.3.2009 22:00
Potřeboval bych poradit. Mam dvě závojnatky a poslední dobou plavou u hladiny hř. ploutev maj staženou a k žrádlu se už taky tak nehrnou,zdžují se na jednom místě . Akvárko jsem řádně vyčistil.co stím?
cucka.zuzka  (id: 9241   Nemoškárium - ZRUŠENO  
 kategorie malá akvária, objem 34 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Nemoškárium  
 kategorie střední akvária, objem 112 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 28.3.2009 17:57
Ahoj, před měsícem mi přítel koupil na narozeniny závojnatku, ale v kouly. V zverimexu mu neřekli, že to není vhodné. Teď jsem rybičce koupila dalšího parťáka, pořád spolu plavou a vypadají spokojeně. Mají nové, 34 litrové akvárko. Jsou to krásné čilé rybky :) Určitě je všem doporučuji, taky jsem začátečník, ale myslím, že je zvládám.
Sendy lady  (id: 7266   moje akvarko  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 2.4.2009 18:16
HERMAN: zdravím je to akvarko dostatečně okysličené? mi se to jednou taky stalo vyměnila jsem vodu a dala jsem tam celkem dost studenou a pomohlo to, když tak si tam pořiďte nějaký vzdušný kamen a už by se to nemělo stát snad jsem aspon trochu pomohla
Sendy lady  (id: 7266   moje akvarko  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 2.4.2009 18:21
CUCKA.ZUZKA: zdravím ty to rybky nepatří do koule pořiďte si normalni akvarko vy v takovém prostoru malém mate dvě rybky je to pro mně za trest.pokud chcete mít závojnatky tak je tak netýrejte a v tom zvěrimexu jim řeknětě že jsou pitomci nashedanou
tomas.drvi  (id: 9278   Magma akvárium  
 kategorie velká akvária, objem 180 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Dvacetpětka  
 kategorie malá akvária, objem 25 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Malawitorium  
 kategorie velká akvária, objem 180 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 5.4.2009 21:12
tady je!
Sendy lady  (id: 7266   moje akvarko  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 13.4.2009 12:59
HERMAN: ahoj šneky taky můžeš ladně vyhubit kup si hlávkový salát a jeden přípravek který ničí šneky stoji kolem padesáti korun.do akvarka hod list salátu jak se ti na něj nalezou tak to hned vytáhni prstem projeď všechny rohy akvarka ať je rozmačkáš a pak tam dej ten přípravek mělo by to zabrat já je už tak vyhubila
mam98  (id: 9394 ) 29.5.2009 17:28
tomas.vrhi:faktycky nadherná závojnatka
123peter123  (id: 9245 ) 14.8.2009 23:01
krasne a asi najlepsie rybky vobec su neni narocne , ked ich chytate sietkou tak ich mate ako prve chytene nikomu neublizia skor ine rybky obcas kusnu do nich ale su super
vlockasnehova2  (id: 9860   Beta-land  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 2.9.2009 18:41
zdravím všechny příznivce závojnatek..kde jinde bych mohla sehnat někoho komu bych mohla darovat 4 krásné závojnatky?Důvod jednoduchý...chci tam živé kytičky...
janny  (id: 10132 ) 29.10.2009 14:52
Zdravím vás zkušené s chovem závojnatek

Potřebovala bych od vás velikou radu. Pořídila jsem si asi před půl rokem 2 závojnatky. Všechno bylo v naprostém pořádku, až doposud, kdy začala ta větší ozobávat tu menší, která má protáhlejší tělíčko (příjde mi, že je to jiný druh závojnatky). Nedokážu si to vysvětlit.... už ji ukousla i ploutvičku mám je od sebe nejspíš oddělit,že. nebo co by jste prosím vás udělali na mém místě? Závojnatky má i moje sestra. Jsou obě stejně velké, stejného druhu a problém s nimi nemá. děkuji moc za radu.
ustrelena kecka  (id: 10194 ) 10.11.2009 18:18
Ahojky, měla jsem v akvárku 2 závojnatky, ale jedna mi dnes umřela a nevím proč. Měla sem je teprv 3 měsíce. Krmím je umělým krmivem. Je možné, že se jedna z nich přejedla? nebo proč tak najednou z ničeho nic? ráno už plavala na boku a špatně dýchala a pak bylo po ní. Prosím poraďte, kde by mohla být chyba. Děkuji
luthienne  (id: 10436   microsorium cube  
 kategorie malá akvária, objem 32 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Mini Bettárko  
 kategorie malá akvária, objem 8 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 31.12.2009 11:21
Ahoj lidi prosim pomoc, koupila jsem si karkulku ale začala se jí rozštěpovat ocasní ploutev a hřbetní má pořád schlíplou dala jsem ji do karantény a v obchodě mi poradili aquatan, ale tam kde jsem si jí koupila jich dost mělo rozpadlý ploutve, i mnohem víc.. Jinak vypydá zdravě, čile, plave si, žere, ale jemi jí kvuli tomu líto
Tuna fish  (id: 10495 ) 9.1.2010 10:16
Ahoj lidi,
mam tu par vyhrad. Vy vsichni o rybickach mluvite jen jako o zivocisnem druhu a hadate se:
Okusuji rostliny!
Ne, mne je neokusuji... atd.
Meli byste si uvedomit, ze kazda ryba je jina a jedinecna. Nejlepsi je ucinit opatreni proti temhle vecem, cimz predejdete problemum. Např. kupte si rostlinky s tuhymi listy, k zavojnatkam si dejte stejne velke, ne moc agresivni rybky.
A co se tyce koule:
Pokud pro nekoho neni dostatecny duvod, ze rybka trpi, nema pravo se nazyvat chovatelem. Trpi proto, ze ma malo kysliku a vecne spinavou vodu + malo mista. Navic v techto sklenenych nadobach (nelze jim rikat akvaria) se casto vytvori prvok, zvany Nalevnik. Ten tvori jakousi zakalenou vodu, ktera se ponekud zbarvuje do bila. Navic znici veskery kyslik (to malo, co se uvnitr nachazi). Zadna filtrace do koule poradne nejde upevnit a ryby plavou ve sve vlastni spine (asi jako kdyz se nalozite do vany, spinavi od blata a v te smrdute vode se budete cachtat). Dalsi problem:
Co tam ta ryba ma delat? Plavat stale do kolecka? Jak by se Vam libilo, stravit zivot v kulate mistnosti a kolem vas jen kameny a kytka (pokud vubec to). Nekdo si rekne: rybe samota nevadi. Neni to fer. Zivy tvor si zaslouzi spolecnost. Clovek neumi zit bez druhych, ale presto k tomu nuti nevinna mala stvoreni! Myslim, ze dalsi duvody snad uz ani nepotrebujete, spravny pestitel je nepotreboval ani rozepsat - jen taci, ze rybka trpi. A kdyz se nekdo divi, ze mu v kouli rybka umrela treba za pul roku, mam k tomu jednu poznamku: Clovek, ktery by cely zivot stravil s malym mnozstvim kysliku by take umrel driv. Snad Vas to presvedcilo a zastavate stejny nazor:
KOULE RYBKY MORDUJE!
PS : Na obrazku jsou v nadobe sice zaby, ovsem voda se takto muze zakalit i s rybami.
daniska  (id: 9150   Akvárium pro závojnatky  
 kategorie velká akvária, objem 432 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 26.1.2010 14:42
Zdravím. Pokud si chcete pořídit závojnatky nebo už je máte a chcete jim zkvalitnit život, pořiďte jim dostatečně velké akvárko. Ideálně by mely mít 50 l na rybu. Nechovejte je s jinými druhy ryb, ne že by se s nimi nesnesly, jsou velice mírumilovné, ale mají zcela jiné potravní nároky, než jiné ryby. Proto jsou vyráběna krmiva určená speciálně pro ně. Jsou to ryby společenské, což znamená, že se mají chovat ve skupině (ne po jednom kuse). A dopřejte jim i živé rostliny, jde to. Závojnatka i podražená je robustní ryba s nedokonalým trávením a tudíž značně zatěžuje vodu a je tedy zapotřebí kvalitní filtrace. Je zapotřebí mít také vzduchování a to nonstop. Jsou to ryby přešlechtěné, u nás k tomu všemu většinou jen importy a proto velice náchylné k různým onemocněním. Těm lze předcházet jedině, poskytnete - li jim takové životní podmínky, jaké potřebují. Všechno ostatní je trápení zvířat. To že je všude plno obrázků zlatých rybek v kulatých a malých akvárkách, vůbec neznamená, že je to tak dobře. To je jen hloupý mýtus a "středověk". Tyto ryby absolvují strastiplnou cestu odněkud z velkofarem v Asiii a tady jsou pak odsouzeny protrpět svůj zbytečně krátký život u neznalců v naprosto nevhodných nádržkách. Prosím, čtěte, zajímejte se a hledejte informace a teprve pak si pořiďte zvíře.
daniska  (id: 9150   Akvárium pro závojnatky  
 kategorie velká akvária, objem 432 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 26.1.2010 14:57
Moje Akvárium pro závojnatky
Dray  (id: 10678 ) 12.2.2010 20:57
Mnohokrát jsem vyprskla smíchy, když jsem si četla: "Kulaté akvárko mrví ryby!" :D

Koupila jsem si Závojnatku jen z čistého popudu, protože jsem ji prostě chtěla a ano, nezabíjejte mě, DO KULATÉHO AKVÁRKA, protože se mi prostě více líbí. Lépe se udržuje, je estetičtější a rybka si v něm spokojeně plave. Fufta (ta rybuš) je totálně v pohodě a nějak mi nepřijde, že by hodlala skočit (Jen pro informaci - jak se zjistí, jestli je ryba nespokojená?). Chápu, že pro akvaristy, kteří tohle mají jako koníček, je to ošklivé, ale pro člověka, který si rybu koupil jen jako menšího mazlíčka, je to nehanbící.

"Nekupujte kulaté akvárko, protože týráte rybu," mi přijde jako čistě komerční věta pro začínající akvaristy, kteří se nechají oblbnout, protože nechtějí rybě ubližovat (chápu, že se vám to nebude líbit a mnozí srdceryvnější mě nazvou - uh - "tyrankou", ale ryba je prostě ryba, jíme i kapry, tak Bóže.), ale uvažujte - nedělají to náhodou taky proto, že větší akvárium je dražší..? Ale je pravda, že pokud si rybu kupujeme, měli bychom jí už nabídnout větší komfort. Ale to s tím týráním.. ve zverimexu říkají, že ji to dezorientuje, ale že Závojnatky to snáší - ony to přežijí.

Mám i velké, normální akvárium, kde mám několik jiných ryb. Nehodlám se věnovat akvaristice, nejsem nijaký zažranec, rybu mám jen pro radost. Nejprve jsem si chtěla koupit rybu v kouli, ale v obchodě na mě použili ten skvělý (nemůžu si to odpustit), ale vyděračský trik s "týranou chudinkou rybou" a tak jsem si koupila velké, aby byla prostě spokojená. Skóre? Závojnatka mi v něm chcípla, další většina ryb šla po chvíli s ní a jedna vyskočila a uschla. Nemusím snad říkat, že bych v tu chvíli byla nejradši to podělaný akvárko vůbec neměla a malý smrádci by snad ani neumřeli (Obamu, tu černou Závojnatku, jsem měla fakt ráda a nepřeju nikomu zažít ten pocit, když ráno najdete rybu plavat břichem vzhůru) a FUFTA SI POŘÁD PLAVE; ŽIVÁ, ZDRAVÁ! Hej, lidi, upřímně.. nenaštvalo by vás to?

Podle mě je to úplně jedno. Normální akvárium - koule. Pokud chcete mít víc ryb - kupujte větší akvárium, pokud chcete mít jen tu jednu, roztomilou Závojnatku - kupujte bez výčitek svědomí kouli. A říkám to, protože koule ryby jen dezorientuje, to je vše. Pokud jim měníte vodu, čístíte je, krmíte je a můžou kde plavat, jsou šťastný. Myslím, že ryby mají moc malý mozek na to, aby to posuzovaly. Pokud už se bavíme o vězení, bude to pořád vězení, jen menší. (Zavřete mě na celej život do jedný místnosti a budu stejně nešťastná jako kdybych byla v jednom bytě - bude to pořád stejné.) Navíc tahle ryba si v pohodě vystačí sama, nepotřebuje společnost jako člověk. A výhoda jedné rybky je v tom, že vám ji ty druhé nebudou okusovat (což je individuální) a možná nebude mít ani žádnou chorobu, kterou by jí ty druhé mohly nakazit.

Kouli jsem si potom stejně koupila a jsem s ní mnohem spokojenější. Co se týče ryby - no co by, plave. Má se smát nebo skákat, abyste pochopili, že je spokojená? :D
Dray  (id: 10678 ) 12.2.2010 21:06
P.S. Říkám to jako pozorovatel, který si zkusil obě dvě varianty a jednoduše pak usoudil, která mu více vyhovuje - a kroně něho i té rybě.
Johny 13  (id: 5343 ) 5.3.2010 16:59
A ja vás s čistým svedomím a bez výčitiek nazvem hlupaňou.

Je úplná sprostosť pripisovať vyhynutie akvária a vyskákanie rýb tomu, že neboli v guľatom akváriu. Nemáte poňatia nič o akvaristike inak by ste vedeli, kde ste urobili chybu a prečo vám ryby uhynuli.
Ste rovnaká ako človek, ktorý si kúpi psa, zavrie ho do voliery a nechá ho tam doživotne sedieť a zavýjať. Keby vydávala ryba nejaké zvuky nespokojnosti, tak vám zaručujem, že by ste jej nárek nevydržala. A nazývať rybu mazlíčkom je podivné. Mazlíček može byť mačka, pes alebo had, ale ryba určite nie. S rybou sa maznať nedá. Na rybe sa dá obdivovať jej krása, ladnosť pohybu, farebnosť... S mazlíčkom to nemá nič spoločné. Ak vám robí dobre pozerať sa na rybu v guly a nemáte poňatia čo jej tým spôsobujete, tak vám tu vo vašej tvrdohlavosti nikto nepomôže. Akvaristika je ticho a vyzuálna krása a to nieje ryba v guly.
Je mi z vás smutno.
jonaso1  (id: 11135 ) 14.6.2010 17:34
to Dray: Velmi trefně napsáno. Závojnatky mám v kulatém akvárku a nic jim nechybí.
daniska  (id: 9150   Akvárium pro závojnatky  
 kategorie velká akvária, objem 432 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 16.6.2010 8:23
Člověk, který se opravdu o zvířata zajímá, skutečně je chová a není jen Joudou, který pouze chce mít, vlastnit , si svůj zdravý názor na věc udělá. Z některých předchozích příspěvků týkajících se malých a hlavně kulatých akvárií blbost vyloženě křičí a kdyby ještě nadnášela, jistě by dotyčné létaly. Už jen datum registrace, zapsání příspěvku a aktivity svědčí o svém
Sushi  (id: 11045 ) 16.6.2010 10:34
Taky mám závojnatky a patřím k těm, kterým se z kulatých akvárií ježí chlupy na rukou. Souhlasím s tím, že koule vypadá líp než hranaté akvárium, ale neumím si představit, jaký by musela mít obsah, aby v ní byly ryby v klidu.
A milá/ý Dray a další, nejedná se o komerční tah. Koule odsuzujeme z jednoho prostého důvodu. Ryby mají na těle postraní čáru, podle které se orientují v prostoru. Jenže od kulatých stěn se vlny a chvění odráží neustále (ať se pohnou, jak se pohnou) a ryby se proto jednoho dne zákonitě zblázní. Ale tohle si může přečíst každý sám na počítám prvních pěti stránkách i té nejlevnější příručky.
zelvik58  (id: 9760   Pancéřníčci a čichavci  
 kategorie střední akvária, objem 80 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Bydlení  pro samičky Betta splendens a pár fotek samců.  
 kategorie střední akvária, objem 75 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  Směska  
 kategorie velká akvária, objem 180 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 18.6.2010 14:37
Mám menší výhradu k uváděné velikosti závojnatek.Pokud je majitelé nemrzačí v koulích a maličkých špinavých akvárečkách dorůstají běžně prodávané rybky velikosti kolem 20cm.Některé i víc.Také se jich dováží mnoho variet s odlišnými nároky.Klasické jezírkové mají jednoduché ploutve,delší tělo.Dorůstají až 30 cm.Akvarijní a do interiérových bazénků jsou menší,kulatější a mají různé tvary ploutví,nebo některé ploutve,hřbetní,chybí.Díky přešlechtěnosti jsou většinou dost choulostivé.Jsou to ideální rybky do velkých nádrží s dobrou filtrací.Jejich velkou výhodou je že nejsou plaché,dají se dobře ochočit a pokud mají dobré podmínky vydrží i víc než 10let.
daja.s  (id: 11222 ) 26.7.2010 16:19
Dostala jsem darem v sáčku párek uondaných závojnatek. Moje 80l.akvarko již dlouho odpočívalo prázdné na skříni.
Rychle jsem ho naplnila vodou z kohoutku, přidala roztok na úpravu vody a pustila tam polomrtvé rybky. Bála jsem se, jestli jim to neublíží,ale pookřály a vzápětí se začaly třít. Na druhý den bylo akvarko plné kaviaru. Staré rybky jsem odlovila, až když se malé začaly líhnout. Malé jsem odlovila do vytíračky,asi100ks. Potom jsem staré ryby vrátila do nádrže. Mrňata jsem hned začala krmit sušeným specialním krmivem a za dva dny bylo po nich. Obrečela jsem to a šla k odborníkovi na poradu. Další dvě snůšky jiker proběhly ve vytíračce. Jiker bylo moc. Vodu jsem dala z velkého akvarka, poloviční dávku agriflavinu,vše podle rady.Vylíhla se jedna jediná rybka. Říkáme jí Nemo.Pěstuji pro ni žábronožku solnou. Od soboty mám další jikry, ale zas to nevypadá moc dobře. O malé už jsem schopna se postarat,ale teď se mi zase nelíhnou. Neví někdo proč?
Tuna fish  (id: 10495 ) 23.8.2010 14:09
Dray: To nemyslíš vážně? Dobrý chovatel vždycky pozná jestli je jeho ryba spokojená nebo naopak. A pro tvoji info. závojnatky nepatří k rybám které by měli ve zvyku vyskakovat z akvárka...
Já jsem měl poprvé kouli a když jsem zjistil jak je to hrozné, přelovil jsem závojnatky do mnohem většího akvárka a překvapení - byli nemocné! A po pobytu 3 dní v akvárku se sami od sebe uzdravili (jen jsem jim jako dezinfekci přidal do vody Tetraaqua Aqua safe).
A jestli chceš rybku jak říkáš "na mazlíka", neznamená to, že jí nezajistíš vhodné podmínky. A také by sis o tom mohl něco najít, např v Sera plánku Zlaté ryby máš napsáno: V žádném případě nesmějí být zlaté rybky chovány v kulatých nádobách. Pohyb ryb vyvolává ve vodě vibrace, které jsou od klenutých stěn odráženy zpět. Přes citlivou nervovou soustavu tak neustále rybka přijímá své vlastní "echo". To vyvolává trvalý stres a oslabuje obranychopnost ryb.
Chtěl bych vidět, kdybys byl tvoje rybka... Ale víš co je na tom všem nejhorší? Tvoje rybka trpí a ty si toho vůbec nevšímáš. Jsem naprosto znechucen.
ikarus  (id: 11275 ) 7.9.2010 20:44
Zdravím,
chci se zeptat jestli je dobré krmivo Lon Gran granule pro závojnatku,
předem dík.
Tuna fish  (id: 10495 ) 15.9.2010 8:21
Tohle krmivo neznám, ale každopádně bych doporučil spíše Sera Goldy / Sera goldy colour. Kombinací těchto 2 krmiv opravdu nic nezkazíte a rybky budou krásně zabarvené a odolnější. Nejsem si jistý těmito neznámými značkami krmiv a jiné značky krmiv než Tetra, Sera - možná i Dajana, to nevím - bych nekupoval, ale rozhodnutí je samozřejmě na vás.
vlasta1987  (id: 11368 ) 15.9.2010 16:34
Ahoj, četla jsem různé články ohledně kamenů z moře a mušlí. Přivezla jsem si krásně ohlazené oblázky z Řecka a koupila tam mušle, vše jsem pečlivě vyvařila a teď ještě nechávám odstát ve vodě. Když bude po odstání PH i tvrdost dGH v rámci mezí, je to tedy z hlediska bezpečnosti pro závojnatky čínské oki? (a nepište mi prosím, že mušle a mořské kameny patří do mořského akvária, protože si myslím, že je někdy lepší jako dekorace mušle než akvárko přeplácané hrady a umělými potapěči apod. Ale to už je vkus každého... jde mi čistě o škodlivost mořských kamenů a mušlí pro závojnatky, díkys za rady...
Bilbob  (id: 11428 ) 1.10.2010 11:34
Dobrý den, přočetl jsem si tu diskusi o zavojnatce a v domnění že je to nenáročná ryba jsem spěchal si jí koupit. (Akvárium má cca 56 litru filtr+vzdochování bez rostlin- voda z vodovodu + 4 neonky a 2 přísavky - mam ho už 2 roky a žádné nové jsem si nekupoval ) Přinesl jsem si domu dvě závojnatky uplně užasné první den plavali krásně po akváriu a ja si řikal že je to užasná ryba. Druhý den jedna z ryb (ta krásnější) plavala hlavou nahoru a t třetí den byla mrtvá. Posléze jsem vyměnil kompletně vodu. a za 3dny se proces opakoval i s druhou. Mužete mi někdo poradit kde dělam chybu proč mi umřeli?
misa_  (id: 7423 ) 2.10.2010 19:21
Chci si dvě pořídit. Mám dotaz. Mohou být společně se šneky nebo pancéřníčky? Děkuji :)
vlasta1987  (id: 11368 ) 10.10.2010 12:04
Budu si závojnatky už také tento týden konečně kupovat a se šneky by neměl být problém (já jsem si je dokonce nechtěně přinesla domů na rostlinách ze zverimexu...) a pancéřníčci nevim, já k nimu budu dávat "přísavné sumečky": http://www.akvarko.cz/atlasrybdetail.php?ryb...
vlockasnehova2  (id: 9860   Beta-land  
 kategorie velká akvária, objem 200 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 15.10.2010 16:07
Ach ouvej začínám nenávidět nablblé pohádky kde plave rybka ve skleněné kouli..mám dojem, že většina lidí si neuvědomuje, že se jedná opravdu jen o pohádky a ryba se v takových podmínkách trápí a život se pro ni stává peklem.

Bohužel takových lidí je tu stále dost.. a tato rybka si to nezaslouží, protože její pravá krása vynikne právě pokud má dostatek prostoru k pohybu.
Tuna fish  (id: 10495 ) 11.11.2010 16:07
Pro Bilbob:
Dobrý den,
těžko říct, proč Vaše závojnatky nevydržely. Možná je problém právě v tom, že v akva nejsou rostlinky, ale nevím to jistě. Je ovšem dost možné, že úmrtí rybky nebyla Vaše vina - rybky mohli "dojet" na transportní šok či na nedostatečnou péči ve zverexu. Předpokládám, že základní věci, jako např. teplotu akvária jste určitě zkontroloval. Doporučoval bych Vám tedy zkusit si koupit nové závojnatky a teprve potom zjistíte, jestli je chyba na Vaší straně. Zároveň je nutné udržovat základy akvária - tj. 1x týdně vyměnit 1/3 vody, zasadit rostliny PŘED TÍM, NEŽ ZÁVOJNATKY KOUPÍTE - zejména některé druhy anubiasů jsou proti závojnatkám odolné (popř. kryptokoryny). Vodu používat výhradně min. 3 dny odstátou, aby se kompletně zbavila chloru. Rybky kupte v jiném zverexu, vyhledejte nějaký, ve kterém je voda čistá, rybky nejsou bez rostlinek. Nebojte se zeptat, jestli používají chemii, posléze kterou - např. Tetra aqua safe, Sera aquatan apod. nejsou na závadu, ale jestliže VE VŠECH nádržích jsou nalité přípravky proti řasám, něco není v pořádku (samozřejmě záleží na firmě výrobku apod.) Pokud ani poté závojnatky nebudou ok, jsou na místě testy základních parametrů vody - testovací kufříky se dají objednat přes internet nebo za menší poplatek Vám testy udělají ve specializovaných akvaristikách (např. Vivárium Mělník). Snad jsem Vám alespoň částečně pomohl, přeji hodně úspěchů .
vindy  (id: 11675   sedmdesát litrů pohody  
 kategorie střední akvária, objem 70 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 15.1.2011 20:51
závojnatky jsou super rybky, ale hrozný ,,prasata" , mám u nich plastový kytky ,ale nelíbí se mi to- živé jsou lepší a vtom je ten problém. Živý kytky mi zničej, sežerou a rozryjou! co se stím dá dělat? chtěl bych to mít jako hezké zarostlé akvárium, ale s nima to nejde . poraďte, jsem začátečník
vlasta1987  (id: 11368 ) 8.2.2011 23:12
já když jsem si pořizovala závojnatky, tak mi v akvaristice řekli, ať se na kytky vykašlu. Samozřejmě jsem je neposlechla, páč umělý kytky taky ráda nemám. Chce to kytky s tuhými listy, měla jsem tam i s jemnými, ale to mi taky sežraly Takže doporučuji, to co mám: Anubias barteri a echinodorus ocelot red
vlasta1987  (id: 11368 ) 8.2.2011 23:13
Ahojky, mám 4 závojnatky v 54 l akvárku (stáří cca 6 měsíců,až povyrostou, akva zvětším). Mám je cca 4 měsíce, asi tak před měsícem začal být problém. Některým se začaly třepit ocasní ploutvičky a mají jakoby krvavé žilky v ocasních ploutvích. Použila jsem eSHa2000 (3denní kúra). Bezva, ploutve srostly, ale zůstaly viditelně oslabené, za týden se to opakovalo, opět roztřepení , opět použití dávek eSHa2000, opět to srostlo, za další týden znovu a znovu, už nevím, co s tím, nemůžu jim pořád přece kapat eSHa2000, to je jak pro lidi antibiotika Filtruji, mám živé rostlinky, kameny z akvaristiky, no prostě v akvárku neni nic, co by tam nepatřilo... Poraďte prosím někdo, díky moc
dominika55  (id: 12248 ) 27.3.2011 19:41
Chtěla bych se jen zeptat, jestli někdo neví proč má závojnatka, plave neustála břichem vzhrůhu, ale mrtvá není.?
daniska  (id: 9150   Akvárium pro závojnatky  
 kategorie velká akvária, objem 432 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 29.3.2011 14:42
Pro Dominika55: Buď má nastydlý plynový měchýř, nebo to může být i nevhodnou stravou. Každopádně tento stav může trvat velice dlouho a zpravidla bývá nezvratný (jak jsem se dočetla). Možná bude lépe uvažovat o šetrném utracení rybky Doporučuji projít poradnu a články na dajanapet.cz. O rybách včetně závojnatek, jejich chovu, odchovu a nemocech je tam spousta informací.
mavakuba  (id: 12301 ) 9.4.2011 20:52
Chci se zeptat. Mám závojnatky přes půl roku. Jedna mi poslední dobou, jen večer, usedne na dno a vrtí řitní ploutví. Co to znamená? Celý den jezdí krásně, toto dělá až večer.
mavakuba  (id: 12301 ) 10.4.2011 19:09
Tak už to nedělá, pošla
Martina23  (id: 12382 ) 8.5.2011 13:38
ahoj, já měla jednu závojnatku v plastovém akvárku 4l. Ve zverimexu nám řekli, že přežije 14 dní.. :) no, máme jí doteď. Po půl roce jsme jí pořídili kamaráda a byly v tom malinkym akvárku dvě. Nyní jsme si pořídili akvárium 30l a chtěli bychom k nim koupit další rybičky. Ale nevíme které. Poradíte prosím ? Četla jsem, že skaláry NE :(
daniska  (id: 9150   Akvárium pro závojnatky  
 kategorie velká akvária, objem 432 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 11.5.2011 5:15
Pro Martina23:
Teď si nejsem jista, jestli jde z Vaší strany o legraci? Ty dvě závojnatky potřebují alespoň stolitrové akvárko. Ve Vaší třicítce nežijí, ale přežívají, živoří. A to k nim chcete cpát ještě další ryby, ještě k tomu tropické a nejlépe skaláry (další velké ryby)? Měla by jste si o nich i akvaristice něco načíst, pak nebudete a teď mi promiňte, týrat zvířata, která jsou na Vás absolutně závislá. Ryby nedokáží křičet ani naříkat, bohužel, nespokojenost a i vědomé či nevědomé špatné zacházení pozná neznalec, až když už je pozdě pro rybu pozdě. Obyčejně přijde nemoc, se kterou si neporadí a následně úhyn. Závojnatky jsou dlouhověké ryby, i trochu něco chvíli snesou, tak 14 dní nebo půl roku není zdaleka nic obdivuhodného. Proto čtěte, googlujte. Co se akvárií týče, jedině s vědomostmi se bude dařit osazenstvu a akvárko bude vypadat k světu.
sweety313  (id: 12353   ☆My sweet dream☆  
 kategorie malá akvária, objem 54 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 10.7.2011 19:52
Dobrý den,chtěla bych se zeptat jestli mohu chovat 3-4 závojnatky v 54l akvárku.Techniku mám všechnu:výkonný filtr,topení,teploměr a slabší osvětlení.U nás v akvaristice mají závojnatky nádherné,mají je tam v docela teplé vodě,tak si myslím že je to nějaká vyšlechtěná forma.Akvárko mám v ložnici v rohu,kousek od okna a v létě jsou zde teploty i 28 stupnů a já nevím jak vodu ochlazovat,nerada bych rybičkám ublížila.A ke komentářům že závojnatka dorůstá až 30cm-je to blbost takové délky dorůstají jen jezírkové formy,ty akvarijní někdy nepřesáhnou ani 10cm-to je zkušenost mé kamarádky-má je už 8 let.Děkuji za rady.
daniska  (id: 9150   Akvárium pro závojnatky  
 kategorie velká akvária, objem 432 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 11.7.2011 9:33
Sveety313: Ahoj. Já bych každopádně maximálně tři ryby dala do minimálně stolitrového akva. Těch 54 l je málo. Už jen na pohled by to nevypadalo dobře, jen co by dorostly do dospělosti, bylo by jich plné akvo a o tom, jak silně znečišťují vodu jsi se jistě dočetla jinde a kdyby se začaly třít, tak se tam umlátí, samice by se neměla ani kam schovat. Tření v malém akvu je docela drsný, může se stát, že to samice ani nerozdýchá (mě se to stalo i ve velkém akváriu, o samici jsem jednoho dne díky tření přišla). Stolitrové akvo nevyjde nijak draho, ne o moc víc, jak to poloviční. V malém akvu bude i problém s živými rostlinami, nevejde se jich tam mnoho a ryby je budou ničit - oždibovat nebo tahat ze dna nebo díky nim ubyde prostor pro plavání. Kdysi jsem měla s nimi v akváriu umělé rostliny a o ty si zase ryby při tření, když v akvu řádily trhaly ploutve na cáry, sice se to vždy spravilo, ale přesto si myslím, že umělé kytky se k nim nehodí ani žádné jiné ostré dekorace jako třeba kameny a štěrk na dno. Mimochodem písek neustále přehrabují, berou do tlamek a následně vyplivnou a hrozí nebezpečí, že se jim kamínek vzpříčí v tlamce a bez pomoci chovatele ryba uhyne. proto písek jemnější a ne ostrý. Pro závojnatky (max 3) určitě minimálně sto litrů, dlouho zabíhat a nechat kytky zakořenit a rozrůst a teprv pak přidat ryby.
Závojnatky jsou opravdu velké ryby, vždyť jsou to karasi. Těch 30 cm sice asi nedorostou (ale mohlo by se stát), ale málo zrovna taky nedorůstají. Ve zverimexech prodávají povětšinou mláďata a nikdy dopředu nevíš, jak by mohly narůst. Viděla jsem už i opravdu obrovské karkulky tedy orandy a tedy ty akvarijní, ani jsem tomu nemohla uvěřit.
Ty vysoké letní teploty přežijí, bude -li akvo správně udržované a bude -li se jim silně vzduchovat.
To jsou zase mé zkušenosti.
sweety313  (id: 12353   ☆My sweet dream☆  
 kategorie malá akvária, objem 54 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 11.7.2011 14:22
Já si to myslela.Chtěla bych větší akvárko ale nemám prostor.Rybičky nechci v žádném případě trápit,takže místo závojnatek si pořídím malé hejnko razborek nebo tak něco.Jinak vaše akvárko je vážně super!At se daří.
Sweety313
daniska  (id: 9150   Akvárium pro závojnatky  
 kategorie velká akvária, objem 432 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA  ) 11.7.2011 14:52
Jo jo rozumná řeč, těmhle a jiným rybičkám to bude ve Vašem akvárku slušet (a hlavně v něm budou moci důstojně a příjemně prožít svůj život) a závojnatky třeba přijdou na řadu někdy později ;o)
Děkuji za poklonu, závojnatky mám moc ráda, nejsou -li přešlechtěné natolik, že by jim to ztrpčovalo život.
Ať i Vám přinese akvárko jen radost.
Altak  (id: 12583 ) 13.7.2011 12:46
Zdravím,
chtěl bych jenom přidat svojí zkušenost s objemem vody. Mám závojnatky už 5 let. Původně jich bylo šest, jedna uhynula na nějakou plíseň kolem očí. Zbylých pět závojnatek žilo až dovčerejška ve 30 litrovém akváriu spolu se dvěma pancéříčky. Nebyl nikdy jakýkoli problém, rybky jsou velmi aktivní, zvědavé a naprosto beze strachu. Do rostlin se pustí jenom když musí vydržet třeba víkend bez krmení, ale vždy zlikvidují starší uhnívající listy. Rybky jsou i skvěle vybarvené a nejeví známky jakýchkoli potíží. Včera se přestěhovali do 60 litrového akvária s jemějším pískem a budu se pokoušet o odchov. Nedorostli žádných obřích rozměrů, prostě se jako spousta rybek přizpůsobily prostředí.

Tím nechci nikoho nabádat, aby rybky strkal do malého prostoru, ale rady typu 120 litrů na rybu což se tady objevilo mi přídou přehnané. Člověk musí počítat jen s tím, že v menším prostoru budou rybky prostě menší.

Fotka je sice nekvalitní, ale takhle nějak u mě rybky žijou.
Lunet12990  (id: 13294 ) 20.2.2012 20:47
zdravím mam 2 závojnatky a chtela bych si k nim dat raka mexického zakrslého ale nevím jestli mohou být spolu poradí mi někdo?
dra  (id: 7159 ) 29.2.2012 17:54
ja měl jednu vydržela asi 5 let než jí okuusal ocas mečoum maxický
sumčekár  (id: 13184   Zelená telka  
 kategorie malá akvária, objem 27 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 1.3.2012 21:38
mne sa páči iba kométa ostatné mi prídu dosť monštrozne ale to je iba môj názor
Vendyy  (id: 13357 ) 6.3.2012 20:03
Ahoj,potřebovala bych poradit.Před 2 dny jsem si do akvárka přinesla 2 malinké závojnatky spolu s mečovkama,které jim bohužel okousávají ocásky :/ Myslíte že je šance že si rybky přivyknou a nechají toho nebo mám jeden druh vyndat? děkuji za odpovědi ;) Vendy
Kikinka2000  (id: 13333 ) 7.3.2012 8:18
je moc dobrá rybka
honzakasta8  (id: 13492 ) 28.4.2012 19:24
Dobrý den.
Potřeboval bych prosím pomoc.Tato rybička se mi velice líbí .
Jenže nevím jestli se hodí do 60 litrového akvária a jestli jo tak kolik.Také bych chtěl vědět jestli neublíží nějaké rybce,
Mám tam živorodky black a gold,bety.
Děkuji předem za odpověd.
Teelus  (id: 13579 ) 4.6.2012 17:40
Je zajímavé, jak se návštěvníci stále ptají na to samé, ačkoli odpovědi zde už dávno naleznou.

Jedná se o "nenáročnou" rybu - v uvozovkách právě pro to, že na jednu stranu je tato rybka schopna přežít skoro cokoli, na tu druhou se (jak už bylo zmíněno výše) jedná asi o nejvíc týranou rybičku v našich poměrech, možná vůbec. Vliv na to mají i média - jen považte, v kolika filmech, reklamách, spotech je závojnatka v kouli. Lidé už mají tak nějak vsugerované, že do ní patří. A i když pominu to, že žádná ryba si kouli nezaslouží, tak i ti, co si za každou cenu tu kouli pořídit chtějí, tak aspoň velkou, neřkuli gigantickou, žádných 5 litrů proboha. Nebude to zdaleka ideální, ale aspoň se tam ta ryba bude moci víc než jen otočit kolem vlastní osy.
Osobně jsem byla svědkem, jak moje kadeřnice chová 3 závojnatky v zahradním květináči! Normálně neprůhledná keramická nádoba o objemu asi 8l. To že tam ty ryby vydržely nějakou dobu rozhodně nezakládá argument, že jim to vyhovuje, ačkoli pro některé zdejší lidi tohle asi stačí - žije, tak je to ok. Pes taky přežije v kotci 2x2m, když ho budete krmit.
llejlla  (id: 13669 ) 31.7.2012 21:06
Zdravím, mám v akvárku 2 závojnatky a jednoho ancitruse. Nejprve sem chovala pouze jednu závojnatku, ale příjde mi, že od té doby, co má kamarády jí chybí šupiny. Je čílá a aktivní. Dorůstají šupiny? Nebo nějaké nápravy?
Martulinka  (id: 14060 ) 16.1.2013 21:17
Ahoj, nikdy jsem rybky neměla, až teď od vánoc, dostal je syn. Paní ve zverimexu nam poradila k závojnatce do akvaria o objemu asi 22 litrů příšeru jménem Axolotl mexický. Mě, jakožto laikovi, se to zdá jako nesmysl, ale nevim. Co vy na to? Díky
Romca  (id: 14078 ) 26.1.2013 0:18
dobry vecer,mam pet zavojnatek uz druhy rok a myslim,ze 22litru,je pro ni a jinou rybu malo.Chovam sve krasavice ve 120 litrovem akvariu jeste se dvemi Cichlidami,ktere jsou zhruba stejne velke jako zavojnatky,jen trochu dravejsi.Ale snesou se krasne...Mam je cele dva roky spolu v akvariu a problemy nemam...Zavojnatky jsou pratelske rybicky,ale je pravda,ze mnohe dravejsi se snimi nesnesou...jinak zavojnatky mohu jen doporucit...:)
axe  (id: 14164 ) 24.2.2013 23:08
Jsem zastáncem toho názoru, že kulaté akvárko je zkáza rybičky.I když to na první pohled třeba nejde vidět, rozhodně to rybce nesvědčí Je to jako když je teplo a chci se jít koupat. Normální lidi (zastánci hranatých a větších akvárií) se půjdou vykoupat do rybníka na koupaliště přehradu nebo pojedou k moři. Vy ostatní, stoupenci kulatých nesmyslů byste se mohli vykoupat tak maximálně v sudu na dešťovou vodu. Výsledek je stejný, ale prožití diametrálně odlišné. Píšu to z toho důvodu, že mám dvě závojnatky ve svém akva a podle mě jsou to absolutně úžasný stvoření:) Chov je zatím bez problému, ale rybky se maj k světu, vrtají se v zemi a plavou. Je radost se na ně koukat. Takoví moji sladkovodní klauni :)
zavojnatka27  (id: 14256 ) 28.3.2013 20:38
Závojnatky chovám už dva roky (mám dva samečky) v akvárku spolu s parmičkou, pavím očkem a ancitrusy. Jen mi dělá potíže jeden sameček. Není sytý jako ostatní, je vybledlý jak černá blůza po několikakerým praním.
Helen.zet  (id: 14280 ) 9.4.2013 7:40
Dobrý den, včera jsem si pořídila 2 závojnatky (pár). Nevím jestli je to novým prostředím, nebo něčím jiným, ale plavou zatím spíše méně a hodně spí. Mají v akváriu živou rostlinu, kmen a okrasné kameny, na dně mají akvarijní štěrk. Krmení jim dávám mini granulky dle rady prodavače. Nevíte někdo čím to může být? Moc děkuji, s rybkami mám menší zkušenosti (chovala jsem v dřívějš době paví očka a krunýřovce).
sergiocz2  (id: 14559 ) 3.11.2013 20:26
dobry den ! muzu kupit jednu Závojnatku do 96 l akvarku spolecne s 20-25 rybickami?
sergiocz2  (id: 14559 ) 3.11.2013 20:27
dobry den ! muzu kupit jednu Závojnatku do 96 l akvarku spolecne s 20-25 rybickami?
Kikisek2000  (id: 14117   Pod skálou  
 kategorie malá akvária, objem 9 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  Šnečí Doupěù  
 kategorie malá akvária, objem 3 litrů 
 Prezentace je ARCHIVOVÁNA 
 nebyla aktualizována déle jak půl roku!  ) 22.12.2013 11:46
Musi mit vzduchovani?
enkeli  (id: 14752 ) 9.2.2014 1:35
"Zdedila" som zavojnatku v okruhlom akvariu. Je mi jasne, ze to nie je dobre, ale kedze uz sa dozila celkom slusneho veku, je komunikativna, aktivna a posobi spokojne, neviem, ci s tym mam nieco robit. Kolko sa bezne dozivaju zavojnatky? Je to takyto typ: http://www.aquaworld.cz/ryby/carassius_aurat...
nutrie  (id: 15028 ) 1.10.2014 19:36
Na tuhle stránku jsem si přišla pro radu proč je moje závojnatka věčně zarytá čumákem na dně a nehýbe se, jediné na co mi jste všichni schopni odpovědět, a nejen mě, je proč není vhodná gule!
Betty nebo tak nějak se jmenovala se ptala proč jedna její rybka neustále plave dokola akvárka zatímco ta druhá je zapíchlá na dně nehýbe se a má bříško jak těhotná, ale odpovědi se jí nedostalo pouze to, že má blbé akvárko ve tvaru koule, díky tomu jste nepohli ani jí ani mě. Takže děkuju!
Soukupanda110  (id: 15124 ) 26.12.2014 17:35
Nově mám ve 20 l akváriu jednu malou závojnatku. Je fajn a je velmi živá . Nevím ale jestli jí nemám koupit kamarádku aby nebya sama.
VolcomNgo  (id: 15142 ) 8.1.2015 13:16
Zdravím, mám závojnatku. A poslední čtyři dny mi stále plave u hladiny. Když se chce potopit, tak ji něco nadnáší. Předem děkuji za odpověď. Čím by to mohlo být.
aduse  (id: 15354 ) 21.7.2015 16:24
Ahoj, chtěla bych si pořídit jednu závojnatku do 12l akvárka. Tak se chci zeptat, jestli je to možné. Děkuji za odpověď
zavojnatka12323  (id: 15371 ) 16.8.2015 19:24
Chovám 2 zavojnatky ale již brzy chov rozsirim na 10 až 20ks. Potrebuji nějaké info ke tření. Klidně poradím i k bettam bojovnicim. Ptejte se mám zkušenosti i když chovám ryby 1 až 2 roky...
zavojnatka12323  (id: 15371 ) 19.8.2015 22:35
Povedlo se snad. Jikry jsou tak nezbývá než čekat. Jen jsem se chtela zeptat jestli je mám dat do samostatného akvária...
mlsoun  (id: 15579 ) 27.2.2016 10:41
Ahoj, závojnatky mám od 22. ledna 2016 jsou dvě,žijí v akvariu spolu s třema pavíma očkama a se sumečkem. Kiki (závojnatka) přet třemi týdny narostlo břicho a posledních pár dní je nervózní stále je v horních rozích akvária nemele se a otáčí se na levou stranu. Když příjdu k akváriu, přemůže se a začne pomateně a trhavě plavat. Mám o ni strach, prosím poraďte mi někdo, co Kiki je a co mám udělat.
Díky moc Peťa
valinkachal  (id: 15601 ) 20.3.2016 19:42
Závojnatka byla moje první rybička v životě dostala jsem ji spolu s plastovým akvárkem v 7 letech a za svůj život jsem ji měla jen dvakrát tuhle a jednu loni nevím vždy rychle onemocněla a to i v jiném akvárku nechápu co se jim stane už je nechovám
Nové komentáře mohou do atlasu ryb přidávat jen přihlášení uživatelé
Seznam    |<   <<   >>   >|  
Vyhledávání  Nejoblíbenější  Čeledi  Úvod    A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  X  Y